Projekt: VW Caddy GT - Varmare tider är här men projektet ligger fortfarande nere...

Volkswagen Caddy GT -91:a inköpt som en reservdelsbil men som genom samtal med säljaren plötsligt blev ett projekt då det visade sig att han hade en VW Golf GTI 16V -88 som skulle monteras ner och plötsligt stod jag där med en 137hk 16V motor och med ett nytt projekt på halsen! Infogar även bygg/renoveringsbilder i denna projekttråden på min bruksbil, en VW Caddy GT -90 som även den förädlas/förbättras och blir till nåt alldeles "eget" (orkar inte ha 2 olika projekttrådar igång om samma sorts bil)
  • 66 Följare
  • 88 807 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 juni 2013
Big_JN
14 mars 2012 · 2 126 Inlägg

Imson skrev:
klart att man ska göra bilen rostfri, annars trampar man ju snart igenom golvet wink
men det är bara o kämpa på big_smile
håll oss informerade hur det går så vi andra kan stötta dig wink

Mvh Imson

Låter bra big_smile
Kommer lägga upp bilder på allt som kommer hända med bilen, för er som orkar läsa tråden tongue och för min egen del!

Imson
14 mars 2012 · 407 Inlägg

Haha, arrå, inga problem o läsa tråden det är ju intressant wink
det blir ju lite segt ifall man har varit borta några dagar o läsa igen men jag ska göra vad jag kan för att följa! wink

Big_JN
14 mars 2012 · 2 126 Inlägg

Imson skrev:
Haha, arrå, inga problem o läsa tråden det är ju intressant wink
det blir ju lite segt ifall man har varit borta några dagar o läsa igen men jag ska göra vad jag kan för att följa! wink

Riktigt roligt att höra! big_smile

Big_JN
16 mars 2012 · 2 126 Inlägg

Har inte orkat göra nåt med bilen sen sist, dålig motivation trots riktigt fint väder sad

Rotade igenom lite papper som jag hittade i bilen och fann besiktningsprotokoll sen 1996 med med några undantag, ända fram till sista besiktning 2006-10-12 och då gick den igenom med blankt papper för att ställas av 2007-10-31!
Alltså 4 1/2 år sedan och vad dom gjort med bilen sedan dess upptäcker jag så smått nu wink
13 ägare och sista mätarkoll visade 19256,9 mil. Undrar hur långt den gått efter det?

I Serviceboken som också fanns med ibland papperna står att den levererades som ny till Karlquist Smide i Lidköping
Och det verkar som den rullat de flesta milen i Lidköping området. Fanns även en Körjournal ifrån Läckö Plåt.
Den har varit Alpinvit ifrån början och såld hos http://personbilar.toveksbil.se/artikel … torik.html
Blir nog en resa dit när bilen är klar, hade varit kul att besöka.
Levererad 91-10-30 men sedan är det bara 2st stämplar i boken en ifrån -92 (1500mil) och den andra ifrån -97 (7532mil)

Hittade även original Hella installations broschyr för extraljusgrill något som fattas på bilen nu!

Rätt roligt och hitta dessa sakerna tycker iallafall jag tongue

Det var väl allt för idag!

Big_JN
23 mars 2012 · 2 126 Inlägg

Har inte hänt så mycket på ett tag pga influensa men nu orkar jag inte vänta längre på att bli frisk så idag har jag märkt upp och fotat motorn och om allt går som det ska, (håller båda tummarna) så är motorn och växellådan ute ur bilen imorgon och då blir det bilder smile

Så keep on watching för nu börjar det hända lite saker! cool


Edit: Stavning

Senast redigerat av Big_JN (23 mars 2012)

-MATS- VWetgirig hobbymekare
23 mars 2012 · 1 917 Inlägg

Big_JN skrev:
Har inte hänt så mycket på ett tag pga influensa men nu orkar jag inte vänta längre på att bli frisk så idag har jag märkt upp och fotat motorn och om allt går som det ska, (håller båda tummarna) så är motorn och växellådan ute ur bilen imorgon och då blir det bilder smile

Så keep on watching för nu börjar det hända lite saker! cool


Edit: Stavning

Oki - jag watchar iaf smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Big_JN
23 mars 2012 · 2 126 Inlägg

-MATS- skrev:
Oki - jag watchar iaf smile

Alltid lika trevligt att du tittar in big_smile

Sotar_n81 Svetsare/Smed/Skrotnisse
23 mars 2012 · 206 Inlägg

Självklart följer man med! smile

"Den kan vara bra att ha"
Big_JN
23 mars 2012 · 2 126 Inlägg

Sotar_n81 skrev:
Självklart följer man med! smile

Trevligt, trevligt! big_smile

Får hoppas att motorn trillar ur imorgon, börjar ju bli panik att få klart min andra Caddy tills Bug Run i Juni!

Big_JN
24 mars 2012 · 2 126 Inlägg

Blir tyvärr ingen update idag då jag ligger nerbäddad med feberfrossa! sad
Var tydligen för tidigt att ge sig på bilen igår och får lida för det idag.

Vi ses när vi hörs och hörs när vi ses...

Big_JN
30 mars 2012 · 2 126 Inlägg

Första dagen jag har orkat vara ute och göra något, jävla influensa!
E fortfarande matt i kroppen men nu i helgen ska F-N motorhelvetet ut ur bilen så något kan börja hända snart!
Det enda jag orkade göra idag var att provmontera min grill utan Hella extraljussats på min andra Caddy nu när det går mot ljusare tider! smile


Innan
https://www1.garaget.org/archive/29/28713/278409/278409-2694491.jpg

Efter
https://www1.garaget.org/archive/29/28713/278409/278409-2694494.jpg


Dock ska jag passa på att göra om fronten när motorn ska bytas på denna! Behöver rostlagas och lackeras om. Hela motorrummet ska också fixas till smile

Det var alles für idag big_smile

-MATS- VWetgirig hobbymekare
30 mars 2012 · 1 917 Inlägg

Wow - den flunsan var seg hmm Kul med en uppdatering till sist big_smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Big_JN
30 mars 2012 · 2 126 Inlägg

-MATS- skrev:
Wow - den flunsan var seg hmm Kul med en uppdatering till sist big_smile

Seg som fan men förlängdes med att jag åkte på en förkylning nu mot slutet också hmm
Men nu känns det hyfsat iallafall så nu kommer det lite mer uppdateringar efter hand så du inte är den enda som uppdaterar big_smile

Perzz0n Kicker
10 april 2012 · 163 Inlägg

Trevligt projekt !!

See you sideways!!
Big_JN
17 april 2012 · 2 126 Inlägg

Perzz0n skrev:
Trevligt projekt !!

Tacar så mycket! big_smile

Big_JN
17 april 2012 · 2 126 Inlägg

Projektet ligger på is ett litet tag mest på grund av dåligt väder har idag bl a snöat, regnat och haglat.
Typiskt april väder sad

Arbetet har dock mest legat nere då jag haft nån typ av virus i kroppen och varit trött och matt och inte orkat/kunnat göra så mycket på bilarna men nu äntligen börjar jag känna att krafterna kommer tillbaks! Så nu kan det börja hända lite igen!

Så stay tuned ni som är kvar och orkar följa projektet så kommer det en uppdatering så fort som möjligt!

Imson
17 april 2012 · 407 Inlägg

Klart man orkar vänta, ska bli riktigt kul när du väl kommer igång wink
tror inte du är enda som inte har energi just nu, jävla april ..  ha ha!

Big_JN
17 april 2012 · 2 126 Inlägg

Imson skrev:
Klart man orkar vänta, ska bli riktigt kul när du väl kommer igång wink
tror inte du är enda som inte har energi just nu, jävla april ..  ha ha!

Tack för att du orkar hänga på smile
Jo det här jävla vädret mår man ju inte bättre av hmm

Imson
17 april 2012 · 407 Inlägg

Big_JN skrev:

Imson skrev:
Klart man orkar vänta, ska bli riktigt kul när du väl kommer igång wink
tror inte du är enda som inte har energi just nu, jävla april ..  ha ha!

Tack för att du orkar hänga på smile
Jo det här jävla vädret mår man ju inte bättre av hmm

Nee, man gör ju inte det tyvärr.. har inte så mycket energi att hålla på heller när vädret ska hålla på.. svin tråkigt -.-
men lite händer väl smile

Big_JN
17 april 2012 · 2 126 Inlägg

Imson skrev:

Big_JN skrev:

Imson skrev:
Klart man orkar vänta, ska bli riktigt kul när du väl kommer igång wink
tror inte du är enda som inte har energi just nu, jävla april ..  ha ha!

Tack för att du orkar hänga på smile
Jo det här jävla vädret mår man ju inte bättre av hmm

Nee, man gör ju inte det tyvärr.. har inte så mycket energi att hålla på heller när vädret ska hålla på.. svin tråkigt -.-
men lite händer väl smile

Börjar klia i krobben nu efter att få skruva och riva ner Caddyn men först ska jobba lite med min andra Caddy!
Ska få den igenom besiktningen utan motorbyte som får ske lite senare i sommar. Saknar bilen så jävla mycket och tiden rinner snabbt iväg till Bug Run så den måste in i trafik nu snart!
Kommer uppdatera i denna tråden vad som händer med den! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang