Volvo 740 gl/t -90 Motorlampan lyser

Raggaren-91
10 februari 2013 · 23 Inlägg

Tja! Nu har jag blivit trött på att felsöka å härja så tänkte se om ni har några idéer vad det kan vara för fel. Motorlampan tändes när jag körde och fick då felkod 1-1-3, samtidigt som jag felsökte märkte jag att ena bränslepumpen inte fungerade (den i tanken) då bytte jag den samt att jag bytte den under bilen då den skrek som en kråka. Sen testade jag även att byta lmm och lambda. Då fick jag en ny felkod 2-1-2 istället.... testade en annan lambda och då fick jag tillbaka felkoden 1-1-3?

Katten är ny, avgassystemet är nytt och läcker Inte, lmm är bytt, båda pumparna är bytta, bränsletrycksgivare är bytt, tändstift å tändkablar är bytt, luftfilter är bytt. som sagt så är även lambda bytt.

Börjar själv tro att det kan vara spridarna som är kassa eller är jag helt fel ute?

Mvh

svartp3ppar
10 februari 2013 · 162 Inlägg

kollat relän o skit?
är jag helt ute o cyklar ifall jag säger att 1-1-3 ha med blandningsvärdena o göra? för mager blandning alltså? kolla spridarna o trycktesta dom och kolla läckage o dyl smile

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
svartp3ppar
10 februari 2013 · 162 Inlägg

hur ser stiften ut förresten?

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
Raggaren-91
10 februari 2013 · 23 Inlägg

Vad jag har hört kan det vara både för magert eller för fet, nä relän har jag inte kollat.... Vet inte vilken som går till vad :-) har inte sett något läckage än men ska allt testa att trycktesta spridarna :-)

Raggaren-91
11 februari 2013 · 23 Inlägg

Stiften ser väldigt bra ut faktiskt.

Va ute och nollade bilen (tog bort plus kabeln) i mer än en timma och startade bilen på nytt och den gick jämnt först och sedan lite ryckigt sen gick den rätt jämnt igen? När bilen varit igång i 15 min så tändes motorlampan igen... men denna gången fick jag felkod 2-1-2 igen. Så nu lutar det åt att lambdan är kass, och att dem jag testat isf är trasiga allihop. Har bara testat med beg lambdasonder och ingen helt ny.

svartp3ppar
11 februari 2013 · 162 Inlägg

Raggaren-91 skrev:
Stiften ser väldigt bra ut faktiskt.

Va ute och nollade bilen (tog bort plus kabeln) i mer än en timma och startade bilen på nytt och den gick jämnt först och sedan lite ryckigt sen gick den rätt jämnt igen? När bilen varit igång i 15 min så tändes motorlampan igen... men denna gången fick jag felkod 2-1-2 igen. Så nu lutar det åt att lambdan är kass, och att dem jag testat isf är trasiga allihop. Har bara testat med beg lambdasonder och ingen helt ny.

okej, men sitter de inte separat lambda lampa på din? för dedär låter precis som syptmomen på min 945,visserligen va den lite nyare men då va de lmm så va trasig

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang