Skillnad på Saab 9-3 sc vector 05 och 06-07?

cazzman
5 augusti 2015 · 30 Inlägg

Hejsan!


Har en 9-3 sc Vector 2005 som jag är lite trött på att allting ska vara så krångligt att byta i den tex när det gäller ljud och stereo.
Kört saab nästan hela livet men inte varit såna här problem och är som sagt trött på den men samtidigt är det ju en saab :-) och den är ju tokskön att brumma runt i.

Min fråga till er som har en nyare modell, vector eller aero om det är lika krångligt i alla saab nu för tiden att tex byta stereo? I såna fall lutar det nog åt att det blir byte till en helt annan bilmodell men det hade varit för jäkla tråkigt de med :-)

kempa77
5 augusti 2015 · 1 Inlägg

Hej! Jag har en Saab 9-3 ss -07. På den har jag monterat in en Kenwood Dubbeldin med nya högtalare i framdörrarna och på hatthyllan. Det blev väsentligt mycket bättre ljud. F.r.m  07 och framåt så finns det inte optisk kabel och sån skit. Däremot har jag behållit originalslutsteget då jag insåg att det skulle krävas ny eldragning och kabel till högtalarna. Ska du ha det snyggt gjort så köper du en monteringsram och rattinterface-modul så att man kan styra volym och radiokanal/låtbyte från ratten.

saab_sonett Handledare
6 augusti 2015 · 1 481 Inlägg

Alla nyare bilar idag har väl integrerad radio/stereo så att byta bilmärke lär inte hjälpa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang