2838
Sök

Volvo 740 88:a rycker

11 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Jahopp då e man här igen för att man är helt bortom flötet återigen men iaf here's the question.

Min sketna 740 har börjat rycka o ha sig när man ligger på jämn gas, rycken känns som om motorn ger upp i ca 0.5 sekund för att sedan fortsätta som vanligt. Rycken sker mer frekvent mellan 50-80 km/h men efter du passerat 80 så lugnar ryckandet ner sig o rycker bara till någon gång ibland, om ni har nån idé så hojta till smile

Saker som är bytta redan
båda bensinpumparna
hallgivare + hela fördelaren
tändkablar
tändspole

Funkar det inte med silvertejp så funkar det fan inte alls :P

23 Inlägg
31 juli 2013
Hade precis samma fel på en 740 -88 B230F jag hade för ett tag sedan. Höll på i ett halvår med att försöka få bort ryckningarna, bytte precis allt i elektornikväg och tändningsväg förutom själva tänd- och bränsleboxen. Googlade och testade alla tips och knep jag fick tag på men ingenting hjälpte, till sist såldes bilen och så vitt jag vet rycker den fortfarande.. Hoppas att du hittar felet iallafall!
Testa byta soppafilter, jorda motorn direkt för att utesluta dålig jord, kolla över alla jordkablar för säkerhets skull, testa med en annan Lmm, byt tändstift. Det är väl några enkla saker som troligen kan orsaka problemet. Är ju även enkelt att kolla felkoderna om du har den lilla svarta dosan vid vänster fjäderbenet, guider för hur detta går till finns på nätet.

Lycka till och skriv gärna om du löser problemet! smile

11 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
Tändstiften är redan bytta (glömde nämna det)
LMM ska jag kolla över, samt byta bensinfiltret bara för saken skull. Jordningen är det inget fel på, alla jord kontakter blev kollade när bytet av hallgivaren skedde.
Tyvärr har jag ingen felkod dosa (min lille bil e för gammel hehe)
om det nu inte är LMM eller bensinfiltret så får jag ge mig av te skroten o skaffa boxarna, återkommer så fort jag kollat detta smile
tackar för svaret och idéerna smile

11 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Alright, checkat det ena o det andra med den men det uppkommer ingen som helst problematik med den konstigt nog. och nu går den som om den vore ny, fattar ingenting, temporär sinnesförvirring vad vet jag!?  Nåväl nu ska jag bara kolla igenom mitt servo eftersom det har börjat läcka för någon konstig anledning.

Sök