B230fk vill inte svara på gasen.

Ahlbom
15 februari 2013 · 651 Inlägg

hejsan. min fk maskin vill inte gå bra efter jag har slängt i en ny renoverad. när den är igång så har han ryckigt på tomgång samt vill ej svara på gas. gasar man länge så börjar bara turbo och grenrör å glö men inga varv. trode först var boxen men byta till en annan 984 box å nu vill den inte starta utan bara tänder till ibland å nästan går igång men gasar man så slutar den tända och bara går runt på starten. har provat nyt spridar relä och inpulsgivare samt lmm sat i en 945 för ca 2 veckor sedan som funkade hmm tändstift e jag osäker på men känns som de inte ska göra allt detta problemet. får ju konstiga bränsle värden . lamdan e bra. eller tempgivaren i toppen kan den göra de så jävlig. nåja glad över svar

GasGlad1337
16 februari 2013 · 460 Inlägg

Ahlbom skrev:
hejsan. min fk maskin vill inte gå bra efter jag har slängt i en ny renoverad. när den är igång så har han ryckigt på tomgång samt vill ej svara på gas. gasar man länge så börjar bara turbo och grenrör å glö men inga varv. trode först var boxen men byta till en annan 984 box å nu vill den inte starta utan bara tänder till ibland å nästan går igång men gasar man så slutar den tända och bara går runt på starten. har provat nyt spridar relä och inpulsgivare samt lmm sat i en 945 för ca 2 veckor sedan som funkade hmm tändstift e jag osäker på men känns som de inte ska göra allt detta problemet. får ju konstiga bränsle värden . lamdan e bra. eller tempgivaren i toppen kan den göra de så jävlig. nåja glad över svar

Jag lyckades sätta tempgivarkontakten på knacksensorn och tvärtom, när jag skiftade dom startade bilen direkt..
annars kan det ju va att svänghjulet sitter fel t.ex smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
power_forever
16 februari 2013 · 90 Inlägg

Kolla även att du fick kamremmen rätt  nolla motorn  på veven  kolla så kamdrevet står rätt  ta även ur 1a tändstiftet och känn med en skruvmejsel eller liknande. Att du har kolven i  toppläge. Mvh

Ahlbom
16 februari 2013 · 651 Inlägg

GasGlad1337 skrev:

Ahlbom skrev:
hejsan. min fk maskin vill inte gå bra efter jag har slängt i en ny renoverad. när den är igång så har han ryckigt på tomgång samt vill ej svara på gas. gasar man länge så börjar bara turbo och grenrör å glö men inga varv. trode först var boxen men byta till en annan 984 box å nu vill den inte starta utan bara tänder till ibland å nästan går igång men gasar man så slutar den tända och bara går runt på starten. har provat nyt spridar relä och inpulsgivare samt lmm sat i en 945 för ca 2 veckor sedan som funkade hmm tändstift e jag osäker på men känns som de inte ska göra allt detta problemet. får ju konstiga bränsle värden . lamdan e bra. eller tempgivaren i toppen kan den göra de så jävlig. nåja glad över svar

Jag lyckades sätta tempgivarkontakten på knacksensorn och tvärtom, när jag skiftade dom startade bilen direkt..
annars kan det ju va att svänghjulet sitter fel t.ex smile

ne kontakterna siter rätt. har färgade på mn så lättare och sätta dom rätt tongue svänhjul är rätt med

Ahlbom
16 februari 2013 · 651 Inlägg

power_forever skrev:
Kolla även att du fick kamremmen rätt  nolla motorn  på veven  kolla så kamdrevet står rätt  ta även ur 1a tändstiftet och känn med en skruvmejsel eller liknande. Att du har kolven i  toppläge. Mvh

allt de är allt rätt hmm

Paulzzon94
17 februari 2013 · 56 Inlägg

Ahlbom skrev:

power_forever skrev:
Kolla även att du fick kamremmen rätt  nolla motorn  på veven  kolla så kamdrevet står rätt  ta även ur 1a tändstiftet och känn med en skruvmejsel eller liknande. Att du har kolven i  toppläge. Mvh

allt de är allt rätt hmm

kolla det en extra gång. kolla även så att stiftet som låser kam drevet sitter kvar.

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P
Ahlbom
17 februari 2013 · 651 Inlägg

Paulzzon94 skrev:

Ahlbom skrev:

power_forever skrev:
Kolla även att du fick kamremmen rätt  nolla motorn  på veven  kolla så kamdrevet står rätt  ta även ur 1a tändstiftet och känn med en skruvmejsel eller liknande. Att du har kolven i  toppläge. Mvh

allt de är allt rätt hmm

kolla det en extra gång. kolla även så att stiftet som låser kam drevet sitter kvar.

allt kollat de med å motorn är i noll läge hmm

Rojpen
17 februari 2013 · 2 230 Inlägg

sitter tändkablarna rätt då?
dock låter det som tädningen står helt galet

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Ahlbom
17 februari 2013 · 651 Inlägg

Rojpen skrev:
sitter tändkablarna rätt då?
dock låter det som tädningen står helt galet

aa dom siter rätt . 1,2,4,3  samt tändingen e svår å ställa fel för den går på kamen å går vara sätta den i ett läge i kammen

volvodrifter
17 februari 2013 · 342 Inlägg

jag hade lika dant problem med min 745 turbo då hade jag lyckats sätta kallstarten och tempgivarkontakten fel blå på blå och vit på vit men det skulle vara tvärt om..

Ahlbom
17 februari 2013 · 651 Inlägg

volvodrifter skrev:
jag hade lika dant problem med min 745 turbo då hade jag lyckats sätta kallstarten och tempgivarkontakten fel blå på blå och vit på vit men det skulle vara tvärt om..

har ingen kalllstart ventil på min bil hmm kallstart via spridarna

Saab_Guden Gasar tills de rasar!
17 februari 2013 · 173 Inlägg

hur ser stifterna ut?
får den soppa som den ska?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Ahlbom
17 februari 2013 · 651 Inlägg

Saab_Guden skrev:
hur ser stifterna ut?
får den soppa som den ska?

http://www.facebook.com/video/video.php … &saved  om du kan se den så har du en video hur den går.

Saab_Guden Gasar tills de rasar!
17 februari 2013 · 173 Inlägg

om du frågar mig så känns de som ett den drar tjuvluft..
tryckrören?
IC?
slangar?
insuget?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Ahlbom
17 februari 2013 · 651 Inlägg

Saab_Guden skrev:
om du frågar mig så känns de som ett den drar tjuvluft..
tryckrören?
IC?
slangar?
insuget?

tjuvluft drar den inte. motorn är renoverad så ny packningar överallt

Saab_Guden Gasar tills de rasar!
17 februari 2013 · 173 Inlägg

Lmm ?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Ahlbom
17 februari 2013 · 651 Inlägg

Saab_Guden skrev:
Lmm ?

ne inte den

Loonitix
17 februari 2013 · 26 Inlägg

tändfäljden är väl 1 3 4 2 på 4cylindrig motor

Ahlbom
17 februari 2013 · 651 Inlägg

Loonitix skrev:
tändfäljden är väl 1 3 4 2 på 4cylindrig motor

är de blockmonterad fördelare så är det de. har topp så är 1,2,4,3

allenalle snickare
17 februari 2013 · 612 Inlägg

du kan ju börja med att ta bort den öppna dumpen,dom ställer till problem på dessa bilar. och sen rekommenderar jag att du kollar kompet på motorn.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang