Har en 528i som gick skit bra tills jag kände att det ryckte till lite när man varvade ur 3:an. Sedan blev den värre och nästa dag så gick den knappt att starta. (gick väldigt dåligt och ryckig och svarde knapp på gas pedalen).
Så jag fick felkod kamaxelgivaren. bytte den, passade även på att byta vevaxelgivare då jag ahde nya liggadens. Bytte LMM mot e bättre beg.
Samma problem fast nu gick den knapp att köra i mer än 10km/h,
Så jag letade vacuum läckage och fick montera av Ccv:n, rengjorde den bytte samtliga anslutingar och ja det var spruckna anslutningar. på tre utav slangarna.
Var glad när jag monterade ihop den och trodde att den skulle gå hur fint som helst men fan va fel jag hade

bilen gick som innan. dvs taskig tomgång som en traktor och dör ibland på tomgång och så fort jag gasar så dör den. men leker jag med pedalen så hoppar den till 3500rpm men där är det max.
Vad ska jag göra? får ingen fel kod nu heller efter bytet utav kamaxelgivaren.
Kan det vara bensinpumpen? tänkte felsöka den ikväll efter jobbet.
Tacksam för all hjälp! Annars säljer jag skiten som GDS bil !!
Följande är gjort: slängde i 12liter bensin och försökte starta, se på fan den gick som en klocka! Glad och nöjd så drog jag slutsatsen att det kunde vara pumpe i tanken som inte orkade pumpa när den stod på mindre än en kvarts tank.

Dagen efter skulle jag åklaga hämta bilen från garaget då jag fick åka med en polare.
Den startade och sen började gå dåligt... Försökte gasa och den dog

Fyllde på med ytterligare bensin så den är på mer än halvtank men samma sak!!
Va FAN kan det vara?! (Får inga felkoder nu)