har en volvo 855 års m 97...får fel kod på 4 cylindrar av 5....misständning....provat rycka tänd kabel å då reagerar motorn...även kabeln till spridaren å då reagerar den...alltså gjort det med varje kabel...bytt tändstift å fördelar lock...övrigt går bilen som den ska,vad jag vet,men då jag har misständning kan jafg ju inte vvara säker...har ni någon ide vad jag kan kolla mera
ja som dom satt innan...om nu ingen före mig satt dom fel....men den går aldrig ojämt på tom gång startar utan chocke vid kall grader....hostar inte eller går ryckigt...
den går alltså bra!? då skulle jag inte bry mig om felkoderna. vill du ändå leta vidare så har du vevaxel och kamlägesgivare som styr tändning på de flesta bilar.borde vara samma på volvo
Hade samma problem på min morbrors 855 -97 glt. Var ena slangen vid insuget som hade gått av. sitter på vänster sida om du står framför bilen. Är lite småsvårt att byta den men det går utan att ta bort något
kollat stiften? så dem inte fått en smäll vid montering, fick det på min då var det ett stift som hade fått en smäll så började han misstända på tomgång och vid jämn gas.
min bil misständer inte vad jag kan höra eller går ojämt på några varv tal...ca 1000 varv på tom gång...svarar på gasen i alla lägen...men lampan i bilen lyser iallafall å i datan står det misständning på cylinder 1,2,4,5 kan starta den i kall väder då bilen stått en vecka ytan chocke...inga bekymmer
min bil misständer inte vad jag kan höra eller går ojämt på några varv tal...ca 1000 varv på tom gång...svarar på gasen i alla lägen...men lampan i bilen lyser iallafall å i datan står det misständning på cylinder 1,2,4,5 kan starta den i kall väder då bilen stått en vecka ytan chocke...inga bekymmer
min bil gick fint startade alltid, stog och missade lite då och då på tomgång och jämngas, så fort man tröck lite på gasen så reagerade han och misstände inte.
Men ditt problem låter lite som om det är tändstift som åkt på en liten smäll så elektroden blivit lite böjd, eller att det är en vakuum slang som lostnat så han tar tjuvluft. kolla vakuumslangarna om du hör ett vinande ljud från motorn som att någonting sög in luft, så har du en vacuum läcka, och det kan leda till misständningar, men tjuvluften spelar inte så stor roll när motorn jobbar och där efter går fint på högre varvtal
jag hade problemet innan jag bytte tänd stift med...inget vinande ljud...på sidan av gren röret ät det en pip å det sitter ingen slang på där..kan det var det.. vet inte vad det är för pip..den är åt passagerar sidan alltså
jag hade problemet innan jag bytte tänd stift med...inget vinande ljud...på sidan av gren röret ät det en pip å det sitter ingen slang på där..kan det var det.. vet inte vad det är för pip..den är åt passagerar sidan alltså
en bild skulle vara perfekt då jag inte har en bild framför mig hur en vitmotor ser ut ;P