3162
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

1 142 Inlägg
15 februari 2009
Rallyhalle skrev:
Aaaaaaalm skrev:
Hehe hade du bott närmare hade jag kunnat hjälpa dig xD

Ja de är då fan att man alltid ska bo på fel ställe tongue
Dig om någon hade jag gärna fått hjälp av smile

//Jacob

kan du inte " efterlysa" någon här på garaget då som kan hjälpa dig för typ en låda öl eller nått då? någon borde ju kunna göra de...

4 663 Inlägg
15 februari 2009
snoddas skrev:
Rallyhalle skrev:
Aaaaaaalm skrev:

//Jacob

kan du inte " efterlysa" någon här på garaget då som kan hjälpa dig för typ en låda öl eller nått då? någon borde ju kunna göra de...

de är ingen dum ide  finns säkert någon som nappar

4 299 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
snoddas skrev:
Rallyhalle skrev:
Aaaaaaalm skrev:

//Jacob

Det kan man ju iof göra, det och ett lite bättre garage där man inte har 40 cm till bilen bredvid tongue

Tack för tipset! Kommer nog dyka upp en sån tråd här i veckan smile
//Jacob

4 299 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Har varit hos Täby billackering idag och kollat vad dom tar för att byta tröskel och lacka dörrgången.
14000 kr för byte och lack, bara bytet skulle gå på 6500 kr. Ska kolla ett ställe till som finns här i Vaxholm, nästa skede är att se om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig att "hjälpa" mig med det. Men jag ska ta och kolla med skolor och se vad dom säger också smile

Annars får vi se hur det går med den här bilen....
//Jacob

4 663 Inlägg
17 februari 2009
ok   vad skulle kostnaden bli om du låter en skola fixa det? ungefär lika mycket?

4 299 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
ok   vad skulle kostnaden bli om du låter en skola fixa det? ungefär lika mycket?

Vet inte, har precis mailat en skola. Så vi får se när jag får svar.

//Jacob

4 299 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Update: Tja! Nu är huvudkopplingscylindern rengjord och renoverad big_smile
Kan ju säga att rengöringen va väl behövd, det va avlagringar i överflöd.

Dock har klumpiga jag varit i farten igen, om jag säger så här. Jag blir lätt lite frustrerad när det inte går lätt och grejerna DESSUTOM kommer från 9000 tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/574904_1ekc3b.jpg
Jaha, plast och en tydligen vass skruvmejsel går inte ihop...

Så imorgon åker jag till Saab och köper/beställer en ny. Förhoppningsvis (vilket jag inte tror) har dom en inne så att jag kan montera och lufta kopplingen i helgen smile Men vi får se...

//Jacob

EDIT: Det ÄR hål rakt igenom på nippeln, inte bara lite skavd tyvärr...
Senast redigerat av Rallyhalle (19 februari 2009)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 februari 2009
vafan tongue skönt med rengöring, men du ska ju inte sabba saker för de wink hehe, hoppas dom har, känns som de borde ha. Alla gånger man varit där o velat haft något väldigt skumm sak, så brukar de finnas tongue

Mvh Patrik

4 299 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Äähh, shit happens...
De är inte säkert för 5 öre, dom har fått beställa det jag ska ha alla gånger utom 2. Ena gången va bättringsfärg, och andra kommer jag inte ihåg vad det va.

Men vi får se smile
//Jacob

Filkörning?
852 Inlägg
19 februari 2009
Haha känner igen de där med att dem aldrig har saker inne... tongue ända gången jag vart med om det var när jag skulle ha grejer till motorcykeln och jag gick till en lokal handlare som tyvärr gått i konkurs sad .

hoppas dock du har tur wink

4 299 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Hehe, det är allt för vanligt tongue Kan ju säga att detta inte bara gäller bilen, gäller båtmotorerna också, även mopparna när jag hade de. Så gryymt irreterande tongue

Måste va skittrist när de enda stället som har grejer hemma konkar hmm But that is the hard side of life wink

Hehe, tack, ja man kan alltid hålla tummarna smile
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 februari 2009
Var det mycket som behöver riktas? inge riktning i rikbänk väl?

Fan skulle kunna svetsa de där, har ju svetsat upp mercan tongue men det beror helt på om skolan tar in det, tror nog tobbe gör det, går ju snabbt för hans elever ska du se smile

Bara att kämpa på!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Gjerdingen skrev:
Var det mycket som behöver riktas? inge riktning i rikbänk väl?

Fan skulle kunna svetsa de där, har ju svetsat upp mercan tongue men det beror helt på om skolan tar in det, tror nog tobbe gör det, går ju snabbt för hans elever ska du se smile

Bara att kämpa på!
Mvh Kim

Nope, såvitt jag vet är det inget som behöver riktas. Inga dörrspringor eller nått har ändrats på nått sätt.

Jo jag hoppas på att dom tar in den, men hittills har jag inte fått nått svar av tobbe än. Okej, vad bra smile Funderar också på om bilen ska få sig lite lack där också när den ändå är där smile Får se lite också vad det är för priser det handlar om smile

De ska jag göra!
//Jacob

4 299 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Update: Tja! De gick inte så bra hos saab idag, skulle behöva köpa hela cylindern eftersom dom inte hade den lilla plastskiten som separat reservdel sad Men de har jag ingen lust med, så det vart till att använda fantasin istället big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/575475_sf2lwi.jpg

Lödkolv och sikaflex (291). Det var mitt recept för att laga nippeln smile Rätt mycket av plasten satt kvar i hålet, så det var bara att smälta ner det. Sen fylla i utsidan på hålet med sika för att vara helt säker på att det är tätt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/575479_fydljx.jpg
Lagad och fin nippel till huvudkopplingscylindern

Så nu ska det bara torka till imorgon, sen trycker jag på cylindern igen och lufta systemet. Förhoppningsvis märker jag skillnad big_smile

//Jacob

4 299 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Update: Tja! Efter att haft några dagars paus från bilen är jag igång igen smile Har nu monterat huvudkopplingscylindern, blev inga bilder på de då det inte är nått direkt att se tongue

Sen plockades batteriet ur för att laddas och lite sånt skit. Jag hann som ni kanske märker inte så mycket, va på båtmässan större delen utav dagen nämligen så jag va bara ute i typ 30 min o mecka smile

Men jag har bestämt mig för att nya polskor ska köpas och byta ut jordsladden som går från kaross till batteriet. Känns som att det behövs lite fräschare prylar där nu tongue

På torsdag ska jag lufta kopplingen och förhoppningsvis kunna fixa lite andra prylar smile
Och ska ni till båtmässan måndag, tisdag, onsdag eller nästa helg så hojta till. Där kommer ni nämligen hitta mig under dagarna wink

Nu ska jag leta efter ny snygga polskor! smile
//Jacob

EDIT: Kommer komma ett paket förhoppningsvis under veckan, vad det är tänker jag inte säga tongue Men det är grejer både till 9000 och 9-5an tongue
Senast redigerat av Rallyhalle (1 mars 2009)

654 Inlägg
1 mars 2009
smilie tretusen! cool

4 663 Inlägg
1 mars 2009
nice,  ok så du har fullt upp med mässan denna vecka. undra va de kan vara big_smile

4 299 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
danhild skrev:
smilie tretusen! cool

big_smile

Saab_Robin skrev:
nice,  ok så du har fullt upp med mässan denna vecka. undra va de kan vara big_smile

De kan man säga att jag har. Har dock ledigt 2 dagar nu i veckan så då ska jag försöka få lite gjort smile
Hehe, ja du, vad kan de vara wink En Ledtråd till är att det inte är så stort heller tongue

//Jacob

2 788 Inlägg
2 mars 2009
Det går framåt här Rallyhalle wink Ser bra ut för övrigt...hoppas det ordnar sig med tröskeln mm. smile

4 299 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Det går framåt här Rallyhalle wink Ser bra ut för övrigt...hoppas det ordnar sig med tröskeln mm. smile

Mjoo, väldigt sakta men säkert tongue
Tack! Ja de ska nog ordna sig, ringde precis skolan och skulle då få prata me en lärare där. Men han hade tydligen inte telefonen på...
Så jag ska göra ett nytt försök sen.

//Jacob

Sök