snyggt med en kjol på plats fick du ta bort gummilisterna innanför dörrarna för de? tråkigt med stölden
Ja dom där aerokjolarna lyfter utseendet rejält Japp, gick typ inte o stänga dörren me dom på. Så ska försöka få tag på listerna som sitter på A50/Aero istället.
Jaa, trist som fan att de inte ska räcka me att låsa in grejerna...
Saab_Robin: Ja de vart bra
//Jacob
Listerna är för kärringar rätt onödiga, läcker inte in vatten i bilen utan aero/a50 lister endå, dock gjorde du rätt o tog bort de gamla, så de inte passar.
Man kan typ säga att jag hittat felet på varför generatorn inte laddar som den ska
Gamla vs nya laddregulatorn, rätt stor skillnad på kolen
Så slängde dit nya laddregulatorn o slängde sen på insug o framrör o lite andra grejer som jag plockat bort. Drog igång bilen, o den gick som en klocka o laddar nu över 14 volt
Nu är det enda kvarvarande problemet de förbannade hel- och halvljuset. När de funkar igen ska bilen besiktas.
Någon som kan ha nått tips på helljuset? Kommer ingen styrström fram till reläet och jag har testat med en spak som jag vet funkar. Har provat att rycka i kontakten till tändningslåset men icke, de vägrar gå igång.
Imorgon åker jag ut till garaget o kränger på 2 hjul o lite inredningsdetaljer o sen rullar bilen hemåt så jag har lite bättre tillgång till den.
Japp, ingen va trasig sist jag kolla. Men lika bra o kolla igen
frank_745: Har kollat allt sånt redan, men såg idag när jag koppla på batteriet att mina nya minuspolsko har oxiderat, så ska köpa en ny o se vad som händer. För nu har vänster baklykta slocknat, dock bara positionsljuset så bromsljuset funkar.
Men nu står bilen hemma igen iaf, kanske jag rent av hinner pilla lite med den i veckan
nu har jag suttit o läst igenom hela tråden..började i torsdags kväll. men jag måste säga att jag beundrar att du inte ger upp! helt sjukt vilken vilja, jag hade gett upp för längesedan om det varit min bil kan jag säga, men fortsätt o skruva o ge aldrig upp
nu har jag suttit o läst igenom hela tråden..började i torsdags kväll. men jag måste säga att jag beundrar att du inte ger upp! helt sjukt vilken vilja, jag hade gett upp för längesedan om det varit min bil kan jag säga, men fortsätt o skruva o ge aldrig upp
Hehe, o jag bendrar att du ens orkat o velat läsa igenom hela tråden Starkt jobbat bara de
Ja den där viljan e inte alltid så bra, de kan kosta så mycke när man e så envis Men men, nått ska man väl ha o göra om dagarna också
All inredning sitter nu på sin plats, nån enstaka plastdetalj som inte sitter där de ska. Men nu är den i sånt skick att jag vågar lämna in den på verkstad iaf Så på måndag ska jag ringa och boka tid har jag tänkt. Så jag återkommer så får vi se om verkstaden hittar felet på lyktorna
Felet på lyktorna är nu hittat, o på vägen till verkstaden passade blinkers o instrumentpanel på att lägga av.
Och resultatet blev, en ny reostat och en jävla massa reläer utbytta. Men nu funkar den iaf, besiktningstid e bokad o sker den 15 juni. Går den inte igenom då kommer jag fan gå i taket
Felet på lyktorna är nu hittat, o på vägen till verkstaden passade blinkers o instrumentpanel på att lägga av.
Och resultatet blev, en ny reostat och en jävla massa reläer utbytta. Men nu funkar den iaf, besiktningstid e bokad o sker den 15 juni. Går den inte igenom då kommer jag fan gå i taket
Hehe o det va ju som billigast att låta verkstaden byta allt till nya grejer? Min 9000 2,3T -97 16k mil kostade 2000kr mer än dina relä
Vilka jordpunkter i/på bilen har med baklycktorna att göra? Vänster positionsljus bak lyser inte men broms o blinkers funkar fint. Och säkringen har inte gått.
Vilka jordpunkter i/på bilen har med baklycktorna att göra? Vänster positionsljus bak lyser inte men broms o blinkers funkar fint. Och säkringen har inte gått.