Behöver hjälp med min Manta. Den dör precis när den vill utan förvarning!

BlackManta
20 oktober 2011 · 9 Inlägg

Tja!
Jag ska förklara mig kortfattat.
Jag har en Opel Manta GSI från 85, Den gick skit fin i början av min ägo. De vill säga dom 6 första timmarna... Problemet är att den tvärdör, Inget blödder ingenting, bara dör. Jag har ingen aning vad det kan vara, så jag bogsera hem den. Bara för nyfikenhetens skull så testade jag starta den efter några dagar. Då gick den klockrent. Åkte iväg tog en pizza sen på väg där ifrån precis när jag ska rulla ut från parkeringen händer samma sak, bara dog.
hittills har jag bytt Tändkablar,spole,rotor,fördelarlock och tändmodul.

Skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

MVH Jonathan

Senast redigerat av BlackManta (20 oktober 2011)

xXSammy
20 oktober 2011 · 6 594 Inlägg

Ändra rubriken innan någon mod med dåligt humör tar bort tråden

Kolla så kontakten inte till vevaxelgivaren glappar eller är det brytarsystem?

De/Dem
torpis Forummoderator
20 oktober 2011 · 10 576 Inlägg

Malheus skrev:
Ändra rubriken innan någon mod med dåligt humör tar bort tråden

eller nån med bra humör :-)


2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
BlackManta
20 oktober 2011 · 9 Inlägg

Tack Malheus ska kolla det!

Och tack Torpis, jag ska fixa det så fort jag listar ut hur big_smile

Alpinabiturbo Kulan
20 oktober 2011 · 1 435 Inlägg

Kolla jordkabel till motor osv samt alla andra strömkablar.

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BlackManta
20 oktober 2011 · 9 Inlägg

Ja jag har funderat på det. Jordflätan ser inte helt kry ut hmm

NIzmO Ollikkala Racing
20 oktober 2011 · 1 724 Inlägg

Säkert inte det men på min Manta B jag hade så var slangen mellan luftburk och spjäll sprucken i undersidan och gjorde att bilen kunde gå lite oroligt ibland, min spricka var inte så stor men en större kanske påverkar mer?

- Time Attack -
BlackManta
21 oktober 2011 · 9 Inlägg

Nja, jag tror inte han skulle vara så jävla oförutsebar om det var något sådan.

Blev riktigt irriterad idag när jag var hos morsan och skulle starta den!
Inte ens en sekund gick innan den starta på en gång när jag vred på nyckeln. helt sjukt
Måste vara någonting som glappar på nå jävla vänster...

Sigbritt
21 oktober 2012 · 73 Inlägg

Jag hade det problemet för några år sedan den dog när jag var ute och körde, vred om nyckeln igen och den startade i farten. Felet var att det var en bränsleslang som vek sig ibland och då dog den. Men den startade alltid fint. Tog ett tag innan man fattade vad det var. Slangen vid bränslefiltret har en böj, men den satt inte som den skulle och klämde åt ibland, men när vi satte fast den ordentligt blev allt bra.
Inte säkert detta är felet på din, men ett tips smile

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang