torsen skrev:
Det är tråkigt att höra det här om Mekonomenverkstäderna och deras okunnighet och förmåga att förstöra så att bilar, för ett okomplicerat arbete, måst bärgas till annan stad och verkstad för att få bukt med sviterna efter deras "framfart".
Förra sommaren lämnade en vän till mig in sin cirka 5 år gamla BMW till Mekonomenverksaden i Strängnäs.
De kunde inte byta startmotor utan sabbade så att BMW:n fick bärgas till auktoriserade BMW-verkstaden i Eskilstuna.
En annan 3 år gammal bil lämnades till Mekonomenverkstaden i Eskilstuna för fel på bakaxeln.
Bilen fick bärgas till verkstad i annan stad som åtgärdade problemet och följdfelen.
Har hört så många som fått så många problem efter att bilarna lämnats till Mekonomen.
Mekonomen har satt i system att anställa personer utan kunskap för att komma i åtnjutande av det bidrag Arbetsförmedlingen lämnar för nyanlända(MENA) och långtidsarbetslösa.
Trist att inte kunskapen om Mekonomen sprids vidare så att i första hand oerfarna, som för sparade slantar köpt en lite äldre och billigare bil och "hört" att märkesverkstäderna "skinnar" dem.
Må väl vara sant att märkesverkstäderna är dyrare än "Mustafas Bil & Kebab".
Härutöver har jag råkat ut för att Mekonomenverkstaden i Eskilstuna plundrade min bil på CD-skivor, verktyg och andra personliga tillhörigheter när det var inlämnad för en försäkringsskada.
Anmälde Mekonomenverkstaden till ARN, men fick inte rätt.
Till och med Mekonomens huvudkontor i Kungens Kurva försvarade verkstadens handlande och fann ingen anledning tro på mina uppgifter.
Så generell varning för Mekonomen.