projekt 745a med v70front o breddning:) från början köptes bil för 1000kr och skulle bli vinterbil skulle bara bytta motor å rost laga å små saker, men den vart kvar i garaget sen flippa de ur lite:)
Riktigt skysst bygge.Ser kanon bra ut ju.Tenspaklar du efter du slipat ner svetsarna?Jag jobbar ju som plåtnisse på atteviks i växjö så man vet ju en del om sånna här saker=)Tänk på att rostskydda noga där du varit och svetsar tex i och på trösklar.
Mvh
Någon fördel med att tenspackla än att slipa ner fogarna?
OK men det blir ju bra det..nått måste man lägga i när det är boxat annars har du en rosthög efter nbara ett litet tag=(
martin89 skrev:
Vette_joel skrev:
Riktigt skysst bygge.Ser kanon bra ut ju.Tenspaklar du efter du slipat ner svetsarna?Jag jobbar ju som plåtnisse på atteviks i växjö så man vet ju en del om sånna här saker=)Tänk på att rostskydda noga dfär du varit och svetsar tex i och på trösklar.
Mvh
tackar:) nää har inte lärt mig de så de blir nog inte de okej på så vis:) jaa de blir ca primer först sen ska jag blåsa i nån tunnflytande underedsmassa
jajemen blir nog ca-primer i botten sen blir de spackel joo de är väl sant de
Vette_joel skrev:
OK men det blir ju bra det..nått måste man lägga i när det är boxat annars har du en rosthög efter nbara ett litet tag=(
martin89 skrev:
Vette_joel skrev:
Riktigt skysst bygge.Ser kanon bra ut ju.Tenspaklar du efter du slipat ner svetsarna?Jag jobbar ju som plåtnisse på atteviks i växjö så man vet ju en del om sånna här saker=)Tänk på att rostskydda noga dfär du varit och svetsar tex i och på trösklar.
Mvh
tackar:) nää har inte lärt mig de så de blir nog inte de okej på så vis:) jaa de blir ca primer först sen ska jag blåsa i nån tunnflytande underedsmassa
Tänkte mest att det varit synd om det börjat rosta efter nån månad när allt är klart hehe=)
martin89 skrev:
jajemen blir nog ca-primer i botten sen blir de spackel joo de är väl sant de
Vette_joel skrev:
martin89 skrev:
Kan ju bygga lite med ten m man vill med.bättre än spackel=)tar bara spacken som finish..slipar ner svetsarna sen slipa med sandpapper och sen tenna slipar ner det så det blir bra sen ett tunt lage spackel så blir det kanon bra=)
strandberg31 skrev:
Extrazz skrev:
Vette_joel skrev:
Riktigt skysst bygge.Ser kanon bra ut ju.Tenspaklar du efter du slipat ner svetsarna?Jag jobbar ju som plåtnisse på atteviks i växjö så man vet ju en del om sånna här saker=)Tänk på att rostskydda noga där du varit och svetsar tex i och på trösklar.
Mvh
Någon fördel med att tenspackla än att slipa ner fogarna?