3614
Sök

Inför: Gatebil 2008 på Mantorp park! 27-29/6

282 Inlägg
15 maj 2008
Någon som vet vart man kan få tag på färgade däck? såna som ryker i rosa1
Senast redigerat av RS2Micke (15 maj 2008)

1 752 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
RS2Micke skrev:

Hehe cool Inte en aning vart man kan få tag på sånna, men kan hjälpa dig leta lite iaf big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

282 Inlägg
15 maj 2008
Kalle_Ponken skrev:
RS2Micke skrev:

Hehe cool Inte en aning vart man kan få tag på sånna, men kan hjälpa dig leta lite iaf big_smile

ja tack gärna.

Eddietion
15 maj 2008
Kolla upp återforsjälare som har Kumho däck!

Kumho KU31 Red Colored Smoke heter dom. Finns i storlek

225/50-16
255/40-17
235/40-18

Kostar lite, men grymma!
Senast redigerat av Eddietion (15 maj 2008)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
15 maj 2008
YESSS. Då var all klart... Kommer att fota hela helgen, har bokat hotell nu oxå big_smile

96 Inlägg
15 maj 2008
Vet inte vikken bil man ska köra med bara smile

282 Inlägg
15 maj 2008
Eddietion skrev:

225/50-16
255/40-17
235/40-18

Kostar lite, men grymma!

oki tackar låter ju jätte bra..

har sökt men finner inget har du någon länk?
Senast redigerat av RS2Micke (15 maj 2008)

?
1 038 Inlägg
15 maj 2008
RS2Micke skrev:
Eddietion skrev:

225/50-16
255/40-17
235/40-18

Kostar lite, men grymma!

http://www.performanceplustire.com/prod … prodAnchor

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
17 maj 2008
Peter_J_H skrev:
Går det på något sätt efteranmäla sig dit? Det är nämligen så att jag inte kan komma ifrån under denna månaden och tala med kompisen som jag eventuellt kan fråga om anmälan.

Tack på förhand

Syftar du på anmälan till Gatebil genom SOG?Vi tar emot anmälan fram till den 15 juni så du har tid på dig...

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
17 maj 2008
sik skrev:
Blir vädret hyffsat så blir det emmaboda+linköping på kvällen och kanske STCC söndag. Tankta skulle ev få gratis tickets smile

gratis tickets te vad???Har några biljetter kvar te fri entre till STCC om det lockar nån att komma på söndag och se oss stå uppställda och njuta av alla show som är där...bland annat Nordman...först te kvarn ger jag fribiljetter till in till STCC...så slå mig en signal så får vi se om det finns några kvar...0708347335..har några kvar endast

1 072 Inlägg
17 maj 2008
theangel6 skrev:
sik skrev:
Blir vädret hyffsat så blir det emmaboda+linköping på kvällen och kanske STCC söndag. Tankta skulle ev få gratis tickets smile

gratis tickets te vad???Har några biljetter kvar te fri entre till STCC om det lockar nån att komma på söndag och se oss stå uppställda och njuta av alla show som är där...bland annat Nordman...först te kvarn ger jag fribiljetter till in till STCC...så slå mig en signal så får vi se om det finns några kvar...0708347335..har några kvar endast

blev tvungen att jobba söndag:rolleyes:

2 644 Inlägg
18 maj 2008
Peter_J_H skrev:
Evo-Danne skrev:
RS2Micke skrev:

http://www.performanceplustire.com/prod … prodAnchor

För lite onödig/kul info:

KUMHO "Red Smoke" ECSTA MX-C (C står för Color) är en vidareutveckling av KUMHO ECSTA MX "Högperformance Streetdäck". MX-C kom ut 1995 och var då för ändamål till Drifting och Burnout-shower.  Dessa däck är Y-märkta högfartsdäck och ska enligt uppgifter ha bra högfarts och kurvtagningsegenskaper. 

Egentligen är det fel att säga Red Smoke, då däcken även finns i ett alternativ som ger blå rök!
KUMHO betecknar däcken ECSTA MX-C RED och ECSTA MX-C BLUE. Dessa däck har endast kommit ut i 255/40YR-17 versionen, men fler storlekar och dimensioner är på väg. MX-C RED ligger idag på runt 12 000 kronor

12 000 ? :S Närmare 1200 kr..

Var köper du dom för 12 000 ?

Johan Lindgren

1 752 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Jill skrev:
YESSS. Då var all klart... Kommer att fota hela helgen, har bokat hotell nu oxå big_smile

Fasen vad kul!smile Kommr o finnas fotografer lite överallt sen känns det som:D
O då var även denn helg avklarad nere på Mantorp Park:) Var riktigt kul o stå där, trotts det "småkyliga"vädret o att vi inte riktigt hann färdigt med o koppla in allt i min bil...tongue Synd bara att det fattades 3 bilar....

1 779 Inlägg
18 maj 2008
ber om ursäkt för att ja inte kom i helgen. har inte haft några pengar till bensin eller nåot, å sen har mobilen legat inlåst i tjejenslägenhet hela helgen. hoppas ni inte hatar mig mer bara för detta.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
18 maj 2008
akakaboto skrev:
ber om ursäkt för att ja inte kom i helgen. har inte haft några pengar till bensin eller nåot, å sen har mobilen legat inlåst i tjejenslägenhet hela helgen. hoppas ni inte hatar mig mer bara för detta.

mad..fasen vad vi har ringt o smsat!!!!Vi trodde det hänt er nåt...dålig stil...du har dock skickat sms innan men lovade höra av dig torsdagkväll..Ni missade verkligen nåt kul tongue..men fan så kallt det var!!!!!Hahaha...de klagade över SOG på campingen roll..fattar dock inte vad de snackar om,dock gapskratta Mickke inne på Mantorp Park och vakterna oxå..hihihi...vi gick upp 06.30 och vaknade 06 för att möta två bilar vid grinden..vi ringde flera samtal samt smsa...lätt irriterad blir man då,speciellt när man stått och sagt te personalen på Mantorp Park att två bilar ska rulla in på morgonen och man gör plats för dem...sånt ger oss dock dåligt rykte bland personal och att vi inte kunnat uppfylla kraven på våra dekaler har hängt på Phatdesign(som har fått sin press drivrem sönder)...vilket betyder att utskicken börjar om nån vecka sad...börjar bli lite trött på motgångar...men så blir man glad när man möter glada deltagare som uppskattar vad vi gör samt det Norska teamet från Gatebil tongue

1 779 Inlägg
18 maj 2008
va e de för utskick som ska börja :S

1 752 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
akakaboto skrev:

Av postförskott! Dvs så alla får sina dekaler o festivalbilljetter t ex tongue Är ju inte långt kvar nu!! big_smilebig_smilebig_smile

2 644 Inlägg
18 maj 2008
Peter_J_H skrev:
Lindgren_ skrev:
Peter_J_H skrev:

För lite onödig/kul info:

KUMHO "Red Smoke" ECSTA MX-C (C står för Color) är en vidareutveckling av KUMHO ECSTA MX "Högperformance Streetdäck". MX-C kom ut 1995 och var då för ändamål till Drifting och Burnout-shower.  Dessa däck är Y-märkta högfartsdäck och ska enligt uppgifter ha bra högfarts och kurvtagningsegenskaper. 

Egentligen är det fel att säga Red Smoke, då däcken även finns i ett alternativ som ger blå rök!
KUMHO betecknar däcken ECSTA MX-C RED och ECSTA MX-C BLUE. Dessa däck har endast kommit ut i 255/40YR-17 versionen, men fler storlekar och dimensioner är på väg. MX-C RED ligger idag på runt 12 000 kronor

Priset ligger på 1995 dollar, vilket motsvarar 12 344 kr med dagens (2008-05-18) dollarkurs hos forex.

"The tires, which use the excellent Ecsta MX ultra-high-performance rubber as a starting point, must be offered to the public in order to be homologated for drift competition. As of this writing, there's only a single tire, just one, available for sale anywhere (255/40YR-17 at Tire Rack), but the company hints that a real production run is coming. The price is $1995, versus $144 for a run-of-the-mill Ecsta MX. We fitted two of the tires to a 2005 Pontiac GTO and did a few burnouts and donuts, with the result pictured here. We think this was the best tire test we've ever done." - Enligt automobile magazine

Där ser man.. jag hade fel med 1200.. jag kunde visst få tag på dom för 2000 SVENSKA KRONOR styck är nog ganska billigt ändå tycker jag wink

Johan Lindgren

1 752 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Peter_J_H skrev:
Lindgren_ skrev:

Priset ligger på 1995 dollar, vilket motsvarar 12 344 kr med dagens (2008-05-18) dollarkurs hos forex.

"The tires, which use the excellent Ecsta MX ultra-high-performance rubber as a starting point, must be offered to the public in order to be homologated for drift competition. As of this writing, there's only a single tire, just one, available for sale anywhere (255/40YR-17 at Tire Rack), but the company hints that a real production run is coming. The price is $1995, versus $144 for a run-of-the-mill Ecsta MX. We fitted two of the tires to a 2005 Pontiac GTO and did a few burnouts and donuts, with the result pictured here. We think this was the best tire test we've ever done." - Enligt automobile magazine

Där ser man.. jag hade fel med 1200.. jag kunde visst få tag på dom för 2000 SVENSKA KRONOR styck är nog ganska billigt ändå tycker jag wink

Stekarn!! wink "2000:- är väll inget!Höhö" Säger då det...dagens ungdom!

1 779 Inlägg
18 maj 2008
Kalle_Ponken skrev:
akakaboto skrev:

Av postförskott! Dvs så alla får sina dekaler o festivalbilljetter t ex tongue Är ju inte långt kvar nu!! big_smilebig_smilebig_smile

hehe okej. big_smile låter kul. big_smile men de e ju fan en hel måand kvar tongue

Sök