3608
Sök

Bmw e28 518, Får ej i tändstiften ordentligt?

48 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
Tjena, har efter många om och men hittat felet varför min bil ej startar då tändstiften inte går i bott...
Tändstift har 12varv som ska skruvas i och får i på 4ans cylinder 12varv dom andra får jag mellan 4-6varv sen tar det tvärstop! Så antagligen är gängorna lite knas.

Nån som har nån smart lösning man kan göra utan att köpa nytt topplock?

Mvh Oscar

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 mars 2013
Bilen startar även med 3 stift...Gällande stiftet som inte går ner...Använd tex en lämplig gängtapp o "rensa/renovera" gängorna. Finns "specialtappar som man kan föra ner i cylindern o rensa utåt så att säg. Har själv ett sådant kit för 12 resp 14 mm gängor...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

48 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
Jo men nu är det ju bara 1stift som går i tyvärr... Okej ja det kan ju provas

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 mars 2013
Ah...Ok. Vet av erfarenhet att även om ett stift bara sitter med 4-6 varv så tänder den på den cylindern, möjligen att man kan få problem med HC-halten...Så om stiften sitter med 4-6 varv o tätar så borde den starta

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 235 Inlägg
26 mars 2013
Dem kan vara "felgängade", förra ägaren kan ha dragit åt snett, och blir det så som du beskriver.

48 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
Yes tackar för svar! Det blir att gänga om!

Sök