22 januari 2013
Trådstartare
Okej, update; har hittat två saker det kan vara (det är väldigt trångt och bökigt så vet inte exakt). Men en sak är någon form av gummislang som sitter fäst på någonting högt upp på bilen (mitt emellan luftintagen och precis under vindrutan). Den går nedåt och sedan lite snett åt höger (färdriktning, alltså vänster om man tittar på motorn). Den droppar och ryker en massa.
Del två: Det sprutar ut vit vätska ur en slang som ser ut att vara sprucken nästan vid infästningen. Slangen är en av två som går in i motorn på kortsidan mot vindrutan, dessa slangar kommer ifrån vänster (färdriktning) och går krökta in i motorn. Den sprutar inte hela tiden utan mest lite sporadiskt.
EDIT: Första slangen jag talar om verkar vara någon form av utloppsslang om jag förstår ritningarna rätt, så den ska la se ut som den gör. Jag TROR, svagt baserat på dåliga ritningar på internet att slang 2 är "SLANG F MOTORINSUG OCHTILLS.VATTENPUMP" som den var fint översatt till svenska, engelska namnet var: "Hose f engine inlet and addit.water pump". Part number: 64 21 8 380 270. Är dock inte alls helt säker, inte för fem öre en gång.