Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Hmm... fräna skyltar. Kanske man skulle försöka att finna de gamla BDxxxxx skyltarna till Cortinan...
har du koll på gamla numret eller?
Ja.aaa men jag har det inte i skallen... nedskrivet i nån låda i garaget tror jag... men stupar jag så går det att få fram från riksarkivet i Härnösand...
Men utav i alla fall -55 -56 -57 såldes inga 4 dörrar HT här i sverige har jag hört.
Jodå. Var själv som spekulant och tittade på en svensksåld 57:a 4HT ca 1981 Men säljaren begärde 27.000 så jag fick kalla fötter
Hehe, idag hade du kunnat plussa på ca 180k på det priset. Är det bara -56 som inte såldes i HT i sverige då? Tror jag rörde ihop det lite, för vi pratade om classicmodellerna och -56or.
Men utav i alla fall -55 -56 -57 såldes inga 4 dörrar HT här i sverige har jag hört.
Jodå. Var själv som spekulant och tittade på en svensksåld 57:a 4HT ca 1981 Men säljaren begärde 27.000 så jag fick kalla fötter
Hehe, idag hade du kunnat plussa på ca 180k på det priset. Är det bara -56 som inte såldes i HT i sverige då? Tror jag rörde ihop det lite, för vi pratade om classicmodellerna och -56or.
Jo jag vet ... 56 var första året med 4d HT för Cheva, så just dessa kanske inte såldes i Sverige.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Äntligen har jag fått mina efterlängtade glasögon, & vips så blev bokstäver skarpa & svarta istället för suddiga & mörkgrå, Detsamma med dom "vita" sträcken på vägen, istället för att vara suddiga så blev dom skarpa & vita igen...
Undrar om huvudvärken berott på detta?
Även dataskärmen fick en anna skärpa om man säger så......
Sen har jag fått träningvärk denna vecka med, men det beror inte på arbete med chevan utan på detta:
ett rejält nappatag du har gjort med vedhögen, tycker mig känna igen klättrandet i rullande kubbar..... blev en smula bättre efter inköp av beg, vedmaskin
6 583 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Idag har "Håkan" http://www.garaget.org/BUS257 varit & hälsat på i garaget, tror han blev blind när han såg dom fina amerikanska rostlagningarna på min cheva
Idag har "Håkan" http://www.garaget.org/BUS257 varit & hälsat på i garaget, tror han blev blind när han såg dom fina amerikanska rostlagningarna på min cheva
6 583 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Big_JN skrev:
farbrorbozze skrev:
Ooh då var det röda mattan som gällde eller?
ähhh inte då.... han fick klättar över verktyg & skrot i garaget
Ursäkta Uncle Boo - men jag känner att jag bara måste visa dig ett snyggt äkta amerikanskt backyard chopjob:
6 583 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
skulle kunna varit min cheva... med tanke på antalet plåtskruv jag ser invändigt i karossen så gissar jag att det döljer sig nåt sånt här under spacklet.
-Inget klättrande där inte...! Alltid kul å besöka likasinnade, forbror hade GOD ordning i sin lya (såg ut som i alla garage när man är mitt i elden ,d.v.s pryttlar "där plats finnes", dock blev det bara en snabbglutt då han va lite opptagen av kroppsarbete... hoppas han gör sig tid framöfver å svänger inom i mitt folkhem å synar sömmarna... så.... Välkommen då dä passar farbror...
6 583 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
BUS257 skrev:
-Inget klättrande där inte...! Alltid kul å besöka likasinnade, forbror hade GOD ordning i sin lya (såg ut som i alla garage när man är mitt i elden ,d.v.s pryttlar "där plats finnes", dock blev det bara en snabbglutt då han va lite opptagen av kroppsarbete... hoppas han gör sig tid framöfver å svänger inom i mitt folkhem å synar sömmarna... så.... Välkommen då dä passar farbror...
ordning&oreda i härlig symbios då? lovar att komma på besök, hoppas få tid "inom kort" (några veckor)
Fy fan för detta elendesjobb... Jag hade både klinga, hydraulklyv å transportör förrut.... men såde skiten å borrade istället... inte så himmelens muntert då timmerbilen kom med 30-35kubik å vräkte av, aspjävlar som va tung så man nätt å jämt rubbade dom mycket mindre fick upp dessa as i rännan till kapen... dock rolig att köra i klyven i mindre bitar...!
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
tackar, det kommer snart igång igen, vedkapningen är nu avslutad , så det är dax för lite chevyjobb innan jag börjar klyva
Gött môs! väntar med spänning på nästa update!
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
6 583 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Nu kommer uppdateringen alla väntat på, liten men ändå något,
jag är nu uppe i 80 timmar arbetad tid på chevan
Fönsterbåge till ena vent-rutan + 1st fönsterhiss blästrade & målade idag på förmiddan,
nu återstår att montera NYA rullar på fönsterhissen & sen få fast den begagnade men felfria "splinesen" till fönsterveven som jag "snott" från 4-dörrarshissen.
nitarna till hissrullarna planerar jag att köra i bromsbacksnitmaskinen (för lastbilsbromsar) på jobbet, återkommer med besked hur det gick