Larmet går när jag låser upp bilen (e39)

arjeplogarn
3 februari 2013 · 4 Inlägg

Halloj!

Som rubriken säger går larmet på min bmw e39 -97 när jag låser upp bilen?

Larmet går ej att stänga av på något sätt utan jag måste vänta i ca 1 min då det slutar tjuta, det spelar ingen roll om jag låser upp med fjärr eller nyckel.

det verkar inte vara samma larm som det vanliga utan kommer från höger hjulhus bak och har ett annat tempo än bilen vanliga larm.

vad kan felet vara och är det lätt att fixa?

MVH A

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
4 februari 2013 · 385 Inlägg

arjeplogarn skrev:
Halloj!

Som rubriken säger går larmet på min bmw e39 -97 när jag låser upp bilen?

Larmet går ej att stänga av på något sätt utan jag måste vänta i ca 1 min då det slutar tjuta, det spelar ingen roll om jag låser upp med fjärr eller nyckel.

det verkar inte vara samma larm som det vanliga utan kommer från höger hjulhus bak och har ett annat tempo än bilen vanliga larm.

vad kan felet vara och är det lätt att fixa?

MVH A

Antagligen så sitter det ett larm i som inte är original och nått är antagligen fel i larm dosan. jag skulle rekommendera att slita ur allt men det kan vara krångligt med start spärrar o skit . hade nästan samma fel på en audi ja hade.

Mvh Viktor

mos ä gött
Swedenrockers Living life on two wheels.....
4 februari 2013 · 835 Inlägg

Det låter onekligen som att det är originallarmet som löser ut. Eftermarknadslarm brukar inte ha signalhorn i bakändan på bilen, de sitter oftast monterade i motorutrymmet.
Använder du dig av knapparna i originalnyckeln eller har du nån lös fjärr?
Har du några larmdekaler?

arjeplogarn skrev:
Halloj!

Som rubriken säger går larmet på min bmw e39 -97 när jag låser upp bilen?

Larmet går ej att stänga av på något sätt utan jag måste vänta i ca 1 min då det slutar tjuta, det spelar ingen roll om jag låser upp med fjärr eller nyckel.

det verkar inte vara samma larm som det vanliga utan kommer från höger hjulhus bak och har ett annat tempo än bilen vanliga larm.

vad kan felet vara och är det lätt att fixa?

MVH A

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang