BMW E39 fälgar

TS1997
27 februari 2020 · 81 Inlägg

Hej!

Jag letar nu efter nya fälgar till min BMW 523i E39 då jag måste skaffa nya däck till sommaren och det kan vara kul med nya fälgar också. Jag har kollat på 7Twenty Style 57 efter rekommendation av en vän men de finns endast i 18x9.5" ET20 och 18x10.5" ET20 med bultmönster 5x120 och nav 74.1 som jag fattat att E39 har. De har även 18x8.5" men inte 5x120. Min fråga är nu om det skulle fungera att köra 18x9.5" ET20 runt om eller om det blir tight i fram? Jag har hört att det ska fungera bra bak men osäker fram.

Om det fungerar:
Vad rekommenderar ni för däckdimensioner om jag inte vill ha mer stretch än nödvändigt? Jag funderar på 275/35 eller 275/40 bak men är osäker på vad som fungerar fram? Jag vill ha bra fitment med så lite stretch som möjligt men vill inte heller att däcken tar i hela tiden då det är vardagsbilen som används ofta.

Om det inte fungerar:
Vet ni några andra fälgar ni kan rekommendera som finns i bra storlekar både fram och bak på min E39a? Jag är ute efter något i stil med de jag länkat ovan, rondell 0058, BBS RS 744 och annat i den stilen. Jag har en budget på max 4000kr per fälg men kan jag få något billigare som har bra kvalitet så vore det bra. Jag är intresserad av både nytt och begagnat om skicket är bra och de finns i närheten av Skaraborg eller kan skickas.

Tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang