Tillåtet att parkera!?

d-b
25 februari · 541 Inlägg

Brådhis skrev:
Som sagt, är vägen för smal så får du inte parkera ändå, så du svarar på din egen fråga från början. Det behövs därför ingen reglering då regeln om att man inte får parkera så att man hindrar övrig trafik gäller oavsett.

Det ser för övrigt ut som en enskild eller privat väg, inte en landsväg.

Men om vägen är smal behövs ju ingen skylt, varken före eller efter. Som sagt, jag tror att det handlar om att folk "fulparkerar" sommartid. Kolla på kartlänken så förstår du varför.

Varför skulle det vara en enskild eller privat väg? Återigen, kolla på kartlänken. Det går kollektivtrafik på den här vägen.

d-b
25 februari · 541 Inlägg

it_mutt skrev:

d-b skrev:

it_mutt skrev:

d-b skrev:
Nej det gjorde han inte. Frågan var vad som gällde hitom skyltarna, han svarade på vad som gällde bortom skyltarna. Duh!

Så var det med det.

Va?

Du påstod att du frågat vad som gällde hitom skyltarna, inte bortom. Och därför hade ingen svarat på din fråga när de svarade på vad som gällde just bortom skyltarna.

Men, i själva verket ställde du båda frågorna, ÄVEN varför skyltarna satt där, dvs vad som gäller vid/bortom skyltarna.

Så så var det med det.

Det finns inget som säger att det inte kan vara parkeringsförbud innan en skylt om skylten säger att det råder parkeringsförbud efter skylten.

Citera var jag frågat vad som gällt bortom skyltarna. Jag håller inte andan.

it_mutt Avstängd
25 februari · 10 388 Inlägg

d-b skrev:
bla bla bla

Gäsp.

d-b skrev:
varför skulle dessa skyltar sitta där annars?

Senast redigerat av it_mutt (25 februari )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Brådhis * Voff voff *
26 februari · 10 280 Inlägg

d-b skrev:

Brådhis skrev:
Som sagt, är vägen för smal så får du inte parkera ändå, så du svarar på din egen fråga från början. Det behövs därför ingen reglering då regeln om att man inte får parkera så att man hindrar övrig trafik gäller oavsett.

Det ser för övrigt ut som en enskild eller privat väg, inte en landsväg.

Men om vägen är smal behövs ju ingen skylt, varken före eller efter. Som sagt, jag tror att det handlar om att folk "fulparkerar" sommartid. Kolla på kartlänken så förstår du varför.

Varför skulle det vara en enskild eller privat väg? Återigen, kolla på kartlänken. Det går kollektivtrafik på den här vägen.

Jodå, har tittat på länken. Högst sannolikt används skyltarna som en förstärkning av det självklara, dvs för att visa att det verkligen är förbjudet där. Troligen har väl problemen sträckt sig ungefär dit kan man ana... Förbjudet att parkera är det lika mycket innan som efter skyltarna så vitt jag kan se.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lucif3r
26 februari · 2 215 Inlägg

Brådhis skrev:
Högst sannolikt används skyltarna som en förstärkning av det självklara, dvs för att visa att det verkligen är förbjudet där. Troligen har väl problemen sträckt sig ungefär dit kan man ana... Förbjudet att parkera är det lika mycket innan som efter skyltarna så vitt jag kan se.

Så är det. Det finns gott om sådana här exempel ute "på landet". Där sätts det upp skyltar för att poängtera att det är typ "extra-förbjudet" på den sträckan. Övriga sträckan kan väl ev. "ses mellan fingrarna" s.a.s, även om det fortfarande egentligen är precis lika otillåtet wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang