Byta bil, Audi A4 ?

Emma_
27 augusti 2007 · 81 Inlägg

Funderingar på att göra mig av med bilen jag äger nu och skaffa nåt annat. Men frågan är vad för nåt ? Nåt ovanligt, men ändå vanligt. Så man hittar styling delar o annat till dom. Funderat på Audi A4 eller A3, men vet inte än. Ganska vanligt bland alla. Kom gärna med förslag o tips, det uppskattas smile

Saab 9-3 (2009)
Phalle Datornörd
27 augusti 2007 · 123 Inlägg

Härmapa! Jag håller också på att kollar efter A4, A3 eller liknande big_smile Inte lika exklusiva som Accord, men coola endå.

Annars kanske nya modellen av Accord passar?
Hyundai Coupe.
Mitsubishi Eclipse.
BMW E36 eller E46.
Ford Focus.

Det finns endel att välja mellan. Hur mycket har du tänkt lägga ut? 2- eller 4-dörrar? Turbo eller inte? m.m

Varför inte fortsätta på Accorden? cool

Annars så kan du kolla tråden som låg under den här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=51164 i fall du inte redan sett den.

Senast redigerat av Phalle (27 augusti 2007)

Emma_
27 augusti 2007 · 81 Inlägg

Haha jaså smile Nya modellen av accorden är riktigt fin, men det handlar om alldeles för mycket pengar just nu. Turbo ska det vara sen kanske coupe beroende på vad det blir för modell. Bilen är bra men finns ju inte så jäkla mycket styling till den, o sen att det inte är turbo hmm Har du hittat nåt då ?

Saab 9-3 (2009)
Phalle Datornörd
29 augusti 2007 · 123 Inlägg

Mja... Vill gärna ha quattro och de är lite svårare att få tag på.
Typ denna: http://www.blocket.se/vi/13148506.htm?ca=12_s
Men å andra sidan har jag inte så bråttom att byta bil. Börjat plugga igen så inkomsten är inte den bästa tongue

Annars finns ju Saab 9-3, fast de kanske är lite för vanliga.

Emma_
29 augusti 2007 · 81 Inlägg

Inte speciellt bråttom för mig heller, hondan behåller jag under vintern och kikar närmare på bil byte strax innan sommaren. 9-3an är fin men så otroligt vanlig, ingen rolig bil att äga när så många har den.

Saab 9-3 (2009)
DasAuto
30 augusti 2007 · 2 751 Inlägg

Emma_ skrev:
Inte speciellt bråttom för mig heller, hondan behåller jag under vintern och kikar närmare på bil byte strax innan sommaren. 9-3an är fin men så otroligt vanlig, ingen rolig bil att äga när så många har den.

en a4 quattro är dessutom mycket roligare

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
steifan DR!FTT3KN!K3R
30 augusti 2007 · 10 427 Inlägg

En Mitsubishi Galant då? 99- .. dom är ju fräscha smile

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Emma_
30 augusti 2007 · 81 Inlägg

n0b0dy_ skrev:

Emma_ skrev:
Inte speciellt bråttom för mig heller, hondan behåller jag under vintern och kikar närmare på bil byte strax innan sommaren. 9-3an är fin men så otroligt vanlig, ingen rolig bil att äga när så många har den.

en a4 quattro är dessutom mycket roligare

Tusen ggr roligare, bara till att hitta en smile

Saab 9-3 (2009)
Emma_
30 augusti 2007 · 81 Inlägg

steifan skrev:
En Mitsubishi Galant då? 99- .. dom är ju fräscha smile

Dom är jäkligt fina också faktiskt, var ett bra förslag. Inte kommit på tanke än smile

Saab 9-3 (2009)
Audi_Ante Holmqvist
30 augusti 2007 · 1 Inlägg

Det beror ju på hur ny bil man tänker köpa :)
Har själv en A4 som jag håller på att styla och det är en väldigt bra bil om man vill kunna få tag i en massa snaskiga grejer.... :P

Men annars så har ju Audi A5 kommit :)
Om inte jag hade haft en bil redan som jag trivdes med så skulle jag köpa en Audi S5 så jäkla fin, ;)
Kanske lite dyr nu men om något år har den gått ner massor i pris.

Vad du än gör så Quattro är ett måste om du köper en A4, gjorde juh den tabben själv då jag köpte att INTE köpa en Quattro....

Emma_
30 augusti 2007 · 81 Inlägg

Audi_Ante skrev:
Det beror ju på hur ny bil man tänker köpa smile
Har själv en A4 som jag håller på att styla och det är en väldigt bra bil om man vill kunna få tag i en massa snaskiga grejer.... tongue

Men annars så har ju Audi A5 kommit smile
Om inte jag hade haft en bil redan som jag trivdes med så skulle jag köpa en Audi S5 så jäkla fin, wink
Kanske lite dyr nu men om något år har den gått ner massor i pris.

Vad du än gör så Quattro är ett måste om du köper en A4, gjorde juh den tabben själv då jag köpte att INTE köpa en Quattro....

Ah har kikat runt lite på styling tillbehör till A4n o det finns en hel del smile Quattro är ett måste ja smile Har bilen funkat bra för dig eller ?

Saab 9-3 (2009)
falloutboy
31 augusti 2007 · 1 723 Inlägg

Emma_ skrev:

n0b0dy_ skrev:

Emma_ skrev:
Inte speciellt bråttom för mig heller, hondan behåller jag under vintern och kikar närmare på bil byte strax innan sommaren. 9-3an är fin men så otroligt vanlig, ingen rolig bil att äga när så många har den.

en a4 quattro är dessutom mycket roligare

Tusen ggr roligare, bara till att hitta en smile

och säkert ännu roligare att ständigt lämna in på service.
T o m en mekaniker med över 10års erfarenhet av Audi rekommenderar inte nån att köpa en Quattro.

Men de ligger förbannat bra på vägen. Plöjde genom oplogade norrlandsvägar (i betydligt högre fart än man bör) och den låg som ett strykjärn utan nån tendens att vilja få sladd.

DasAuto
31 augusti 2007 · 2 751 Inlägg

falloutboy skrev:

Emma_ skrev:

n0b0dy_ skrev:

en a4 quattro är dessutom mycket roligare

Tusen ggr roligare, bara till att hitta en smile

och säkert ännu roligare att ständigt lämna in på service.
T o m en mekaniker med över 10års erfarenhet av Audi rekommenderar inte nån att köpa en Quattro.

Men de ligger förbannat bra på vägen. Plöjde genom oplogade norrlandsvägar (i betydligt högre fart än man bör) och den låg som ett strykjärn utan nån tendens att vilja få sladd.

De kostar ja!! Men vill man ha de roligare får man betala.... Dessutom skiljer det sig inte Sååååå mycket i service...

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
GAS83
31 augusti 2007 · 76 Inlägg

Jag har haft en a4 för ett tag sen. Om man e rädd om bilen så håller den bra smile Och är noga med att känna hur framvagnen är innan man köper en a4:a. Det misstaget gjorde dom som köpte min a4:a     tongue hehe

DasAuto
31 augusti 2007 · 2 751 Inlägg

Vad är de för a4 du kanske ska köpa då??? B5,B6,B7???

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Paddee636
31 augusti 2007 · 283 Inlägg

falloutboy skrev:

Emma_ skrev:

n0b0dy_ skrev:

en a4 quattro är dessutom mycket roligare

Tusen ggr roligare, bara till att hitta en smile

och säkert ännu roligare att ständigt lämna in på service.
T o m en mekaniker med över 10års erfarenhet av Audi rekommenderar inte nån att köpa en Quattro.

Men de ligger förbannat bra på vägen. Plöjde genom oplogade norrlandsvägar (i betydligt högre fart än man bör) och den låg som ett strykjärn utan nån tendens att vilja få sladd.

Vet du vad du pratar om? isf. borde du veta att det inte finns mycket problem alls med quattron på a4 o a6. a3 o tt har en annan drivlina som är mycket känsligare o sämre. Jag är Audi mekaniker o A4: ans fyrhjulsdrift är väldigt bra.

n3rmin Greetings, infidel.
31 augusti 2007 · 91 Inlägg

Paddee636 skrev:

falloutboy skrev:

Emma_ skrev:
Tusen ggr roligare, bara till att hitta en smile

och säkert ännu roligare att ständigt lämna in på service.
T o m en mekaniker med över 10års erfarenhet av Audi rekommenderar inte nån att köpa en Quattro.

Men de ligger förbannat bra på vägen. Plöjde genom oplogade norrlandsvägar (i betydligt högre fart än man bör) och den låg som ett strykjärn utan nån tendens att vilja få sladd.

Vet du vad du pratar om? isf. borde du veta att det inte finns mycket problem alls med quattron på a4 o a6. a3 o tt har en annan drivlina som är mycket känsligare o sämre. Jag är Audi mekaniker o A4: ans fyrhjulsdrift är väldigt bra.

Det var skönt att höra. big_smile Blev lite orolig av falloutboys inlägg. roll

Men åter till topic. Jag har en A4 Q (B5) och den är så sjukt rolig att köra. big_smile Den kan även bli fin om man stylar lite så om du ska ha en A4 så försök hitta någon med Quattro.
Enda nackdelen är, jag har svårt att hitta trim till min 2,6:a. hmm Men det är ju inte SÅ viktigt.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
zoopåse
31 augusti 2007 · 1 171 Inlägg

Är det bara 143hk i 2.6L sexan? Det är ju knappt så det kompenserar för viktökningen i motorn...

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
31 augusti 2007 · 938 Inlägg

zoopåse skrev:
Är det bara 143hk i 2.6L sexan? Det är ju knappt så det kompenserar för viktökningen i motorn...

Står 150 på audis sida och i mina regpapper iaf... Samt 225nm...  Ingen värsting, men de räcker för att man inte ska somna iaf...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
falloutboy
31 augusti 2007 · 1 723 Inlägg

Paddee636 skrev:

falloutboy skrev:

Emma_ skrev:
Tusen ggr roligare, bara till att hitta en smile

och säkert ännu roligare att ständigt lämna in på service.
T o m en mekaniker med över 10års erfarenhet av Audi rekommenderar inte nån att köpa en Quattro.

Men de ligger förbannat bra på vägen. Plöjde genom oplogade norrlandsvägar (i betydligt högre fart än man bör) och den låg som ett strykjärn utan nån tendens att vilja få sladd.

Vet du vad du pratar om? isf. borde du veta att det inte finns mycket problem alls med quattron på a4 o a6. a3 o tt har en annan drivlina som är mycket känsligare o sämre. Jag är Audi mekaniker o A4: ans fyrhjulsdrift är väldigt bra.

det var den känsligheten som mekanikern pratade om. gäller just a4, kompisen köpte inte quattron pga det. Men hey, är det inga problem så köp. Jag köper ingen iaf. smile

jag vet att den a4an jag lånade ibland var alltid inne på service. Alltid. såfort servicelampan släcktes av verkstan så tändes den igen. det här var en -97a tror jag. Kan ju va bättre nu.

Senast redigerat av falloutboy (31 augusti 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang