Har varit i danmark i några dagar nu på antagligen världens sjukaste resa! Har haft riktigt roligt med några utav sveriges största och bästa bilbyggare! Mässan höll riktigt hög standard och nu har man massor utav inspration för att forsätta bygga!
Passade även på att köpa på mig lite godis! Så ett oljekylarkitt fick de bli denna gången
Dagens arbete bestod i att fixa rören till intercoolern och se till att allt passade ihop. Har även justerat de sista på framskärmarna så nu ska de vara färdigt för att plasta ihop de mesta!
Bild på dagens jobb:
Tycks om placeringen på oljekylaren?
Vingen är bred och bra
Senast redigerat av R_Hjertqvist (5 december 2009)
Ser jävligt fet ut med vingen och breddningen! Men varför inte köra med originalbaken? Kanske spackla igen listhålen
Det får man tacka för!
Det jag inte gillar med baken är att den sticker ut så mycke, kanske bara jag som tänker på de men den får en så ful rumpa! Det jag letar efter är någon slags diffuser-liknande bakkjol som är lite annorlunda
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Jag tycker du skall skaffa en bakkjol som är lite högre, dvs inget som ligger och släpar i asfalten som många kit tyvärr gör.
Något sådant, fast med svart diffusor hade varit najs! Skulle gå att bygga på orginalspoilern tror jag. Kapa ut i mitten. Köp lite bonocell, den tunna sorten. Bygg upp diffusorn. På med lite glasfiberväv och sen spackla. Detta gör det även möjligt att få dit avgassystemet på något najs sätt. Alltid roligare med någon egen lösning än den klassiska japsdämparen tycker jag
Gillar bilen i övrigt, inte så förtjust i s13, men denna ser jäkligt fet ut! Skall bli kul att se resultatet. Ha det gott
Äh, det e ju bara att kapa bort det du inte gillar av orginalet och börja forma nytt... The fun part is the making, ask any parent
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.