AMSJoel skrev:
tuzz skrev:
Jag vill ha bevis på vilken som är snabbast.. en Nissan 200Sx S13 eller en Volvo 740 eller alla volvos över huvudtaget.? vill veta detta då jag går fordon och finns nästan bara Volvoraggare som klankar ner på min 200a och säger att de kan köra ifrån mig. och detta är då helt original bilar. Så någon som vet någonting om detta?
MVH Tuzz
Vad har en 200 i tophastighet original??
min volvo 740GLE från 1987 gör 215 blås och den är helt original.
Och DÄR vaknade vi från drömmen...

En polares 944 med +chip gjorde 230 - 240, i bra väder... Omöjligt att en original 740 GLE går så fort... Kanske i nedförsbacke eller fritt fall...
Ännu mer omöjligt blir det av att VOLVO 760 TURBO INTERCOOLER från 1983 va den första volvon att bryta 200 km/h-vallen... Med 182 hk...

(den bilen fick dessutom beröm för sin väghållning och stabilitet i höga farter)
Vad har en GLE? 116 eller 136... Dream on...
En 200sx gör väll 210 - 230 blås tror jag att jag läst nånstans... Inget fartvidunder, men tillräckligt för att köra ihjäl sig...
EDIT: Tänkte på de nu... Mätarfart är det kanske möjligt att GLE:n gör 215... Kass mätae på dom i så fall...
Senast redigerat av twin_cam (8 februari 2008)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!