2929
Sök

Honda Civic 94a, Varvräknare!

437 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
Nu är det så att imorse när jag skulle iväg med bilen, så märkte jag av att motorn höll på med att ligga mellan      800 Rpm-1500 Rpm på tomgång, så det lät som att den varvade lite hela tiden.. och så håller det på så hela tiden, ibland märkte jag att den gick som vanligt, men sen så höll den på så igen..

Vad kan problemet vara att den varvar så?

Tack på förhand!

Mvh

7 281 Inlägg
9 februari 2013
Kan även vara läckage efter LMM.

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 februari 2013
Som Bullet skrev. Skruva loss och isär och gör rent med 5-56.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

437 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
okej, ska kolla på detta, då det som sagt endast pågår i tomgången, dock har jag märkt att det har släppt när motorn har gått varm ett tag, dvs, när jag kört en bit. men ska kolla detta, tack för all tips smile

437 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
Okej, jag ska kolla detta snarast, det är ju lagom jobbigt att lyssna på att varven går så högt tongue

Bullet--- skrev:
Fogelgren skrev:
okej, ska kolla på detta, då det som sagt endast pågår i tomgången, dock har jag märkt att det har släppt när motorn har gått varm ett tag, dvs, när jag kört en bit. men ska kolla detta, tack för all tips smile

Då kan du börja med att kolla kallstartsventilen som sitter monterad under spjällhuset, låter som den strular.

437 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Okej , vart sitter den FITV motorn? smile

Bullet--- skrev:
Fogelgren skrev:
Okej, jag ska kolla detta snarast, det är ju lagom jobbigt att lyssna på att varven går så högt tongue

Bullet--- skrev:
Då kan du börja med att kolla kallstartsventilen som sitter monterad under spjällhuset, låter som den strular.

Jo tack, jag vet big_smile Haft samma fel på mina båda Hondor. Åtgärdades genom att öppna upp FITV, rensade den med brakecleaner eller liknande och spände "koppen" till termostaten i botten då den hade gängat ur sig själv.
Senast redigerat av Fogelgren (10 februari 2013)

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 februari 2013
Dragen med två eller tre skruv under eller bakom spjällhuset. En liten kloss som innehåller en kanal som kan öppnas och stängas beroende på temp. Ta loss den och ta isär den och gör rent den. Väldigt straight forward.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

437 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Okej, tack för hjälpen smile

caromania skrev:
Dragen med två eller tre skruv under eller bakom spjällhuset. En liten kloss som innehåller en kanal som kan öppnas och stängas beroende på temp. Ta loss den och ta isär den och gör rent den. Väldigt straight forward.

Sök