Omdöme om Kamux bilsäljare

totte1015
25 december 2020 · 464 Inlägg

Tänkte köpa en bil via Kamux bilförsäljare, men ville höra omdöme här kring dem, är dem pålitliga? Följer dom ARN och allt därtill?

Dom har något som heter "Kamux Plus", är det något man bör ha med om man köper en rätt ny bil därifrån?

Senast redigerat av totte1015 (25 december 2020)

Cuefa Ain't no place like home...
25 december 2020 · 4 628 Inlägg

Kamux har ett något skamfilat rykte, men jag tror inte alla deras anläggningar missköter sig.
Vilken ort pratar vi om?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
totte1015
25 december 2020 · 464 Inlägg

Cuefa skrev:
Kamux har ett något skamfilat rykte, men jag tror inte alla deras anläggningar missköter sig.
Vilken ort pratar vi om?

Hmm okej, ena bilen jag är intresserad av är i Huddinge, den andre ligger i Helsingborg

Utmarks-Loke
25 december 2020 · 5 841 Inlägg
Putteliten
26 december 2020 · 9 079 Inlägg

Har varit hos dom i Linköping och tittat ett par gånger, jävla krängare är det ju som jobbar där. Dom vill ju bara sälja bilar och få in pengar. Påpekar man brister på bilen så säger dom bara att alla bilar säljes som dom är...

Senast redigerat av Putteliten (26 december 2020)

Presidento Of World
26 december 2020 · 3 329 Inlägg

Putteliten skrev:
Har varit hos dom i Linköping och tittat ett par gånger, jävla krängare är det ju som jobbar där. Dom vill ju bara sälja bilar och få in pengar. Påpekar man brister på bilen så säger dom bara att alla bilar säljes som dom är...

Har tyvärr samma erfarenhet av dom i Karlstad. Har man inbyte så påpekas minsta lilla stenskott men när man påpekar något på bilen dom har så är det "normalt" slitage fast det ser mycket värre ut. Tråkigt på en sån stor firma. Men det är klart.. det är inte välgörenhet dom sysslar med men lite måtta måste det vara .

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
livada
7 januari 2022 · 2 Inlägg

Jag köpt en juni 2021 10000 mil
En V60 automat på Kamux i Borås
I november servade jag bilen på Borås bil original Volvo Service och service tekniker hittat lekage på växellåda packningen.
Jag köpt Kamux plus försäkring och de vill inte laga bilen. Kamux plus kostar
5000 kr ett år. Bilen har gåt 10000 mil total o jag kört 200 mil på 6 månader.
Om man tittar på Kamux. se dt stor att ingår motor och växllåda i Kamux plus försäkringen. Men seljare i Borås seger att lekage ingår inte. Det är dålig från de. Jag funderar gå vidare till tidningar och KOV.

IMRolling
10 november 2023 · 1 Inlägg

Köpte en xc60 D4 2014 av Kamux i juli .....
Upptäckte ganska snart att den läckte diesel ,,,,lämnade in den på en verkstad för att åtgärda detta.
Kamux stod för räkningen......men verkstaden upptäckte att det läckte olja från packboxen mellan motor/växellåda och att Turboröret läckte och behöver bytas.
Köpte Kamux + försäkring vid köpet av bilen men tydligen så gäller inte den för dessa fel....???
Gjorde en felsökning/motortvätt hos Mechanum .....som konstaterade samma sak....de ville ha 37.000kr för att åtgärda felet.
Upptäcker åxå att vinterdäcken jag fick på köpet är helt slut .....
Man blir så TRÖTT!!!

Cuefa Ain't no place like home...
16 november 2023 · 4 628 Inlägg

IMRolling skrev:
Köpte en xc60 D4 2014 av Kamux i juli .....
Upptäckte ganska snart att den läckte diesel ,,,,lämnade in den på en verkstad för att åtgärda detta.
Kamux stod för räkningen......men verkstaden upptäckte att det läckte olja från packboxen mellan motor/växellåda och att Turboröret läckte och behöver bytas.
Köpte Kamux + försäkring vid köpet av bilen men tydligen så gäller inte den för dessa fel....???
Gjorde en felsökning/motortvätt hos Mechanum .....som konstaterade samma sak....de ville ha 37.000kr för att åtgärda felet.
Upptäcker åxå att vinterdäcken jag fick på köpet är helt slut .....
Man blir så TRÖTT!!!

Det är dessvärre en stor skillnad på en bra säljare och en duktig säljare...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Alexanderhansspp
20 mars · 1 Inlägg

köpte en bil hos kamux, osedd över nätet. där dom sa att bilen var i väldigt gott skick inga konstigheter.(speciellt ingen rost, vilket jag fråga) Fick även se en del ytligt över mobil kamera. Jag förmedlade att jag gick med på köpet (fullpris utan prut) om de stämde de dom sa om bilen. Frågade då om den var besiktigad. nej de var den inte! vilket dom skulle lösa pluss service med kamrem. Fick hem bilen till Borlänge tog mig en titt under och där ser jag världens rost skada som är otroligt tattigt lagat, bilen var besiktigad dagar innan med denna rosten hos deras "besiktnings verkstad" (var försiktiga!!) dom har dock bytt kamrem och servat (dubbelkollat med en riktig verkstad).hur som helst, nämnde detta och de skulle fixa rosten.(Där den är idag 032024) De säger sedan att den inte heller gjort en genomgådd besiktning, men att felen som första besiktningen angav är åtgärdade. (Vilket dom inte var) så fick nedslag på lyckta fram och även rosten som första besiktningen hade "missat"... Även baklampor ur funktion. den slutade även att ladda efter att jag kört den 10-20 mil.bergade in till verkstad där dom dömde ut batterierna pluss generatorn. Allt detta gick på över 12000:- pluss tid/jobb. finns underlag. Sedan är glödstiften helt slut också utdömt av verkstad. Bilen köptes inte i repobj eller liknande ändå blev jag stående efter vägen någon dag efter köp. dom tog åt sig att fixa rosten men inget annat. pga att de är rosten som gör att jag kan häva köpet och de vet dom. inte så kul att jag lagt ner bra med tusenlappar på att ha den stående på verkstad Felsökning mm. min bror fick precis en ny växellåda hos Riddermark Bil för över 60000:- helt på garanti. lite skillnad mellan olika firmor... dessa har även varit uppe i domstol tidigare enligt min advokat. tänker inte göra några mer affärer där, och hoppas detta inlägg förhindrar andra att bli blåsta. Mvh Alex

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 mars · 13 746 Inlägg

Cuefa skrev:
Kamux har ett något skamfilat rykte, men jag tror inte alla deras anläggningar missköter sig.
Vilken ort pratar vi om?

åkte förbi örebro filialen och jag skulle nog inte handla en bil där.  fick ganska dålig känsla när jag åkteförbi.. såg mer ut som ett gängtillhåll än en bilfirma..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
totte1015
14 april · 464 Inlägg

Glömt bort denna tråd, lång historia kort.

Köpte bilen, såg inte sommardäck då det var vinter, killen som körde fram bilen efter köpet som lastade in däcken sa dom var bra skick.

Efter någon månad så började multimediaenheten leva sitt egna liv, den är touchmodell men gick in på menyer helt själv och var helt trasig.
Tog väldigt mycket påtalande och hänvisande till lagar och konsumenträtt, samt att han försökte få mig att tro att varudeklarationen från Dekra är redan påtalat att det var fel på stereon (vilket inte stämde när jag hörde av mig till Dekra själv) till slut gick säljaren med på byte av enheten hos VW verkstad.
Sedan när våren kom, så var det dags för sommardäcken, ja, nä dom var ju allt annat än "bra skick" DOT var fyra år innan bilen ens var tillverkad, torrrspruckna som in i helvete och slitna.
Kontaktade då säljaren och påtala detta och då var han helt tvär emot att hjälpa mig. Han sa att det skulle jag ha kollat innan jag köpte bilen, det är rent lagamässigt eventuellt sant, men det är jävla fult sätt att göra det på. Men ingen lösning fick jag.
Då ledsnade jag och tog fram mailadress till samtliga på Kamux administration omkring hela sverige+ alla butikschefer och skickade ett massmail till alla där jag beskrev min situation och hur missnöjd jag är med Kamux, en dag senare så var en tid inbokad för att få 4 nya sommardäck av bra märke.

Men jag rekommenderar inte Kamux, det gör jag inte. Fick sitta och läsa på hit och dit vad som gäller efter köp, sånt är så jävla tråkigt när man köpt en bil för 200.000kr.
Och "Kamux plus" SKA NI INTE köpa. Täckte inte ens trasig tändspole som uppkom straxt efter köp.

Oreggad Ruter Knekt
14 april · 654 Inlägg

Alexanderhansspp skrev:
min bror fick precis en ny växellåda hos Riddermark Bil för över 60000:- helt på garanti. lite skillnad mellan olika firmor... dessa har även varit uppe i domstol tidigare enligt min advokat. tänker inte göra några mer affärer där, och hoppas detta inlägg förhindrar andra att bli blåsta. Mvh Alex

Vill bara belysa att riddermark också är ena jävla skojare i min bok.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang