Evildan skrev:
Soulman skrev:
Evildan skrev:
Det är ju alldeles strålande att somliga har förstånd att välja det renare alternativet när di gjorde sina val. Andra duckar bakom dåliga ursäkter och hittepå behov för att köpa sina skitgrisar. Att förutsättningarna ändras gällande vad som anses miljösnällare är självklart, det kallas för utveckling.
Jo. Därför är det befängt att kalla den miljömedvetne för skitgris bara för att reglerna ändrats. Det är långt ifrån alla som kan byta bil bara för att regler görs om.
Att köpa en ny skitig bil när den är klassad som en skitig bil redan i bilhallen, det om något är egoistiskt och befängt.
Ni har väl rätt båda två och tycker nog egentligen lika. Många som köper ny bil har med en liten gnutta status i sitt köp och väljer säkerligen inte alltid det som är bäst ur vare sig ekonomi eller miljö. Vi är ju trots allt lite fåfänga eller prylbögiga de allra flesta av oss.
Jag tror även jag att skatterna kommer förändras ”imorgon” att drabba även ägare av hybrider/elbilar/gasbilar/whatever. Detta då opinion eller forskning svängt och politiken vill styra in oss på annat. Eller att skattemedel helt enkelt måste in, vilket är okej för mig.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.