4802
Sök

Hur tycker ni att spacer funkar?

1 129 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Hej.

Jag har sett en del som använder spacerplattor för att kunna få ut hjulen mer mot skärmkanten, köra med 5 bultade däck på en bil som har 4 bults nav osv. Och undrar hur ni har tyckt att det har funkat.

Själv så funderar jag på att prova spacer så ja kan ha 5 bults fälgar på bilar med 4 bults nav. Men tycker inte att det är nån ide ifall ex. hjulen lr hjullagren tar för mycke stryck.

Larssa91
24 februari 2009
tycker de funkar finfint tongue

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
Om jag förstor rätt, du vill sätta på 5 bultarfälgar på 4 bultarnavlar med spacerplator i mellan?
Jag tror inte att jag skulle vilja åka med dig i detta fall.
Jag misstänker att du får rätt mycket vibrationer på alla håll och till slut, någonting kommer att gå sönder.
Men-men! prova på och känn på resultat.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

561 Inlägg
25 februari 2009
E det bra plattor så lär det ju funka utmärkt. Jag kör vanliga spacerplattor på Volvon, och det har funkat bra, har inte märkt nånting alls, spårar lite mer bara.

186 Inlägg
25 februari 2009
Kör du feta spacers så vet jag att hjullagren tar mer stryk..

Mvh Danne

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
BALAN skrev:
E det bra plattor så lär det ju funka utmärkt. Jag kör vanliga spacerplattor på Volvon, och det har funkat bra, har inte märkt nånting alls, spårar lite mer bara.

Du har väl 5 bultfälgar på 5 bultnavlar, han vill sätta på 5bultfälgar på 4 bultnavlar, det är det jag inte förstor hur det kan fungerar. neutral
Senast redigerat av alain (25 februari 2009)

4 001 Inlägg
25 februari 2009
alain skrev:
BALAN skrev:

Du har väl 5 bultfälgar på 5 bultnavlar, han vill sätta på 5bultfälgar på 4 bultnavlar, det är det jag inte förstor hur det kan fungerar. neutral

det funkar, vi åker tvärtom men principen är densamma, 5 bultat nav & 4 bultade fälgar & 25mm spacer

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

832 Inlägg
25 februari 2009
alain skrev:
BALAN skrev:

Varför skulle inte det funka? Man har en platta med fyra hål och fem bultar i bara. Precis som en vanlig spacer.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
Ok, jag visst inte att 5 bularfälgar kunde passa på 4 bultarnavlar. man lär sig alltid någonting nytt. smile

4 001 Inlägg
25 februari 2009
alain skrev:
Ok, jag visst inte att 5 bularfälgar kunde passa på 4 bultarnavlar. man lär sig alltid någonting nytt. smile

det är inte säkert att det passar rakt av, vi kan t.ex bara använda 4 av 5 bultar men det är inga problem med obalans eller nåt sådant.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 129 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Vart kan ja få tag i bra spacerplattor då?. Jag vill gärna ha bra spacer så ja slipper ha en massa problem med dom, så biltema håller ja mig nog borta från.

145 Inlägg
25 februari 2009
Citat från www.manton.se 

I dagsläget är det endast möjligt att hålla sig inom samma antal bult på bil & fälg, ex. Volvo 5/108 till BMW 5/120 eller Opel 4/100 till Nissan 4/114,3. Vår förhoppning är att inom en snar framtid även kunna erbjuda spacers där bultindelningen krockar, dvs. från fyrbult till fembult. I vissa fall är detta möjligt redan i nuläget.

Sök