hallå !! vad fan kan det vara för fel på min bil..den går skit dåligt, tex står man på tomgång och gasar så varvar den upp sakta...alltså inte skiiit sakta...men den går segt upp i varv iaf... sen när man kör den så är den väldigt slö ! gasar man full gas på 2an tex blödrar den lite med, går ojämt... vad kan det vara fö fel ? dagen inan så gick den bra förutom att den kunde hosta till nångång...vad kan vara fel ??
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Då skulle de la ryka o så, men de låter som det är så när ja tänker efter..
wtf..turboras bara sådär ? gick ju skit bra inan ryker inget heller...hur kan jag se om det är turboras då ? dumpen låter exakt som vanligt med, om det har nån betydelse...laddar som förr med
Senast redigerat av TheFinnishFlash (30 juli 2007)
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
kan även vara att katalysator mockat igen..en polare hade samma problem..bara fick för oss att plocka bort han kat..testa en stund senare å bilen gick problem fritt efter det
"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
kan även vara att katalysator mockat igen..en polare hade samma problem..bara fick för oss att plocka bort han kat..testa en stund senare å bilen gick problem fritt efter det
har ett 3tums rör utan dämpare, så ingen katt finns det
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Då skulle de la ryka o så, men de låter som det är så när ja tänker efter..
wtf..turboras bara sådär ? gick ju skit bra inan ryker inget heller...hur kan jag se om det är turboras då ? dumpen låter exakt som vanligt med, om det har nån betydelse...laddar som förr med
Du tar loss slangen till luftfiltret och känner om det glappar har jag för mej.. men du kan ju kolla om det inte är katalysatorn som skrivaren åvanför sa
Då skulle de la ryka o så, men de låter som det är så när ja tänker efter..
wtf..turboras bara sådär ? gick ju skit bra inan ryker inget heller...hur kan jag se om det är turboras då ? dumpen låter exakt som vanligt med, om det har nån betydelse...laddar som förr med
Du tar loss slangen till luftfiltret och känner om det glappar har jag för mej.. men du kan ju kolla om det inte är katalysatorn som skrivaren åvanför sa
har ingen katt !
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
FÖr att kolla turbon så ska det ryka rätt friskt från den.. och lukta illa.. den drar även märkbart med olja.. du kan inte missa röken.. och lukten.. Du kan även ta bort slangen till turbon och känna på turbinen, om du kan glappa den in och ut så är den troligtvis rätt trasig.. alltså, pyttepytteglapp ska inte göra så jättemycket..men om du känner tydligt att det glappar så ere kört.. någon mm ska du kunna glappa på den sidleds.. det är normalt!
FÖr att kolla turbon så ska det ryka rätt friskt från den.. och lukta illa.. den drar även märkbart med olja.. du kan inte missa röken.. och lukten.. Du kan även ta bort slangen till turbon och känna på turbinen, om du kan glappa den in och ut så är den troligtvis rätt trasig.. alltså, pyttepytteglapp ska inte göra så jättemycket..men om du känner tydligt att det glappar så ere kört.. någon mm ska du kunna glappa på den sidleds.. det är normalt!
Kolla så bilen får luft, soppa osv..
//Stoffe
nope ingen rök alls ! därimot, har jag möjligen känt nån skum lukt, när jag har öppnat motorhuven...men jag ska kolla om det är glapp i den
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Han kanske inte får tillräckligt med bränsle? kanske tändningen har ställt om sej av sej själv? bara idéer jag fick.... eller som frozen sa, pröva ta loss filtret och se om den går bättre
kan även vara att katalysator mockat igen..en polare hade samma problem..bara fick för oss att plocka bort han kat..testa en stund senare å bilen gick problem fritt efter det
har ett 3tums rör utan dämpare, så ingen katt finns det
okej då var det inte det felet:)
"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
Kanske kan det vara kamremmen som jävlas och har kuggat över ? Det gjorde den på min bil och den gick skit
Jaså ? jadu, det skulle jag faktist kunna tro, alltså när bilen står på tomgången så låter den dåligt...nästan som den skulle gå på 3 cylindrar.. men det gör den inte...även liiiiite svårstartad...inan starta den på engång, nu snurrar startmotorn ca 2 sec... inan var det inte ens 1 sec...utan den startade på engång....men kamremmen är ju iprincip helt ny har det någon betydelse ?
skruva ut tändstiften inan..då var det olja på 1 eller 2 av dom...oljan var inte där var gnistan är..utan längre upp...vid gängorna ungefär men det kanske är normalt ?
Senast redigerat av TheFinnishFlash (31 juli 2007)
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Kan vara motstånden till spridarna, dom sitter i ett paket på vänter innerskärm(4 vita "stavar" som är inbakade i ett metallhölje). kolla om kablarna har gått av eller om det är mycket oxiderat i ledningarna.
Kanske kan det vara kamremmen som jävlas och har kuggat över ? Det gjorde den på min bil och den gick skit
Jaså ? jadu, det skulle jag faktist kunna tro, alltså när bilen står på tomgången så låter den dåligt...nästan som den skulle gå på 3 cylindrar.. men det gör den inte...även liiiiite svårstartad...inan starta den på engång, nu snurrar startmotorn ca 2 sec... inan var det inte ens 1 sec...utan den startade på engång....men kamremmen är ju iprincip helt ny har det någon betydelse ?
skruva ut tändstiften inan..då var det olja på 1 eller 2 av dom...oljan var inte där var gnistan är..utan längre upp...vid gängorna ungefär men det kanske är normalt ?