Vad är "felet" på min nya 244?

Evildan
24 oktober 2017 ·

Hybrid_ skrev:

Evildan skrev:
Har det nämnts om det sitter däck på fälgen?

https://www.legendaryfinds.com/wp-conte … er-see.jpg

Även i det ovan illustrerade fallet är det frågan om handhavandefel.

TS Volvo spinner jö vilt på bägge bakhjulen emellanåt så...typ...å sådäråså...
Jag hade vettu samma strul med en Opel Rekord dissl jag hade, de släppte direkt på törr asfalt, hoo bara brände gummit o kööööölade saaatan som faan asså. Sen insåg jag att jag hade ätit svamp och sniffat skurpulver samt däckat bakom en container (eller 850 hgv) mitt i en snöstorm efter en middag jag närvarade tidigare på aftonen.
Här nedan är ett trevligt gruppfoto från tillställningen.

https://scholarlykitchen.sspnet.org/wp-content/uploads/2014/03/the-monty-python-team-try-001.jpg?w=300

Power-krille
24 oktober 2017 · 672 Inlägg

Alltså jeppen kallar sig själv för Beeenzoo.....
Men för övrigt är ju tråden roande smile

"Väx inte upp! det är en fälla"
citrouz
25 oktober 2017 · 168 Inlägg

Låter exakt som att en drivaxel är av

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
Evildan
25 oktober 2017 ·

Kan någon förklara för mig, då flera lagt fram tanken, hur TS bil kan spinna på bägge bakhjulen om en drivaxel är av?
Mig veterligen kommer inte kraften ut till hjulet om axeln är av, eller fungerar det nuförtiden med WiFi eller BT, har jag missat något essentiellt?

CC72
25 oktober 2017 · 1 661 Inlägg

Bluetooth...

Blir en väldig viktbesparing så ts har lyckats modernisera sin 2-nånting otroligt mycket! Innovativt!

Evildan
25 oktober 2017 ·

CC72 skrev:
Bluetooth...

Blir en väldig viktbesparing så ts har lyckats modernisera sin 2-nånting otroligt mycket! Innovativt!

Ach so! Jo ngt speciellt måste det ju ijenkligen vara med biln vars modellbetäckning inte ens fanns efter 1983.
Jag som saknar växellåda på min bil kanske också kör med BT eller så sitter det en stackars Tamagotchi och trampar för brinnande livet så kretsarna nästan smälter?

granadadr
25 oktober 2017 · 7 289 Inlägg

är det inte lika bra att radera denna tråd?  för jag tror inte det kommer någon film smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Evildan
25 oktober 2017 ·

granadadr skrev:
är det inte lika bra att radera denna tråd?  för jag tror inte det kommer någon film smile

Film kommer ju efter helgen, haf tålamod.

gamlingen
25 oktober 2017 · 5 198 Inlägg

Evildan skrev:

granadadr skrev:
är det inte lika bra att radera denna tråd?  för jag tror inte det kommer någon film smile

Film kommer ju efter helgen, haf tålamod.

Å andra sidan skrev han ju inte vilken helg,,,

Evildan
25 oktober 2017 ·

gamlingen skrev:

Evildan skrev:

granadadr skrev:
är det inte lika bra att radera denna tråd?  för jag tror inte det kommer någon film smile

Film kommer ju efter helgen, haf tålamod.

Å andra sidan skrev han ju inte vilken helg,,,

Jag tippar på julhelgen eller påskhelgen för då måste det ha kunnat hittats tillräckligt mycket glansis för att göra en film med en -85 240 som spinner på bägge bakhjulen vid normalt gaspådrag. Vi ska inte underskatta en B230A boys.

gamlingen
25 oktober 2017 · 5 198 Inlägg

Evildan skrev:

gamlingen skrev:

Evildan skrev:

Film kommer ju efter helgen, haf tålamod.

Å andra sidan skrev han ju inte vilken helg,,,

Jag tippar på julhelgen eller påskhelgen för då måste det ha kunnat hittats tillräckligt mycket glansis för att göra en film med en -85 240 som spinner på bägge bakhjulen vid normalt gaspådrag. Vi ska inte underskatta en B230A boys.

Näe fan en B230 är ett riktigt monster det..

granadadr
25 oktober 2017 · 7 289 Inlägg

gamlingen skrev:

Evildan skrev:

gamlingen skrev:

Å andra sidan skrev han ju inte vilken helg,,,

Jag tippar på julhelgen eller påskhelgen för då måste det ha kunnat hittats tillräckligt mycket glansis för att göra en film med en -85 240 som spinner på bägge bakhjulen vid normalt gaspådrag. Vi ska inte underskatta en B230A boys.

Näe fan en B230 är ett riktigt monster det..

finns snabba smile men kanske ej en 90% std sugmotor smile  som en std granada 2,0 smile hahaha

Meaganeowner
25 oktober 2017 · 2 250 Inlägg

Om vi antar att en drivaxel gått av, då lär ju inte bilen röra sig alls.

Men om man på något sätt hindrar den del av den trasiga axeln som går in mot diffen, att snurra i förhållande till kronhjulet, så kommer all kraft att skickas till den felfria sidan.

Svetsad diff, gissar jag på.

Ren tattarlagning för att få bilen kör- och säljbar. Driver bara på ett hjul! Märks inte ens på besiktningen.

Men enkelt att kolla.

Lyft upp bakänden på bilen och lägg i en växel, med avstängd motor.
Om det är som jag tror, så kommer det ena hjulet att kunna snurras fritt och det andra bromsas helt av motor/växellåda.

På en frisk bil så kommer ena hjulet att rotera åt andra hållet mot det andra som vrids runt.

Rätta mig om jag har fel


Ooops. Såg nu att någon i början av tråden var inne på samma idé som mig.

Så nu TS, får du lätta på hjärtat och tala om hur det är ställt. Men burn på båda hjulen samtidigt är nog en klar överdrift. Snarare ett önsketänkande.

Du ska se att det ändå är en sliten enhjulsdriven modifierad gammal bil du fått tag på...

Senast redigerat av Meaganeowner (25 oktober 2017)

Beeenzoo
26 oktober 2017 · 19 Inlägg

Hade helt glömt bort denna tråd men video finns då jag kör på 4an på en kompis mobil och kan även kolla om någon annan filmat då det nu är snö på vägen så då spinner det på alla växlarna i princip stilla stående. Har funderat över det med om tex bakaxeln varit svetsad och drivaxeln gått av på vänster sida och sen det med den extremt låga växlingen är orsaken till att det spinner så lätt

BMW 525ia (2001)
Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2017 · 26 149 Inlägg

Beeenzoo skrev:
Hade helt glömt bort denna tråd men video finns då jag kör på 4an på en kompis mobil och kan även kolla om någon annan filmat då det nu är snö på vägen så då spinner det på alla växlarna i princip stilla stående. Har funderat över det med om tex bakaxeln varit svetsad och drivaxeln gått av på vänster sida och sen det med den extremt låga växlingen är orsaken till att det spinner så lätt

Du får ett dygn på dig att slänga upp beviset.
Sen låses den här tråden och du bannas för trollning.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
28 oktober 2017 ·

21 minuter till dead line.
Trist för jag hade verkligen hoppats på att få se en film med en vilt spinnande 240 sedan med en B230a i.

Soulman
28 oktober 2017 · 1 271 Inlägg

Jag har plockat fram en byxljummen Pripps Blå 2-8 och en kall Hot Dog. Spänningen är olidlig...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
28 oktober 2017 ·

Soulman skrev:
Jag har plockat fram en byxljummen Pripps Blå 2-8 och en kall Hot Dog. Spänningen är olidlig...

Tar du emot beställningar för catering?

Mack Forum- och sitemoderator
28 oktober 2017 · 26 149 Inlägg

Väntar oerhört tålmodigt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
caromania Forummoderator
28 oktober 2017 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

Soulman skrev:
Jag har plockat fram en byxljummen Pripps Blå 2-8 och en kall Hot Dog. Spänningen är olidlig...

Tar du emot beställningar för catering?

Jag tror till och med att det räknats fel. Deadline har redan passerats med råge. Eller? Men vi måste ju ge bromsbrallan chansen!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang