bilen går skitdåligt, 740 tic

TheFinnishFlash Avstängd
30 juli 2007 · 1 266 Inlägg

hallå !! vad fan kan det vara för fel på min bil..den går skit dåligt, tex står man på tomgång och gasar så varvar den upp sakta...alltså inte skiiit sakta...men den går segt upp i varv iaf... sen när man kör den så är den väldigt slö ! gasar man full gas på 2an tex blödrar den lite med, går ojämt... vad kan det vara fö fel ? dagen inan så gick den bra förutom att den kunde hosta till nångång...vad kan vara fel ?? sad

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Fredrik89 Bilmekaniker
30 juli 2007 · 274 Inlägg

turboras skulle ja tro

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
TheFinnishFlash Avstängd
30 juli 2007 · 1 266 Inlägg

Fredrik89 skrev:
turboras skulle ja tro

turboras ? och varför tror du det om jag får fråga ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Fredrik89 Bilmekaniker
30 juli 2007 · 274 Inlägg

eftersom den går så dåligt.. tror de men e inte säker

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Killr0y_swe - De är jag de.
30 juli 2007 · 354 Inlägg

Då skulle de la ryka o så,  men de låter som det är så när ja tänker efter.. neutral

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
TheFinnishFlash Avstängd
30 juli 2007 · 1 266 Inlägg

Killr0y_swe skrev:
Då skulle de la ryka o så,  men de låter som det är så när ja tänker efter.. neutral

wtf..turboras bara sådär ? gick ju skit bra inan hmm ryker inget heller...hur kan jag se om det är turboras då ?
dumpen låter exakt som vanligt med, om det har nån betydelse...laddar som förr med smile

Senast redigerat av TheFinnishFlash (30 juli 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
30 juli 2007 · 277 Inlägg

kan även vara att katalysator mockat igen..en polare hade samma problem..bara fick för oss att plocka bort han kat..testa en stund senare å bilen gick problem fritt efter det

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
TheFinnishFlash Avstängd
30 juli 2007 · 1 266 Inlägg

Sheriffen_ skrev:
kan även vara att katalysator mockat igen..en polare hade samma problem..bara fick för oss att plocka bort han kat..testa en stund senare å bilen gick problem fritt efter det

har ett 3tums rör utan dämpare, så ingen katt finns det big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Killr0y_swe - De är jag de.
30 juli 2007 · 354 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

Killr0y_swe skrev:
Då skulle de la ryka o så,  men de låter som det är så när ja tänker efter.. neutral

wtf..turboras bara sådär ? gick ju skit bra inan hmm ryker inget heller...hur kan jag se om det är turboras då ?
dumpen låter exakt som vanligt med, om det har nån betydelse...laddar som förr med smile

Du tar loss slangen till luftfiltret och känner om det glappar har jag för mej.. men du kan ju kolla om det inte är katalysatorn som skrivaren åvanför sa wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
TheFinnishFlash Avstängd
30 juli 2007 · 1 266 Inlägg

Killr0y_swe skrev:

TheFinnishFlash skrev:

Killr0y_swe skrev:
Då skulle de la ryka o så,  men de låter som det är så när ja tänker efter.. neutral

wtf..turboras bara sådär ? gick ju skit bra inan hmm ryker inget heller...hur kan jag se om det är turboras då ?
dumpen låter exakt som vanligt med, om det har nån betydelse...laddar som förr med smile

Du tar loss slangen till luftfiltret och känner om det glappar har jag för mej.. men du kan ju kolla om det inte är katalysatorn som skrivaren åvanför sa wink

har ingen katt !

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
WasteGate
30 juli 2007 · 397 Inlägg

FÖr att kolla turbon så ska det ryka rätt friskt från den.. och lukta illa.. den drar även märkbart med olja.. du kan inte missa röken.. och lukten..
Du kan även ta bort slangen till turbon och känna på turbinen, om du kan glappa den in och ut så är den troligtvis rätt trasig.. alltså, pyttepytteglapp ska inte göra så jättemycket..men om du känner tydligt att det glappar så ere kört.. någon mm ska du kunna glappa på den sidleds.. det är normalt!

Kolla så bilen får luft, soppa osv..

//Stoffe

Killr0y_swe - De är jag de.
30 juli 2007 · 354 Inlägg

såg det när jag hade postat... men kolla turbon som sagt, om axeln glappar wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
TheFinnishFlash Avstängd
30 juli 2007 · 1 266 Inlägg

WasteGate skrev:
FÖr att kolla turbon så ska det ryka rätt friskt från den.. och lukta illa.. den drar även märkbart med olja.. du kan inte missa röken.. och lukten..
Du kan även ta bort slangen till turbon och känna på turbinen, om du kan glappa den in och ut så är den troligtvis rätt trasig.. alltså, pyttepytteglapp ska inte göra så jättemycket..men om du känner tydligt att det glappar så ere kört.. någon mm ska du kunna glappa på den sidleds.. det är normalt!

Kolla så bilen får luft, soppa osv..

//Stoffe

nope ingen rök alls ! därimot, har jag möjligen känt nån skum lukt, när jag har öppnat motorhuven...men jag ska kolla om det är glapp i den

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Frosted
30 juli 2007 · 1 878 Inlägg

soppa filtret under bilen som har tättnat?

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Killr0y_swe - De är jag de.
30 juli 2007 · 354 Inlägg

Han kanske inte får tillräckligt med bränsle? kanske tändningen har ställt om sej av sej själv?
bara idéer jag fick....
eller som frozen sa, pröva ta loss filtret och se om den går bättre wink

Senast redigerat av Killr0y_swe (30 juli 2007)

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
30 juli 2007 · 277 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

Sheriffen_ skrev:
kan även vara att katalysator mockat igen..en polare hade samma problem..bara fick för oss att plocka bort han kat..testa en stund senare å bilen gick problem fritt efter det

har ett 3tums rör utan dämpare, så ingen katt finns det big_smile

okej då var det inte det felet:)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
YööA
31 juli 2007 · 607 Inlägg

Kanske kan det vara kamremmen som jävlas och har kuggat över ? Det gjorde den på min bil och den gick skit

Brynäs tigers
TheFinnishFlash Avstängd
31 juli 2007 · 1 266 Inlägg

YööA skrev:
Kanske kan det vara kamremmen som jävlas och har kuggat över ? Det gjorde den på min bil och den gick skit

Jaså ? jadu, det skulle jag faktist kunna tro, alltså när bilen står på tomgången så låter den dåligt...nästan som den skulle gå på 3 cylindrar.. men det gör den inte...även liiiiite svårstartad...inan starta den på engång, nu snurrar startmotorn ca 2 sec... inan var det inte ens 1 sec...utan den startade på engång....men kamremmen är ju iprincip helt ny hmm har det någon betydelse ?

skruva ut tändstiften inan..då var det olja på 1 eller 2 av dom...oljan var inte där var gnistan är..utan längre upp...vid gängorna ungefär hmm men det kanske är normalt ?

Senast redigerat av TheFinnishFlash (31 juli 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Alakangas
31 juli 2007 · 7 Inlägg

Kan vara motstånden till spridarna, dom sitter i ett paket på vänter innerskärm(4 vita "stavar" som är inbakade i ett metallhölje). kolla om kablarna har gått av eller om det är mycket oxiderat i ledningarna.

----------------------------------------------------------------!
YööA
31 juli 2007 · 607 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

YööA skrev:
Kanske kan det vara kamremmen som jävlas och har kuggat över ? Det gjorde den på min bil och den gick skit

Jaså ? jadu, det skulle jag faktist kunna tro, alltså när bilen står på tomgången så låter den dåligt...nästan som den skulle gå på 3 cylindrar.. men det gör den inte...även liiiiite svårstartad...inan starta den på engång, nu snurrar startmotorn ca 2 sec... inan var det inte ens 1 sec...utan den startade på engång....men kamremmen är ju iprincip helt ny hmm har det någon betydelse ?

skruva ut tändstiften inan..då var det olja på 1 eller 2 av dom...oljan var inte där var gnistan är..utan längre upp...vid gängorna ungefär hmm men det kanske är normalt ?

Min bil hade samma betende.. Hoppas det löser sig

Brynäs tigers
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang