4579
Sök

Lamell till M90 Växellåda, Till volvo 740 med Motronic

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
tjaa,, har då en 740 med motronic sprut, och har införskaffat en M90 låda som ska på,, fick hem en kopplingssats som passar till lådan, men dock inte till mitt svänghjul, vad jag har för mej så ska det finnas koppling som skall passa svänghulet till Motronic, den jag fick hem är antagligen till "dubbelmasse svänghulet" eller vad det heter, men har hört att det skall finnas till motronic med? eller har jag fel? eller hur ska jag göra?

Snabba svar önskas=) Mvh Rooth

1 688 Inlägg
23 maj 2008
Har själv varit inne på det där, fick höra att man skall använda det djupa svänghjulet tillsammans med m90-låda för att det ska lira tillsammans med kopplingen.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Har själv varit inne på det där, fick höra att man skall använda det djupa svänghjulet tillsammans med m90-låda för att det ska lira tillsammans med kopplingen.

Men jag tror att jag har det djupa svänghjulet, den gamla tryckplattan är nämnligen djupare än den nya,, den nya lamellen passa på ingående axel på lådan, så det verkar ju rätt, men lammellen är för stor i diamerer så att säga, så lamellen kommer inte ner i svänghjulet, Någon som förstår och vet hur det funkar?

10 287 Inlägg
23 maj 2008
Du har alltså en 240mm lamell. Pottsvänghjulet är väl för 228mm lamell. Jag lämnade i alla fall in mitt djupa svänghjul och lamell plus tryckplatt till mekanisk firma och sa "fixa"...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

-utan 940
1 728 Inlägg
23 maj 2008
Lamellen från 940 diesel med m90 borde passa för de har djupa svänghjulet och splinesen borde vara desamma.

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
Lamellen från 940 diesel med m90 borde passa för de har djupa svänghjulet och splinesen borde vara desamma.

Jo jag läste det i en annan liknande tråd du svarat itongue, någon som kan styrka detta?tongue

Kan ju alltid beställa och prova:P

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Andreas 940 skrev:

Har nu en kopplingssats till 940 diesel hemma,, och lamellen passar fint i svänghjulet,, men nu är problemet att det glipar ca:1-2 mm mellan tryckplattan och svänghjulet, men tänkte jag skulle ta tryckplattan jag hade förrut för den är hårdare, men så passade inte lamellen i tryckplattan bara för det, skiljer typ 2 mm där med, så tänkte om man kanske skulle kunna svarva ner tryckplattan lite? eller vad tror ni om det?

1 Inlägg
17 mars 2009
jag svarvade lite på min lamell så gick det fint:)

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Ku att ni svarar på en ett år gammal tråd:P hah.

För dom som vill veta så pallade inte 940 dieselkopplingen med mitt vrid. så beställde helt enkelt en koppling från kgtrimning.

Sök