Golf diesel mk1, startproblem

th3ssiiee
20 mars 2013 · 11 Inlägg

Tjenare! smile
En kompis till mej var och köpte på sej en Golf mk1:a diesel utan motor. Fick dock med 2 motorer, orginalmotorn och en från en Passat diesel, istort sett samma motor. Problemet är att den startar inte. Det kommer diesel fram till pumpen men från pumpen till spridare kommer det ingenting. :S Vi misstänker att antingen är pumpen kass, eller så är det luft i systemet.
Om det skulle vara luft i systemet, hur får vi bort all jävla luft, eller vad kan det annars vara mån tro?
Jävligt tacksam för svar!

Senast redigerat av th3ssiiee (20 mars 2013)

dundersmurfen smurfidunder
20 mars 2013 · 327 Inlägg

Finns det spänning fram till pumpen? det finns en kabel den ska det vara 12v+ i.

Enklaste att få fram diesel skulle jag tro är att skaffa en pumpblåsa till båtmotor. Då är det bara att klämma tills pumpen är full.

Senast redigerat av dundersmurfen (20 mars 2013)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
th3ssiiee
20 mars 2013 · 11 Inlägg

Det var faktiskt en bra tanke men tyvärr har vi redan fått fram diesel till pumpen så det är inte problemet, problemet sitter i att pumpen inte kan bygga upp tillräckligt högt tryck hmm

dundersmurfen smurfidunder
20 mars 2013 · 327 Inlägg

Vilket tryck menar du, interntrycket eller spridartrycket?

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
th3ssiiee
20 mars 2013 · 11 Inlägg

Jag tror de ska vara interntrycket isåfall.

dundersmurfen smurfidunder
20 mars 2013 · 327 Inlägg

Så vi inte går för fort fram,, hur har ni kommit fram till att det är för dåligt tryck?

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
Meaganeowner
20 mars 2013 · 2 250 Inlägg

Pumpen drivs av kamremmen. Men en stoppventil inuti pumpen behöver 12 volt för att öppna.

th3ssiiee
20 mars 2013 · 11 Inlägg

Ni får ursäkta min blåsta lilla kompis. Han hade tydligen missat kontakten helt, hade inte ens tänkt på det. Så ja, det var därför den inte startade tongue
Men tack för hjälpen ändå! smile

dundersmurfen smurfidunder
20 mars 2013 · 327 Inlägg

härligt, går nu då?

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
th3ssiiee
21 mars 2013 · 11 Inlägg

Jajjemen, går som en klocka! Nu är det bara annat småfixa på den som ska göras smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang