Frågor angående styrleder

Stensk0tt
10 juni 2019 · 7 Inlägg

Paranoid nybörjare med lite funderingar här.
Jag bytte styrled på bilen, det behövs för ombes då inre glappade.

De var ett skitjobb då de var fruktansvärt trångt och skiten satt som bara den trots smörjning.

Nu är jag paranoid eftersom jag misstänker att damasken kommer lossna. Hade noll utrymme för sätta på ett ordentligt skruvband och såg ingenting så det blev ett buntband så gott de gick. Jag ryckte lite i han och han verka sitta men litar inte på det. Hur pass riskabelt är det att köra med detta? Har ju skruvband hemma så tänker när man får bästa möjlighet att kanske höja bilen ordentligt att man får på han.

Sen frågan hur hårt ska man dra åt skruven som sätter fast yttre styrleden? Den har ingen saxpinne utan är sån skruv med gummilist va de heter, jag drog åt han så styrleden sjönk in lite men hur mycket ska man egentligen dra åt han?

Sist men inte minst, när man vred om nyckeln för att svänga för montering av damask osv. så lyste ABS lampan lite. Sist när jag var klar så startade jag bilen och han lyste en kort stund innan han slocknade. Har man kommit åt ABS-kabeln eller är det bara han som reagerat på nå annat när man vart i farten?


Bil är Mitsubishi Galant 2002 2.4

Senast redigerat av Stensk0tt (10 juni 2019)

zzr94092
11 juni 2019 · 4 390 Inlägg

Ska väl slockna efter ett tag,tänds när du börjar att köra om fel föreligger.
Har du ett permanent fel så slocknar den inte ,hur länge än du står med tändningen på....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang