fridasbabe skrev:
Har inte läst allt här, men märker att många har en viss aggregation bakom ratten, precis som mig! HELVETE, jaja försöker täcka det så gott det går, vissa dagar ler man bara och skrattar åt alla gamla damer, för dem är så jävla snälla egentligen

Andra dagar räcker man bara fingret och kastar man ner två växlar så bilen släpper åt sidled för att sedan vråååla iväg. Tuta gärna också och så nervevat fönster med armen utanför!
Nej för att komma till det jag vill ha sagt, man kanske inte lärt sig vart blinkerserna sitter och man kanske inte gör så smarta omkörningar osv, men det jag tycker är värst är alla dessa personer som inte fattar att det är tätbebyggt och envisas med att köra i 50 km/h och över eftersom det är den utsatta hastigheten. Känner alla mina grannar där jag bor, både gamla som unga och nu på sista tiden har det varit massor med turister som inte hittar, vilket är förståeligt, både svenska, tyska, danska och norska. Alla kör med en sån jävla hets! Vet själv om det, men jag har precis fyllt 19 år och haft körkort i knappt ett år, på den tiden har jag fattat att man inte ska köra med ett hetsigt sinne. Full gas bara för att man inte hittade och får vända, man ser dem blir arga för folk parkerat mitt i gatan för att få ner trafiken på gatan,
på mina gator bor det allt ifrån bebisar och pensionärer. Det är ju bara en fråga om när det smäller...
Fattar inte vägverket hur dem tänker, 50 mitt inne bland hus och ännu mera skärmade att ha 70 väg på tex en smal väg ute på landet där folk går hela tiden, kanske inte tätbebyggt, men definitivt en sträckor man kör max 40 km/h på. Inte bara folk med hästar och andra djur, men ännu fler barn som springer, ungdomar som kommer med moppeder osv.