3153
Sök

Audi A6 Avant 2006 Multitronic startar inte.

3 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Hej på er!

Tänkte höra om någon har erfarenhet av detta?

När jag närmar mig bilen och försöker låsa upp, händer inget. Nyckeln verkar sända signal till bilen eftersom en röd lampa blinkar på nyckeln. (har provat båda nycklarna)

Låser upp manuellt och sätter i nyckeln, vrider om, Några lampor lyser (4 st) bland annat epc. Inte ett ljud hörs från bilens startmotor eller dylikt. Igår var den ganska trögstartad. Inga lampor och så vidare går att tända i bilen. Funderar på om batteriet är urladdat, men å andra sidan lyser ju några lampor på instrumentbrädan.

Det värsta är att när jag vrider tillbaka nyckeln i ursprungsläget så går det inte att ta ur nyckeln. Igår var det inga problem att ta ur nyckeln och P läget är ilagt sen tidigare i automatlådan. (Om jag provar att tex lägga i manuellt så går inte det (precis som att startspärren vore aktiverad.)

Har någon någon smart idé eller tips?

Mycket tacksam för hjälp från en icke bilkunnig smile

3 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Bärgare direkt? Vet nån om man kan ge den starthjälp via polerna under huven. Nån sa att man kunde sabba elektroniken då. Hm...

451 Inlägg
25 mars 2013
Danneking skrev:
Bärgare direkt? Vet nån om man kan ge den starthjälp via polerna under huven. Nån sa att man kunde sabba elektroniken då. Hm...

Nej vafan e de för skroll, koppla på o starta

3 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Hej, startade fint med lite starthjälp larm o dylikt som vanligt. Körde ca 15 min sen stod bilen i ca 5 timmar och det var kört igen. Borde vara batteriet som inte tar laddning? Mätte strömmen till 3 volt innan starthjälp. När bilen var igång ca 14.5 v över polerna. Vet nån vart batteriet sitter? Om det sitter under baksätet har nån tips på hur man får ut det?

535 Inlägg
25 mars 2013
JUSTer skrev:
Danneking skrev:

Nej vafan e de för skroll, koppla på o starta

Man skall inte koppla start hjälp direkt på batteriet det kan skada elektroniken då, man skall koppla på start polerna om sitter under huven. alltså inte på batteriet som sitter i bagaget. står i instruktions boken. iallfall i min fast min e 08 vet inte om de e någon skillnad

451 Inlägg
26 mars 2013
Batteriet sitter i bagageluckan till höger vid reservhjulet

Sök