Är det inte så att alla bilar som säljs med xenon-ljus också då har ställbara lysen så att de inte bländar resterande trafikanter? Vad jag vet så finns det ingen ny bil som någonsin sålts med xenonlampor utan att det finns självjusterande lysen på samma diton, vilket skulle förklara varför man bara blir bländad av äldre bilar med xenon och inte nyare. Eller har det med insatserna också? Någon som är "upplyst" inom detta område?
Tyvärr verkar folk som konverterar till xenon-ljus inte förstå när och att det bländar och är extremt jobbigt och störande.
Jag är inte heller glad åt bussar då de ALDRIG bländar av först, därför har jag ställt ett av mina 4 punktljus något lite högre och vänster på vinterbilen. Ett snabbt blink och det är lugnt, roligast var en natt när en stillastående bilist blinkade åt mig och jag blinkade tillbaka, han hade tandställning och blåa ögon hann jag se. xD
Nu kanske jag missat något när jag snabbt ögnat igenom alla meddelanden och i så fall ber jag om ursäkt för det!
Att axa 0-100 är en sak, det är mellan 100-200 som det märks skillnad. :D