Fråga ang BMW Connected Drive

RichiB
14 januari 2017 · 1 866 Inlägg

Har precis köpt en BMW 335i Coupe 2007a med Navi.
Jag märkte direkt att kartorna behöver uppdateras :-(
Så jag googlade lite o hittade BMW Connected Drive o skapade ett konto där.
Men när jag ska lägga till min bil med Chassi nr så säger datorn att det inte existerar en bil med det numret. Men det gör det eftersom jag har pappret/boken framför mig med exakt detta nummer.
Vad är fel? Varför hittas inte bilen? Hur tar jag del av alla tjänsterna där? Hur uppdaterar jag min navi mm mm?

viccoA
14 januari 2017 · 3 109 Inlägg

RichiB skrev:
Har precis köpt en BMW 335i Coupe 2007a med Navi.
Jag märkte direkt att kartorna behöver uppdateras :-(
Så jag googlade lite o hittade BMW Connected Drive o skapade ett konto där.
Men när jag ska lägga till min bil med Chassi nr så säger datorn att det inte existerar en bil med det numret. Men det gör det eftersom jag har pappret/boken framför mig med exakt detta nummer.
Vad är fel? Varför hittas inte bilen? Hur tar jag del av alla tjänsterna där? Hur uppdaterar jag min navi mm mm?

Bilen behöver inte aktiveras hos en BMW ÅF för att portalens funktioner ska fungera? Har du BMW Apps tillvalet  i bilen med eller bara navi?

RichiB
14 januari 2017 · 1 866 Inlägg

viccoA skrev:

RichiB skrev:
Har precis köpt en BMW 335i Coupe 2007a med Navi.
Jag märkte direkt att kartorna behöver uppdateras :-(
Så jag googlade lite o hittade BMW Connected Drive o skapade ett konto där.
Men när jag ska lägga till min bil med Chassi nr så säger datorn att det inte existerar en bil med det numret. Men det gör det eftersom jag har pappret/boken framför mig med exakt detta nummer.
Vad är fel? Varför hittas inte bilen? Hur tar jag del av alla tjänsterna där? Hur uppdaterar jag min navi mm mm?

Bilen behöver inte aktiveras hos en BMW ÅF för att portalens funktioner ska fungera? Har du BMW Apps tillvalet  i bilen med eller bara navi?

Ingen aning!
Hur tar jag reda på det?
Förra ägaren hade i alla fall inte gjort detta ;-) Han bara körde bilen som den var ;-)
Måste jag köra till BMW o få bilen aktiverad? vad kostar det?

saab_sonett Handledare
15 januari 2017 · 1 481 Inlägg

Du har väl inte connecteddrive på din bil. Har den tillägget internet? Detta kom väl inte förrän 2011-12 någon gång. Sök uppgraderings dvd på ebay.de

RichiB
15 januari 2017 · 1 866 Inlägg

saab_sonett skrev:
Du har väl inte connecteddrive på din bil. Har den tillägget internet? Detta kom väl inte förrän 2011-12 någon gång. Sök uppgraderings dvd på ebay.de

okok antagligen har du rätt! :-)
Hur vet jag att DVD:n kommer passa just min bil? Något speciellt jag ska leta efter?

saab_sonett Handledare
15 januari 2017 · 1 481 Inlägg

E90/e91/e92 2007

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang