Oroa dig inte, den bulten kommer nog lossna på väg till besiktningen och så får du spanskflagg (körförbud) i alla fall.
Man ska ALDRIG leka med bilens säkerhetssystem!
Vad skulle du göra om bromsoket släpper under färd, låser hjulet o så drar bilen ut i mötande körfält där du frontalkrockar med en småbarnsfamilj!?
Hur ska du förklara för föräldrarna till de omkomna barnen att " jamen jag ville ju inte missa min besiktningstid"...
Skärp dig nu för tusan, o låt bilen stå tills du fixat detta!
Angående det ursprungliga problemet, en VW har original M14x1.5x27 hjulbultar, o de sitter inte jättelångt in i navet med originalfälgar, men att du kört med dessa bultar och (vad jag iaf gissar) eftermarknadsfälgar är nog anledningen till att det inte passat som det skall från början.
Jag kan gissa att de gamla bultarna har en "ring" på konan som går in i fälgen?
Det märket visar kontakt-ytan bulten haft i fälgen, alltså ett band på 1-2mm som varit det enda som hållit bulten mot fälgen.
Farligt, men det har ju funkat hittills, o det är inte lika farligt som att LIMMA IHOP BROMSDETALJER!
Jag KAN inte understryka nog FARAN med vad du gör nu.
Lek inte med varken ditt eller andras liv, både Du och de runt dig i trafiken har mycket kvar att ge världen, ta vara på den tiden!!!