4260
Sök

Den stora extraljus tråden

Båtmek
720 Inlägg
2 september 2012
någon som vet vad det är för CC-mått mellan hålen för extraljusen på volvos original extraljusfäste som bla. är till v70n.

Svetsare
1 209 Inlägg
2 september 2012
Malish skrev:
priside? vad är det för ljusbox?

Kolla min bil så ser du ljusboxen smile skicka pm om prisidé

(Bara fantasin sätter gränserna)

418 Inlägg
2 september 2012
Ah, till Manta. den passar nog dåligt tongue
skulle annars behöva 2 extraljus (fjärr, inte pencil) till vintern tongue
känner inte att jag behöver så långt ljus, däremot är det aldrig fel med brett (så jävla fort kör jag inte att jag behöver 1km ljus)

Svetsare
1 209 Inlägg
2 september 2012
Malish skrev:
Ah, till Manta. den passar nog dåligt tongue
skulle annars behöva 2 extraljus (fjärr, inte pencil) till vintern tongue
känner inte att jag behöver så långt ljus, däremot är det aldrig fel med brett (så jävla fort kör jag inte att jag behöver 1km ljus)

Nja den passar många fler än just manta :p
Man kan aldrig få för möe ljus big_smile
Senast redigerat av Tyfors (2 september 2012)

214 Inlägg
2 september 2012
benz_89 skrev:
Ingen som har testat dessa ännu? Lite fundersam på om dom verkligen överträffar ett Xenonextraljus tongue

http://www.blocket.se/jamtland/Mora_LED … =2&w=3

1995:- på strands.se till och med. Rätt pris är det ju, men frågan är som sagt hur bra de lyser. Dessa är ju mer lika Hellas LED-extraljus än exempelvis Vision X's LED-ramper. Hellas lyser ju både långt och hyfsat brett, LED-ramper brukar däremot vara ett hav av ljus men inte speciellt långt.

Jag är riktigt sugen på att prova.

418 Inlägg
2 september 2012
snarare så att där jag kör är det mer krokigt med mycket skog än långa rakor wink
pencil är rätt värdelöst då wink

Svetsare
1 209 Inlägg
2 september 2012
Malish skrev:
snarare så att där jag kör är det mer krokigt med mycket skog än långa rakor wink
pencil är rätt värdelöst då wink

Haha mitt fel ja läste för fort å hoppa över ordet INTE asg.

Hann inte ändra mig heller innan du svara big_smile

Forummoderator
26 484 Inlägg
2 september 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-19ec23d3446c85dd43a4598875c350b8.jpg

Varde ljus!
Vet inte riktigt om de dock hör till den här avdelningen men kan ta bort om det inte gillas, haha.
Blev härligt med lite extra backljus dock.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 september 2012
Rocknob skrev:
Aerocombi skrev:
Rocknob skrev:

Vet inte hur konverterad lighforce lyser men jag anser att du inte ska köpa Nbb. Har själv 4st 2 fjärr & 2st pencil, och saknar verkligen bredden som finns i big knickarna. Längden är de absolute inge fel på, men bredden är skit kass tycker jag iaf hmm

Men man borde ju få bättre bredd med fyra NBB än med tre bigknick i alla fall eller!?

Ja de bör man ju få smile Men pappa har 5 big, 3 pencil & 2 fjärr och han har bättre bredd än vad jag har.

Varför är du inte nöjd med lightforce då? De finns väl massa olika filter man kan köra på de?

Har testat nu o polerat upp linserna på mina lightforce o justerat in dem så gott jag kan. Men  kan bara säga att de är ju inte bättre än mina gamla big knick på nånting. De lyser inte ens längre än mina fjärr.
O vrida på dem kunde jag inte, de verkade vara limmade o jag vill inte vrida sönder dem. mad mad mad
Så nu blir det 4st NBB fjärr i nästa set up. big_smile big_smile big_smile big_smile
Så nu finns det tre lightforce till övers om nån vill prova. tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Meldem
4 137 Inlägg
3 september 2012
Aerocombi skrev:
Rocknob skrev:
Aerocombi skrev:
Men man borde ju få bättre bredd med fyra NBB än med tre bigknick i alla fall eller!?

Ja de bör man ju få smile Men pappa har 5 big, 3 pencil & 2 fjärr och han har bättre bredd än vad jag har.

Varför är du inte nöjd med lightforce då? De finns väl massa olika filter man kan köra på de?

Har testat nu o polerat upp linserna på mina lightforce o justerat in dem så gott jag kan. Men  kan bara säga att de är ju inte bättre än mina gamla big knick på nånting. De lyser inte ens längre än mina fjärr.
O vrida på dem kunde jag inte, de verkade vara limmade o jag vill inte vrida sönder dem. mad mad mad
Så nu blir det 4st NBB fjärr i nästa set up. big_smile big_smile big_smile big_smile

Niiiiice !! big_smile
When's you go NBB, you never go... back  som man brukar säga.
Vad vill du ha för dom? tongue
Senast redigerat av TouchOfRed (3 september 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
3 september 2012
Mack skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-19ec23d3446c85dd43a4598875c350b8.jpg

Varde ljus!
Vet inte riktigt om de dock hör till den här avdelningen men kan ta bort om det inte gillas, haha.
Blev härligt med lite extra backljus dock.

Blev sugen att sätta på nåt sånt där jag med smile
Är det där vanliga halogen antar jag?

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 september 2012
TouchOfRed skrev:
Aerocombi skrev:
Rocknob skrev:

Niiiiice !! big_smile

lol lol lol lol
O skulle det vara så att jag blir besviken EN GÅNG TILL så blir det aldrig annat än BIG KNICK igen lol tongue lol
Så om nån har några NBB med BRED ljusbild på o sälja så..... big_smile

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Meldem
4 137 Inlägg
3 september 2012
Aerocombi skrev:
TouchOfRed skrev:
Aerocombi skrev:

Niiiiice !! big_smile

lol lol lol lol
O skulle det vara så att jag blir besviken EN GÅNG TILL så blir det aldrig annat än BIG KNICK igen lol tongue lol
Så om nån har några NBB med BRED ljusbild på o sälja så..... big_smile

Hah, Så är det wink
NBB går alltid att lita på smile

Meldem
4 137 Inlägg
3 september 2012
Kan meddela att jag fick svar från en sida jag maila angående F7 70w ballasten.
Och dom kunde tydligen sälja ballaster till mig, för 15$ styck. big_smile
För f7 70w är dom snabbstartande, correct?
Såg nu att samma företag har Philips D2S lampor, ska höra om dom kan skicka med såna med .. big_smile
Senast redigerat av TouchOfRed (3 september 2012)

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 september 2012
TouchOfRed skrev:
Såg nu att samma företag har Philips D2S lampor, ska höra om dom kan skicka med såna med .. big_smile

Hör av dig i så fall. Är intresserad av båda delar jag med. big_smile

Meldem
4 137 Inlägg
3 september 2012
Aerocombi skrev:
TouchOfRed skrev:

Hör av dig i så fall. Är intresserad av båda delar jag med. big_smile

Chattar med dom nu ! smile

1 749 Inlägg
3 september 2012
F7 är snabbstartande, ja.
Vad blir totalpriset med frakt och lampor, samt tull och moms på det? wink

Glöm inte kostnaden det är när du ska betala också.
Senast redigerat av patrikke (3 september 2012)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Meldem
4 137 Inlägg
3 september 2012
patrikke skrev:
F7 är snabbstartande, ja.
Vad blir totalpriset med frakt och lampor, samt tull och moms på det? wink

Glöm inte kostnaden det är när du ska betala också.

Ska nog be henne i kundtjänsten att märka paketet att det är en "gåva" smile
Sen be henne maila kvittot. För då har dom ju inga bevis på att jag har betalat nåt om det inte är ett kvitto med i paktet?

1 749 Inlägg
3 september 2012
Det kan hända att tullen uppskattar ett värde då på sändningen=kan bli vad som helst..

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Meldem
4 137 Inlägg
3 september 2012
patrikke skrev:
Det kan hända att tullen uppskattar ett värde då på sändningen=kan bli vad som helst..

Tror allt som allt överstiger precis 500. Men om jag ber henne märka paketet med Gåva och sen värdet inte överstiger 500 så är det lugnt. Tror det är 500.

Sök