2108
Sök

Vilken är snabbast egentligen? (200sx vs 740)

huh?
10 427 Inlägg
8 februari 2008
#221
TheFinnishFlash skrev:
steifan skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Kan ju tala om för dig direkt, att då var den turbon helt slut, en glt 16v gör 0-100 på lite över 10sekunder..

Sen eftersom Turbobilarna har lastbilsmotorer så dör dom, en GLT 16V piggnar ju till på högre varv/högre hastigheter tongue

Hm vet du ens vad du pratar om ? Vid 4500varv så kickar iaf min turbo in fullt, och efter det så fortsätter den axxa tills varvstoppet i princip smile
skulle vilja ta ett race med din glt smile

http://www.garaget.org/video/w08elr6w7o9a inte storknar min vid höga varv som, du ser här hmm

Ja men den är ju trimmad wink roll


1 827 Inlägg
8 februari 2008
#222
lelleal skrev:
tobee skrev:
M.Persson skrev:
Får jag bara fråga alla här en sak, vad är det för intressant med att ha en bil som går snabbt rakt fram? har verkligen aldrig förståt mig på det!

Får man fråga varför man bygger banbil av en Saab 900 aero när man skulle kunna åka mycket snabbare i kurvorna om du istället bygger på en BMW M3 E30?

Dum fråga såklart, precis som din;)

Nä men ärligt, folk har väl olika intressen. Du gillar när det går fort i kurvorna. Jag gillar en kompromiss. Ibland vill man åka krängningsfritt på en kurvig väg. Ibland vill man färdas snabbt på motorvägen

Du har nog alldrig åkt i kurvor med en og900 turbo/aero som har sport fjädring mkt svår slaget och en e30 går inte åka fortare med....

Vad är det jag hör?

Skulle en sketen Saab 900 med en sunkig sportfjädring spöa en M3 E30 när det svänger?

Jag vill se den SAAB som gör Superstage på 1.19.99 med endast småmoddad motor samt chassiekitt... Eller nej, vänta... Vilken SAAB som helst!

Fan, börja inte snacka om nått du inte vet någonting om.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
1 266 Inlägg
8 februari 2008
#223
steifan skrev:
TheFinnishFlash skrev:
steifan skrev:

Sen eftersom Turbobilarna har lastbilsmotorer så dör dom, en GLT 16V piggnar ju till på högre varv/högre hastigheter tongue

Hm vet du ens vad du pratar om ? Vid 4500varv så kickar iaf min turbo in fullt, och efter det så fortsätter den axxa tills varvstoppet i princip smile
skulle vilja ta ett race med din glt smile

http://www.garaget.org/video/w08elr6w7o9a inte storknar min vid höga varv som, du ser här hmm

Ja men den är ju trimmad wink roll

Nja inte mycket tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

461 Inlägg
8 februari 2008
#224
Eisenhut skrev:
lelleal skrev:
tobee skrev:

Får man fråga varför man bygger banbil av en Saab 900 aero när man skulle kunna åka mycket snabbare i kurvorna om du istället bygger på en BMW M3 E30?

Dum fråga såklart, precis som din;)

Nä men ärligt, folk har väl olika intressen. Du gillar när det går fort i kurvorna. Jag gillar en kompromiss. Ibland vill man åka krängningsfritt på en kurvig väg. Ibland vill man färdas snabbt på motorvägen

Du har nog alldrig åkt i kurvor med en og900 turbo/aero som har sport fjädring mkt svår slaget och en e30 går inte åka fortare med....

Vad är det jag hör?

Skulle en sketen Saab 900 med en sunkig sportfjädring spöa en M3 E30 när det svänger?

Jag vill se den SAAB som gör Superstage på 1.19.99 med endast småmoddad motor samt chassiekitt... Eller nej, vänta... Vilken SAAB som helst!

Fan, börja inte snacka om nått du inte vet någonting om.

Tror han syftade mer på en e30 i samma klass som 318is eller 325.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

250 Inlägg
8 februari 2008
#225
Volvo 740 är som någon sa tidigare, en påse skit. Förstår inte varför man inte köpern en saab istället, det är ju iaf en aerodynamisk påse skit big_smile

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com

26 Inlägg
8 februari 2008
#226
tuzz skrev:
Jag vill ha bevis på vilken som är snabbast.. en Nissan 200Sx S13 eller en Volvo 740 eller alla volvos över huvudtaget.? vill veta detta då jag går fordon och finns nästan bara Volvoraggare som klankar ner på min 200a och säger att de kan köra ifrån mig. och detta är då helt original bilar. Så någon som vet någonting om detta?

MVH Tuzz

Vad har en 200 i tophastighet original??
min volvo 740GLE från 1987 gör 215 blås och den är helt original.

Smålänning
7 887 Inlägg
8 februari 2008
#227
AMSJoel skrev:
tuzz skrev:
Jag vill ha bevis på vilken som är snabbast.. en Nissan 200Sx S13 eller en Volvo 740 eller alla volvos över huvudtaget.? vill veta detta då jag går fordon och finns nästan bara Volvoraggare som klankar ner på min 200a och säger att de kan köra ifrån mig. och detta är då helt original bilar. Så någon som vet någonting om detta?

MVH Tuzz

Vad har en 200 i tophastighet original??
min volvo 740GLE från 1987 gör 215 blås och den är helt original.

Och DÄR vaknade vi från drömmen... big_smile

En polares 944 med +chip gjorde 230 - 240, i bra väder... Omöjligt att en original 740 GLE går så fort... Kanske i nedförsbacke eller fritt fall...

Ännu mer omöjligt blir det av att VOLVO 760 TURBO INTERCOOLER från 1983 va den första volvon att bryta 200 km/h-vallen... Med 182 hk... cool (den bilen fick dessutom beröm för sin väghållning och stabilitet i höga farter)
Vad har en GLE? 116 eller 136... Dream on... wink

En 200sx gör väll 210 - 230 blås tror jag att jag läst nånstans... Inget fartvidunder, men tillräckligt för att köra ihjäl sig...

EDIT: Tänkte på de nu... Mätarfart är det kanske möjligt att GLE:n gör 215... Kass mätae på dom i så fall...
Senast redigerat av twin_cam (8 februari 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

leo_m83
8 februari 2008
#228
snart är det dags att räkna hur många som är för och hur många som är emot att en 740 kan dra 200sx. Man får hoppas att fjänter fattar att en 740 inte kan dra 200sx

271 Inlägg
8 februari 2008
#229
500 hk Volvo mot 200hk Nissan ......
200hk Volvo mot 500hk Nissan....

Vem har trimmat mest e ju frågan igentligen!
Men orginal har ju inte Volvo en chans.. Tröttare bil får man ju leter efter! smile


DJ SiMON "JOREQ"
61 Inlägg
8 februari 2008
#230
sätter du upp ett race med en fabriksny volvo 740 vs en fabriksny nissan jorden runt så vinner volvon, lätt

volvo 740 racing

2 021 Inlägg
8 februari 2008
#231
kicker_simon skrev:
sätter du upp ett race med en fabriksny volvo 740 vs en fabriksny nissan jorden runt så vinner volvon, lätt

jasså? hur vet du det? provat eller?
Senast redigerat av Rille0 (8 februari 2008)


7 120 Inlägg
8 februari 2008
#232
kicker_simon skrev:
sätter du upp ett race med en fabriksny volvo 740 vs en fabriksny nissan jorden runt så vinner volvon, lätt

Volvon har större motor och mindre effekt, skulle inte förvåna mig..

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2008
#233
Rille0 skrev:
kicker_simon skrev:
sätter du upp ett race med en fabriksny volvo 740 vs en fabriksny nissan jorden runt så vinner volvon, lätt

jasså? hur vet du det? provat eller?

Dom gamla volvospisarna e mer seglivade en än nissan 200motor de vet nog dom flesta... tror inte du behöver dra igång den diskussionen


2 021 Inlägg
9 februari 2008
#234
Xuri skrev:
Rille0 skrev:
kicker_simon skrev:
sätter du upp ett race med en fabriksny volvo 740 vs en fabriksny nissan jorden runt så vinner volvon, lätt

jasså? hur vet du det? provat eller?

Dom gamla volvospisarna e mer seglivade en än nissan 200motor de vet nog dom flesta... tror inte du behöver dra igång den diskussionen

nu va de väll tal om fabriksnya bilar eller?


2 126 Inlägg
9 februari 2008
#235
twin_cam skrev:
AMSJoel skrev:
tuzz skrev:
Jag vill ha bevis på vilken som är snabbast.. en Nissan 200Sx S13 eller en Volvo 740 eller alla volvos över huvudtaget.? vill veta detta då jag går fordon och finns nästan bara Volvoraggare som klankar ner på min 200a och säger att de kan köra ifrån mig. och detta är då helt original bilar. Så någon som vet någonting om detta?

MVH Tuzz

Vad har en 200 i tophastighet original??
min volvo 740GLE från 1987 gör 215 blås och den är helt original.

Och DÄR vaknade vi från drömmen... big_smile

En polares 944 med +chip gjorde 230 - 240, i bra väder... Omöjligt att en original 740 GLE går så fort... Kanske i nedförsbacke eller fritt fall...

Ännu mer omöjligt blir det av att VOLVO 760 TURBO INTERCOOLER från 1983 va den första volvon att bryta 200 km/h-vallen... Med 182 hk... cool (den bilen fick dessutom beröm för sin väghållning och stabilitet i höga farter)
Vad har en GLE? 116 eller 136... Dream on... wink

En 200sx gör väll 210 - 230 blås tror jag att jag läst nånstans... Inget fartvidunder, men tillräckligt för att köra ihjäl sig...

EDIT: Tänkte på de nu... Mätarfart är det kanske möjligt att GLE:n gör 215... Kass mätae på dom i så fall...

Min fiesta gör 200 på 103 hk men sen väger den som en liten fjärt jämfört med 740! wink


One Man Clan
4 287 Inlägg
9 februari 2008
#236
Rille0 skrev:
Xuri skrev:
Rille0 skrev:

jasså? hur vet du det? provat eller?

Dom gamla volvospisarna e mer seglivade en än nissan 200motor de vet nog dom flesta... tror inte du behöver dra igång den diskussionen

nu va de väll tal om fabriksnya bilar eller?

mm? en fabriksny 740 är från 80 talet...då dom inte tillverkats efter de så även om de varit
den motorn är den ju gammal då även om den inte använts?


För de var ju 740 vi pratade om ?


1 754 Inlägg
12 februari 2008
#237
Det jag tycker är så konstigt att en 155 hk och 203 nm bil på 1.4 ton gör 0-100 på över 10 sekunder.

Medans en bil med 169 hk och 224 nm som väger 1.35 ton för 0-100 på 7.8!

Hur kan det vara så stor skillnad?

Jag kan inget om allt.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
12 februari 2008
#238
Holiace skrev:
Det jag tycker är så konstigt att en 155 hk och 203 nm bil på 1.4 ton gör 0-100 på över 10 sekunder.

Medans en bil med 169 hk och 224 nm som väger 1.35 ton för 0-100 på 7.8!

Hur kan det vara så stor skillnad?

En liten förklaring kan ju iaf vara att volvon har automatlåda...  Samt att den manuella har 4hkr mer, vet ej om nm skiljer...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

1 754 Inlägg
12 februari 2008
#239
TobbeE_87 skrev:
Holiace skrev:
Det jag tycker är så konstigt att en 155 hk och 203 nm bil på 1.4 ton gör 0-100 på över 10 sekunder.

Medans en bil med 169 hk och 224 nm som väger 1.35 ton för 0-100 på 7.8!

Hur kan det vara så stor skillnad?

En liten förklaring kan ju iaf vara att volvon har automatlåda...  Samt att den manuella har 4hkr mer, vet ej om nm skiljer...

Nej, en 740 GLT 16v har manuell (4-vxl med overdrive eller 5-vxl)

Jag kan inget om allt.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
12 februari 2008
#240
Holiace skrev:
TobbeE_87 skrev:
Holiace skrev:
Det jag tycker är så konstigt att en 155 hk och 203 nm bil på 1.4 ton gör 0-100 på över 10 sekunder.

Medans en bil med 169 hk och 224 nm som väger 1.35 ton för 0-100 på 7.8!

Hur kan det vara så stor skillnad?

En liten förklaring kan ju iaf vara att volvon har automatlåda...  Samt att den manuella har 4hkr mer, vet ej om nm skiljer...

Nej, en 740 GLT 16v har manuell (4-vxl med overdrive eller 5-vxl)

Hmm, är 99,99% säker på att man kunde välja automat eller manuell 4vxl m overdrive... Och bilarna med automatlåda hade mindre hkr, stog iaf så i min instruktionsbok till min GLT 16v...

De ja ville komma till från början var att den GLE 16v som stog med i listan(USA-modell?) var automat...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**


Sök