Hej! Jag ska precis byta till sommardäck på min nyinköpta bil, men de däck som medföljde är inte märkta med "höger fram" osv, så nu blir jag lite osäker. Skulle någon kunnig kunna hjälpa mig? Se bilder. Jag fick med två varianter.
Bäst däck bak för att i så lång utsträckning som möjligt undvika överstyrning och saknar däcken rotationsriktning så spelar det ingen roll om de sitter på höger eller vänster sida.
eftersom det står outside så är det allt att bry sig om bara montera dit.. dom ser rätt nya ut alla däck så nästa gång kan du märka dom själv så du kan flytta framdäcken bak och bakdäcken fram så det blir lite jämnare slitage.. brukar äta lite mer framdäck än bakdäck
Bäst däck bak för att i så lång utsträckning som möjligt undvika överstyrning och saknar däcken rotationsriktning så spelar det ingen roll om de sitter på höger eller vänster sida.
du åker rwd och säger att man vill undvika överstyrning nu hänger jag inte med ;-)
Svaret har redan levererats men ställ dig rakt ovanför ett hjul som står upp och titta ner. Vänd sedan hjulet ett halvt varv och titta ner så ser du att mönstret är likadant. Ingen riktning.
Som sagt, spelar ingen roll om det står Outside. Annars står det Rotation och en pil.
Om skillnaden i mönsterdjup är liten sätter JAG "bästa" fram. Detta för att få jämnt slitage med tiden eftersom det slits mer fram, men är skillnaden i djupet betydande ska dom bästa vara bak.