2401
Sök

Golf 3 tdi går ej över 130km/h

665 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Köpye nyligen Golf 4 Tdi med de 110hk ska det va, men jag kan inte få bilen att gå över 130km/h, den bara stänger av ladd. Stänger av bilen i farten och startar igen, bilen  går upp till 130km/h och se stopp igen
Felsökt bilen och det dyker upp en och samma felkod Boost presure

Bytte magnetventil 2500kr ej bättre
Bytte lmm ej bättre
Alla vakuum slangar bytta med , ej bättre
Diesel filter bytt ej bättre

Igår skruvade jag isär Turbo och såg att westgate klockan kärvade, öppnade turbo, smörjade allt och det funkar hur bra som, både inuti turbo och westgate klockan.

Bilen igen går ej över 130km/h

Flera som hade samma problem och vill dela lösningen

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
9 januari 2013

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

24 Inlägg
9 januari 2013
Kan du varva ut hela vägen när den står i friläge eller stannar det på ett viss varvtal?I så falla kolla N75(ventil) för dom brukar strula på vag bilar;)

665 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Gasa kan man göra i fri läge, sen den stora tjocka gummi slangen vid Egr ventilen expanderar mycket när man gasar över 3-4000 varv. Misstänker kanske katalysator ( Täppt )

Kör man upp till 130 så går det hur bra som helst, den spinner på 2an, men sen efter 130 den stänger av ladd helt, sen den laddar inte alls till jag stänger av bilen för stund.

N75- magnetventil köpte jag ny (bara för att den är ny behöver inte betyda att den funkar, ska se om jag hittar en begagnad imon för att testa bara)

24 Inlägg
9 januari 2013
Kan mkt väl va katalysator mä som du säger.Haru du kollat över slangar på trycksidan, tjuvluft i dieselfiltret?

665 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
alla slangar och allt annat har jag bytt- kollat efter. Läser man på nätet så är det typisk fel på de Tdi bilar hmm
Ska kolla efter katten idag och kommer med mer info

Sothora <3
1 201 Inlägg
10 januari 2013
Sitter vell map sensor på dom där va?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

665 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Jag har fått i ordning på min bil, har öppnat turbo i alla möjliga små delar och tvättat i minsta detalj.
Oftast brukar det ligga problem i de små lammeler som sitter i avgas sidan, de är sotade som fan och de rör sig inte som det ska.

Diesel + Borste + Scotch-Brite = smile

Följde denna video och jag har fan lyckats smile
http://www.youtube.com/watch?v=FqJHVrWApqY

Sök