2526
Sök

Volvo T5 på äldre jänkare förslag????

380 Inlägg
14 februari 2008
#61
Nä ska dä va turbos i gammla jänkare så ska dä va dubbelturbo till v8:an smile v8 mullret är ju mer än halva känslan i gammla jänkare.


ElectroRaggare
886 Inlägg
14 februari 2008
#62
*host, harkel mummel och spya smile att bara tänka tanken (även om det är teoretiskt) är helgerån.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 februari 2008
#63
NxV skrev:
*host, harkel mummel och spya smile att bara tänka tanken (även om det är teoretiskt) är helgerån.

Jävligt sant faktiskt.

Inget slår en smallblock med turbo som laddar upp och växlar vid 10.000 varv. *rysa*

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
15 februari 2008
#64
En fet jävla V8 och dubbla turboaggregat, då snackar vi ljud och dump-pys som får SL-bussar att låta som... ja... trimmade volvos? big_smile


V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
15 februari 2008
#65
Nej, nej, nej ingen turbo femma i en jänk, de ska vara V8a inget annat. Har man en bil utrustad med V8a original så tar inte bort det bästa motorljudet som finns! Nysande bilar finns det så gott om ändå.
Däremot tycker jag om de konverteringar som görs när man lyfter ner t.ex. en Ls1 eller Lt1a V8 i en äldre jänk.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 126 Inlägg
15 februari 2008
#66
Niklasw skrev:
Nej, nej, nej ingen turbo femma i en jänk, de ska vara V8a inget annat. Har man en bil utrustad med V8a original så tar inte bort det bästa motorljudet som finns! Nysande bilar finns det så gott om ändå.
Däremot tycker jag om de konverteringar som görs när man lyfter ner t.ex. en Ls1 eller Lt1a V8 i en äldre jänk.

Återigen finns Mustanger med sexa som för den delen är billigare i inköp än dom med V8!


1 532 Inlägg
15 februari 2008
#67
Jag är Volvo älskare o USA bils älskare men det va en dum idé! Snälla gör inte det!


375 Inlägg
15 februari 2008
#68
Om du skulle göra det så vore det synd att slakta en riktig musse till bygget. Det finns nyproducerade mustangkarosser att köpa från USA. Man kan i princip bygga en mustang från grunden med bara nyproducerade grejer. Släng på en sån kaross på ett modernare chassi (fast and the furious). Sen skulle jag kunna stå ut med iden. säger inte att jag kommer gilla det tongue


V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
15 februari 2008
#69
Big_JN skrev:
Niklasw skrev:
Nej, nej, nej ingen turbo femma i en jänk, de ska vara V8a inget annat. Har man en bil utrustad med V8a original så tar inte bort det bästa motorljudet som finns! Nysande bilar finns det så gott om ändå.
Däremot tycker jag om de konverteringar som görs när man lyfter ner t.ex. en Ls1 eller Lt1a V8 i en äldre jänk.

Återigen finns Mustanger med sexa som för den delen är billigare i inköp än dom med V8!

Det finns, men det betyder ju inte att någon tycker det är bra. Utseendet var ju detsamma men det blir ju inte samma sak. Det fanns firebird med 4a under 80talet fast vem bryr sig, 8an ska det vara. Ibland på långfärd kanske det skulle vara bra med en 1,6L minisnurra bak i bagaget så man kan ta sig billigt dit man ska på långfärd sen slår man på riktiga motorn när man kommer till stan haha big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 182 Inlägg
15 februari 2008
#70
Va ja sa efter att ha läst första inlägget.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!111...........

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

5 089 Inlägg
15 februari 2008
#71
och då förmodar jag att alla som tycker att detta är en usel idé är emot alla hotrodbyggen med corvettmotorer och så också, ska väll vara orginalmotorn?.. bytt motor som motor?. och en 240 med v8 på 200 hk är ok men en 240 med 300 hk b230 är fel också då? eller är det för att era trångsynta huvuden är emot allt som har med volvo och turbo och göra?. han hade en idé och då behöver väll alla inte tracka ner på det?.
har ni inget vettigt eller snällt å säga så borde ni ju inte säga nått alls..

\Lindgren

7 120 Inlägg
15 februari 2008
#72
Siarnaq skrev:
NxV skrev:
*host, harkel mummel och spya smile att bara tänka tanken (även om det är teoretiskt) är helgerån.

Jävligt sant faktiskt.

Inget slår en smallblock med turbo som laddar upp och växlar vid 10.000 varv. *rysa*

En stor jänkar-V8, 10k varv? Jag måste vara lite efter, men jag har nog aldrig hört det tongue

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 februari 2008
#73
Aerodynamik skrev:
Siarnaq skrev:
NxV skrev:
*host, harkel mummel och spya smile att bara tänka tanken (även om det är teoretiskt) är helgerån.

Jävligt sant faktiskt.

Inget slår en smallblock med turbo som laddar upp och växlar vid 10.000 varv. *rysa*

En stor jänkar-V8, 10k varv? Jag måste vara lite efter, men jag har nog aldrig hört det tongue

348" Cheva V8 är inte direkt stor.. men sök efter Bröderna Brags Cheva S10. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

51 Inlägg
15 februari 2008
#74
Tycker det låter som en utmärkt idé. Endel sånadäringa kan ju va rätt snygga. men så tråkiga motorer i dom bara. låter så trötta. Enda dom duger till är rattlåsracing tyvär. Satsa på en riktigt fjädring med.. inga bladfjädrar alltså. Är ju ganska jäkla omordernt om man säger så. Det har dom nötterna inte lärt sig änn idag att stoppa i sina blyslädar. Fy fan för sånnadär skitbilar fårn Rövhålslandet USA

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett!

2 126 Inlägg
15 februari 2008
#75
Niklasw skrev:
Big_JN skrev:
Niklasw skrev:
Nej, nej, nej ingen turbo femma i en jänk, de ska vara V8a inget annat. Har man en bil utrustad med V8a original så tar inte bort det bästa motorljudet som finns! Nysande bilar finns det så gott om ändå.
Däremot tycker jag om de konverteringar som görs när man lyfter ner t.ex. en Ls1 eller Lt1a V8 i en äldre jänk.

Återigen finns Mustanger med sexa som för den delen är billigare i inköp än dom med V8!

Det finns, men det betyder ju inte att någon tycker det är bra. Utseendet var ju detsamma men det blir ju inte samma sak. Det fanns firebird med 4a under 80talet fast vem bryr sig, 8an ska det vara. Ibland på långfärd kanske det skulle vara bra med en 1,6L minisnurra bak i bagaget så man kan ta sig billigt dit man ska på långfärd sen slår man på riktiga motorn när man kommer till stan haha big_smile

Ja det e som en kompis till mig brukar säga: alla motorer under 7,0 l är startmotorer! tongue

Själv tycker jag det e grymmare att ha en 2.5l motor på 350hk än en 4,7l (289cui) V8 på 270hk


644 Inlägg
15 februari 2008
#76
Det finns ju mustanger med turbofyra orginal,smidigast att bygga vidare på en sån kanske..
Att det är dålig väghållning i alla jänkare är en myt bland töntar som aldrig åkt i en riktig bil...


Meister
6 763 Inlägg
15 februari 2008
#77
Aerodynamik skrev:
Siarnaq skrev:
NxV skrev:
*host, harkel mummel och spya smile att bara tänka tanken (även om det är teoretiskt) är helgerån.

Jävligt sant faktiskt.

Inget slår en smallblock med turbo som laddar upp och växlar vid 10.000 varv. *rysa*

En stor jänkar-V8, 10k varv? Jag måste vara lite efter, men jag har nog aldrig hört det tongue

De är kanske ingen snäll motor men de går. Men som sagt så fanns ju mustangen med sur 6:a och den har mindre effekt än t5:an. Och en t5:a orkar inte driva en stelaxel.. Konstigt när de hänger t5:or i 740 som har stelaxel och de funkar kanon.


Meister
6 763 Inlägg
15 februari 2008
#78
Pellefax skrev:
Det finns ju mustanger med turbofyra orginal,smidigast att bygga vidare på en sån kanske..
Att det är dålig väghållning i alla jänkare är en myt bland töntar som aldrig åkt i en riktig bil...

Beror ofta på att de jämför 60-tals jänkare med japs från 2000-tal


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 februari 2008
#79
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
Siarnaq skrev:
Jävligt sant faktiskt.

Inget slår en smallblock med turbo som laddar upp och växlar vid 10.000 varv. *rysa*

En stor jänkar-V8, 10k varv? Jag måste vara lite efter, men jag har nog aldrig hört det tongue

De är kanske ingen snäll motor men de går. Men som sagt så fanns ju mustangen med sur 6:a och den har mindre effekt än t5:an. Och en t5:a orkar inte driva en stelaxel.. Konstigt när de hänger t5:or i 740 som har stelaxel och de funkar kanon.

Det är en stor skillnad mellan en stel axel från 60 talet och en från 80 - talet.

348" satt i en dragracing bil, Bröderna Brag, 900+ hästar utan lustgas, turbo eller kompressor. Bara sugmotor. smile

Btw, gamla G bodies och t.ex Chevrolet Chevelle 65 - GTO '65 - '67, går att få bra väghållning på dom.
Senast redigerat av Siarnaq (15 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Meister
6 763 Inlägg
15 februari 2008
#80
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:

En stor jänkar-V8, 10k varv? Jag måste vara lite efter, men jag har nog aldrig hört det tongue

De är kanske ingen snäll motor men de går. Men som sagt så fanns ju mustangen med sur 6:a och den har mindre effekt än t5:an. Och en t5:a orkar inte driva en stelaxel.. Konstigt när de hänger t5:or i 740 som har stelaxel och de funkar kanon.

Det är en stor skillnad mellan en stel axel från 60 talet och en från 80 - talet.

348" satt i en dragracing bil, Bröderna Brag, 900+ hästar utan lustgas, turbo eller kompressor. Bara sugmotor. smile

Men 348 är bb eller hur? Och jag har väldigt svårt att tro att de kan få en sån att varva 10k. Men då kan ju killen åka med modernare axel då. För du nämde bara stelbakaxel. Jag tycker du ska göra det. De blir ju hur fränt och ballt som helst!



Sök