Sportluftfilter skadligt eller ej?

loffe007
13 december 2007 · 905 Inlägg

TTTTT skrev:
universal på engelska betyder att dom passar till alla bilar, har inget med typen av filter i sig att göra.
Sen så är det väl ganska så givet att det inte heter sportfilter på engelska, möjligtvis att dom kan använda uttrycker preformance eller high preformance.
En amerikan använder inte ordet sport på det sättet, visst dom kan säga sports car. Men det är inte samma sak. Sen så för övrigt på den engelska sidan så står det ju åxå open air kit.
Men nu skiter jag i den här tråden. Börjar bli lite larvigt det här.
Jag lägger ner och säger att du har rätt!

Jag kan dock inte hålla med om att jag har rätt om allting, jag sitter inte med några säkra källor och kan stå bakom mina påstående till 100%, som jag ser det kan lika gärna du ha rätt. Men vi kan nog lägga ner detta, trådskaparen har säkert fått veta det han ville veta.

jonTe skrev:
Vad de olika filterna heter tycker jag saknar betydelse då det ofta som sagt är öppet för tolkningar hos de som säljer grejjerna.
Jag har dock tagit upp de vanligaste namnen och skillnaderna mellan dessa, är man petnoga kan man lika gärna ta upp bort infon men då lär vi få sitta o svara på luftfilterfrågor tills vi kräx.

Självklart jag tycker också det saknar betydelse men i den klistrade tråden så är verkar du så specifik då det gäller just att sportluftfilter är insats filter och öppet luftfilter är universal. Jag säger inte att så inte är fallet och jag håller med om att det tolkas öppat bland återförsäljarna. Ska även inflika att jag tycker att den klistrade tråden tar upp mycket bra saker och borde vara ett måste läsa innan man ställer en fråga om just sportluftfilter.

Senast redigerat av loffe007 (13 december 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang