1504
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Helljuset har slocknat!!

Men tro inte att problemet e löst wink
Nu vägrar de gå igång istället tongue Och i det läge när man ska kunna köra helljus konstant o halvljus så lyser absolut ingeting, och i de läget på omkopplaren där man bara kan ljustuta me helljuset så lyser bara p-ljuset och vänster halvljus tongue Höger halvljus o helljus e stendött.

Men fick tips att kolla över ljusomkopplarens sladdar, så toppen på instrumenten ryker imorrn så får vi se om jag hittar något.

//Jacob

751 Inlägg
11 december 2009
Rallyhalle skrev:
Helljuset har slocknat!!

Nu vägrar de gå igång istället tongue Och i det läge när man ska kunna köra helljus konstant o halvljus så lyser absolut ingeting, och i de läget på omkopplaren där man bara kan ljustuta me helljuset så lyser bara p-ljuset och vänster halvljus tongue Höger halvljus o helljus e stendött.

Men fick tips att kolla över ljusomkopplarens sladdar, så toppen på instrumenten ryker imorrn så får vi se om jag hittar något.

//Jacob

Lyckades du till slut fixa så höjden på ljusena justerades rätt? Har fan redan glömt hur det slutade (a)! Vi får väll hoppas det är något hyfsat milt nu med tanke på all skit du fått stå ut med denna bilen wink Måste fortfarande säga att jag förstår verkligen inte var du får all kraft ifrån för att få ett sånt här projekt vidare! Vad jag vet har de flesta av dessa 85 sidor varit en enda stor och dyr vandring i uppförsbacke med kraftig motvind roll Bara att hoppas vinden vänder snart så du får igång standardprylarna och kan börja pilla med lite roligare grejer! Hade fint!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
11 december 2009
Rallyhalle skrev:
Helljuset har slocknat!!

//Jacob

Fan va knasigt det låter haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 207 Inlägg
11 december 2009
Rallyhalle skrev:
Helljuset har slocknat!!

//Jacob

Fyfan. tongue Skulle jag få några sådana elfel är risken stor att jag skulle putta ut bilfan på sjöisen och låta våren sköta resten... tongue Hoppas du löser det iaf!

4 299 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Owla skrev:
Rallyhalle skrev:
Helljuset har slocknat!!

//Jacob

Lyckades du till slut fixa så höjden på ljusena justerades rätt? Har fan redan glömt hur det slutade (a)! Vi får väll hoppas det är något hyfsat milt nu med tanke på all skit du fått stå ut med denna bilen wink Måste fortfarande säga att jag förstår verkligen inte var du får all kraft ifrån för att få ett sånt här projekt vidare! Vad jag vet har de flesta av dessa 85 sidor varit en enda stor och dyr vandring i uppförsbacke med kraftig motvind roll Bara att hoppas vinden vänder snart så du får igång standardprylarna och kan börja pilla med lite roligare grejer! Hade fint!

Ja höjdjusteringen funkar som den ska nu big_smile Så tack för hjälpen wink
Kraften vetti fan alltså tongue Men just nu e de rätt kul, de här e ju lite udda o skruva me mot va jag skruvar 5 dagar i veckan smile

Robban_89: Japp de va asknasigt tongue Men de visade sig var flera fel o inte bara ett stort smile

maco: Hehe, som sagt tycker jag de e lite kul då jag skuvar båtar hela dagarna. Så detta ger mig lite variation smile Det verkar vara på g att lösas smile

Är just nu inne o värmer mig, de e jävligt kallt ute så fingrarna blir ju som isbitar tongue Men ska ta en fika o sen ska jag ut igen o se om jag hittar resten av felen. Har nu fått igång båda helljusen iaf. Och när man vrider ljusomkopplaren längst till höger så dör nu iaf bara halvljuset, p-ljuset lyser. Och helljuset e stendött fortfarande. Men jag e en bit påväg iaf big_smile

//Jacob

588 Inlägg
12 december 2009
Vad Är USA Blinkers yikes? Har Aldrig Hört Talas Om Det Förut xD Håller på Själv med att meckar med en Saab 9000 CSE med farsan:D

4 299 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Hamster skrev:
Vad Är USA Blinkers yikes? Har Aldrig Hört Talas Om Det Förut xD Håller på Själv med att meckar med en Saab 9000 CSE med farsan:D

Ser du att de lyser på blinkersen?

https://www1.garaget.org/archive/60/59709/60488/60488-902726.jpg

I USA har man ju konstant lysande blinkers (förutom när de ska blinka). På en riktig USA-blinkers lyser de inne hos blinkerslampan. Men jag har satt de brevid ist så de e väl mer sidomarkering egentligen som det är nu.

Förstår du?

4 299 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Nu har jag fått igång båda halvljusen iaf smile Så nu lyser 2 halvljus, 2 P-ljus o 2 Dimljus.

Men problemet återstår fortfarande, helljuset vägrar funka, kommit fram till att jag inte ens har ström fram till reläet (spaken e bytt). Och på omkopplaren, i läget längst till höger slocknar halvljuset, men nu lyser iaf baklyktor och P-ljus i de läget tongue

Men så länge iaf båda halvljusen lyser e jag nöjd, tror helljuset får bli ett senare problem när de börjar närma sig besiktning.
Så nästa helg går jag vidare på nått annat förhoppningsvis lite roligare smile

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (19 december 2009)

4 299 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Hade tänkt o gå ut o skruva idag. Men blev inte så sugen på de när jag kommer in i garaget o ser detta tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/822005_jbr2it.jpg
Jippi, o bilen står inne i garaget o gjorde de redan innan snön kom...

Pissgarage tongue minusgrader o nu dessutom snö... Får se imorrn om jag har orken till o mecka. Kan väl tillägga att den där snön tog sig inte genom porten..
//Jacob

751 Inlägg
20 december 2009
Haha what! har ni hal i taket tongue Aja vi far vall hoppas dem fixar de lite battre! Annars far du vall bygga ett litet talt dar nere tongue Ledsen for texten men sitter i Thailand! hade fint

4 299 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Owla skrev:
Haha what! har ni hal i taket tongue Aja vi far vall hoppas dem fixar de lite battre! Annars far du vall bygga ett litet talt dar nere tongue Ledsen for texten men sitter i Thailand! hade fint

Nee, men väggarna e ju typ delvis carport-väggar, ribbor som går över varann me nåra centimeter emellan så de e ju fritt fram o blåsa in. Men inte fan trodde jag att snön skulle ta sig in tongue

Så funderar på o sätta upp sån plast man har när man isolerar väggar bakom bilen smile Måste dock kolla om de e okej först... Jävla samfälligheten lär troligtvis säga nej....

Hade så bra i värmen, du lär få en köldchock när du kommer hem cool
//Jacob

4 299 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Update!

Eftersom jag tröttnat på o felsöka helljuset just nu hoppade jag o en polare på nånting som e mycket roligare big_smile Asfaltsmattorna åker UT!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/823820_5262fw.jpg
Så såg de ut när vi börja...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/823821_e0oa2p.jpg
... och här är den enkla biten rensad.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/823825_7va9n4.jpg
Oskar rensar skrapar asfaltmatta för glatta livet tongue

Stötte på lite problem dock, fick inte bort mattan som sitter in bakom den burken där.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/823827_e3whmq.jpg

Så e de någon som vet hur man får bort den där burken?? sitter riktigt mycke ivägen.

Är det någon som har nått bra tips på färg som man kan ha i reservhjulsbaljan sen?? Tänkte ha de svart, om jag nu inte får ett ryck o tycker de ska va Eucalyptusgrönt där fortfarande tongue

Men det va det vi hann göra nu på nån timme. Nästa gång ska baksätet ur så ska de rensas där me smile
//Jacob

1 997 Inlägg
22 december 2009
Ser ut som ett roligt jobb cool

Ska du i med nya eller varför tar du bort dom? tongue

// Fredrik

4 299 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
isak90 skrev:

// Fredrik

Roligare än o felsöka el wink

De ska inte i nya, de e ju bara onödig vikt cool
Kommer slänga ur så massa sånt o isolering o skit för att få ner vikten så mycke som möjligt. Den ska ju trots allt i framtiden gå på bana smile

//Jacob

1 997 Inlägg
22 december 2009
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:

// Fredrik

Kommer slänga ur så massa sånt o isolering o skit för att få ner vikten så mycke som möjligt. Den ska ju trots allt i framtiden gå på bana smile

//Jacob

Haha sant! tongue

Just de ja de minns jag nån stans bak i huvudet att du sagt ja roll

// Fredrik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 december 2009
Här händer det grejer smile

Roligt att allt gått fint i enköping och hoppas tobbe var lika trevlig som jag beskrev honom tongue smile

Ser ruggigt fin ut! men se till att få färg på grunden som är målad vid tröskeln så det inte börjar rosta.. färgen blir ju som ett skyddande lager ovanpå smile

De har nog torkat ur i bilen brukar  bli dammigt big_smile

Men kul att du är nöjd och hoppas på uppdates hedan efter och inte åka in i nå bilar eller stolpar nu wink hehe

Hare fint!
mvh Kim

4 299 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Gjerdingen skrev:
Här händer det grejer smile

Roligt att allt gått fint i enköping och hoppas tobbe var lika trevlig som jag beskrev honom tongue smile

Ser ruggigt fin ut! men se till att få färg på grunden som är målad vid tröskeln så det inte börjar rosta.. färgen blir ju som ett skyddande lager ovanpå smile

De har nog torkat ur i bilen brukar  bli dammigt big_smile

Men kul att du är nöjd och hoppas på uppdates hedan efter och inte åka in i nå bilar eller stolpar nu wink hehe

Hare fint!
mvh Kim

Hehe, jo trevlig va han. Men va rätt kortfattad om man säger så tongue

Dom la på body på hela tröskeln smile Dock ligger de under tröskelplasten så de e därför man bara ser grundfärg smile

Hehe, nee fan. Inga fler stolpar me denna lol

Desamma! smile
//Jacob

751 Inlägg
25 december 2009
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:

// Fredrik

//Jacob

Haha sant! tongue

// Fredrik

Tankarna har funnits innan ja, men har en känsla av att jag var delaktig till att sätta igång tankarna igen (a) Gött då har man nån att bolla banbyggarideer med rollwink

4 299 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Owla skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Haha sant! tongue

// Fredrik

Tankarna har funnits innan ja, men har en känsla av att jag var delaktig till att sätta igång tankarna igen (a) Gött då har man nån att bolla banbyggarideer med rollwink

Hehe, lite grann kanske roll
Precis, du har ju dock ett bättre utgångsobjekt tongue

4 299 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Har fortsatt med bilen idag smile Bl.a börjat sanera efter tjära från asfaltsmattorna.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/825105_0gxh42.jpg
Kladdigt efter asfaltsmattan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/825109_d3tcmk.jpg

Tog reservhjulsbaljan också smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/825110_m9uzgn.jpg

Där tog mina trasor slut så de kunde jag inte fortsätta me tongue
Så iställer började jag riva ur lite stereokablar som jag dragit, och så tog jag o slet ur de gamla handsfreesystemet.

Så nu slipper jag dom fula högtalarna o skit som satt i bilen, framförallt blev jag av med massa kablar som jag tidigare inte fattat vart dom gått nånstans tongue

Men så har jag hittat en lite lustig pryl.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/825114_dd5x4c.jpg

Vad e de för nått?? Har den nått me lyktorna o göra?? Ser ut som att reläplatserna för helljuset står där, men sen ser de också ut som ett kopplingsschema för stereon. Så om nån vet vad de e, tala gärna om big_smile Har den nått me lyktorna o göra kanske de e den som gör att framlyktorna strular?

EDIT: Om jag inte talat om de förrut så säger jag de nu, bilen kommer nu få bli banbil smile Dock ska den fortfarande klara SBP! Så därför slänger jag ur asfaltsmattor o håller på smile Hur de blir me motor återkommer jag me tongue

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (25 december 2009)

Sök