3451
Sök

Bakbroms krångel 940

NoFuckNoRide
474 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Nu var de då dax att byta skivor o handbromsbackar på bilen... plocka bort allt var ju inte så svårt.
När jag monterade backarna på varje sida skulle skivan på, den går bara på på ena sidan men inte den andra och tvärtom.. känns som vajern är för kort? När skivan är på på en sida så går backarna upp på den andra så jag inte får på skivan.
Har släppt på den till max där inne i bilen, ngn som har ngn aning om vart felet är ?
http://i43.tinypic.com/2my2bt2.jpg
Den är släppt helt som ni ser.
http://i42.tinypic.com/2ikdwlu.jpg
Dom vill inte in helt
och på andra sidan sitter skivan på.. Delarna köpte jag från stylingbutiken...
Senast redigerat av Sierra_Greken (2 mars 2009)

Sug Performance Club

508 Inlägg
2 mars 2009
har vart med om samma sak, på min bil var det så att ena backen var lite fel,ena sidan hade en för hög kant, var bara och slipa till så den såg mer normal ut.. jag köpte sedan orginalbackar och då var det icke något problem.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
mulleri skrev:
har vart med om samma sak, på min bil var det så att ena backen var lite fel,ena sidan hade en för hög kant, var bara och slipa till så den såg mer normal ut.. jag köpte sedan orginalbackar och då var det icke något problem.

okej, jo men jag får inte ner backen mot kanten elr hur man säger... för det känns som vajern är för kort fast den inte kan vara de....

Sug Performance Club

NoFuckNoRide
474 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
inget mer svar ? roll

Sug Performance Club

Neerd
1 596 Inlägg
2 mars 2009
så många som kör volvo men ingen som vet? hallå!

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
NoFuckNoRide
474 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
köp volvos orginal  grejjer så funkar de nog

Vad skulle du gjort i min knipa då tongue?

Sug Performance Club

Random Hero
4 047 Inlägg
2 mars 2009
har du monterat allt rätt ? du har skruvat ut spännskruven till minsta läget antar ja ?

Dog food lid. Backwards

NoFuckNoRide
474 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
har du monterat allt rätt ? du har skruvat ut spännskruven till minsta läget antar ja ?

sitter ingen spännskruv på denna tongue annars hade de nog inte varit ngn match vete fan hur dom fått ihop e annars

Sug Performance Club

Random Hero
4 047 Inlägg
2 mars 2009
Sierra_Greken skrev:
DusanMandick skrev:

sitter ingen spännskruv på denna tongue annars hade de nog inte varit ngn match vete fan hur dom fått ihop e annars

spänner du direkt på vajern på den lr ? volvos handbromsar är mkt dåligt konstruerade enligt min mening

Dog food lid. Backwards

NoFuckNoRide
474 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
Sierra_Greken skrev:
DusanMandick skrev:

spänner du direkt på vajern på den lr ? volvos handbromsar är mkt dåligt konstruerade enligt min mening

det br den gra för den dära inne i bilen är ju släppt så mkt som går, jo de börjar jag med tycka nu... lack på skiten

Sug Performance Club

1 758 Inlägg
3 mars 2009
Har du kvar originalgrejerna?
Isf kan du ju jämföra och se om det skiljer något, kan t.ex. vara så att spåren i framkant (där kilen ska sitta) inte är tillräckligt långa, eller att de är för trånga så kilen inte går i som den ska.
Testa också att lossa wiren helt från spaken.

Vet att biltemas handbromsdelar för dessa bilar (iaf för något år sedan, de kanske har skärpt sig nu?) hade för dålig passform för att funka bra.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Det ville siginte ändå trots slipande o mkt koll...känns som vajern inte räcker till... blir att lämna in skiten...

Sug Performance Club

blacken
3 mars 2009
Har du kollat brytmekanismen på bakaxeln där vajern delar upp sig mellan hjulen?..

101 Inlägg
3 mars 2009
Rör allt på sig? eller är det kärvat?
Expandrar, wirar osv. Det där ska inte vålla några större bekymmer om det inte är fel någon annanstans.
Senast redigerat av team_Chevy740 (3 mars 2009)

NoFuckNoRide
474 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
blacken skrev:
Har du kollat brytmekanismen på bakaxeln där vajern delar upp sig mellan hjulen?..

den rör sig som den ska iaf.. hittar inget som tyder på att det ska jävlas

Sug Performance Club

NoFuckNoRide
474 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
team_Chevy740 skrev:
Rör allt på sig? eller är det kärvat?
Expandrar, wirar osv. Det där ska inte vålla några större bekymmer om det inte är fel någon annanstans.

kan vara kärvat ngn stans.. ska be en kompis kolla mer på de som kan de

Sug Performance Club

504 Inlägg
3 mars 2009
låter som att du inte har släppt på vajern tillräckligt. Du säger att du har gjort det, så det kan ju omöjligt vara det felet då... Verkar skumt... Kollat så vajern inte har hoppat ur läge nånstans eller att expandersgrejerna inte kärvar? Svårt att ge tips och råd. Men om allt sitter som det ska så borde det ju gå på... Kontrollera och montera om!

HÅRDROCK

Supraman
2 300 Inlägg
3 mars 2009
Kolla längs med bakaxeln så att vajern löper som den ska.
det finns ett par ställen som det kan krångla på.
t,ex finns en genomförning som slits och då hakar vajern sig fast och går av till slut.
sen e det expandern som linkar ihop vänset och höger vajer som e vanligt att den krånglar och rostar ihop.
dubbelkolla att alla justeringar e justerade till minimun, i kupén och ute i bromsarna.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök