2947
Sök

Trubokonvertering e36....

Learn by doing it....
9 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Jag har en Bmw 320i e36 -98 som jag har planer på att turbokonvertera i sommar så jag har en fråga som jag gärna vill att någon kunnigt kan svara på smile

Hur mycket måste jag byta/förstärka i motorn. Som tex byta topppacking osv.
Jag har inte tänkt att sätta ditt världens största trubo men jag vill gärna att det håller för ca 250 hk.

// Mvh Niklas

Learn by doing it......

517 Inlägg
27 mars 2009
Vad jag vet så brukar man svetsa och förstärka toppen då den är väldigt känslig när det gäller överladdning.

Kanske denna tråd kan vara till lite hjälp? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326

7 281 Inlägg
27 mars 2009
Hör med killarna på PPF.
Det dom inte kan om bmw och turbo behöver man inte kunna.

1 353 Inlägg
30 mars 2009
Ghost_Face skrev:
Vad jag vet så brukar man svetsa och förstärka toppen då den är väldigt känslig när det gäller överladdning.

Kanske denna tråd kan vara till lite hjälp? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326

M50 toppen skall inte behöva svetsas, den är hyffsat stryktålig som den är smile

M20 toppen tål ingenting däremot! ^^

för att svara trådskapare;

det beror helt på vad du satsat på för turbokonvertering?
en snikkonvertering eller ett seriöst bygge?

snik så behöver du inte byta särskilt mycket i motorn, men du kan inte ladda särskilt mycket heller

Kör du seriöst bygge så ska du väl köpa turbokolvar / svarva av originalkolvarna, porta toppen, En starkare topplockspackning, större spridare, större LMM,  osv osv osv

There's no replacement for displacement

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 mars 2009
N1cco skrev:
Learn by doing it....

Fixa rubriken... så slipper vi låsa

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

12 086 Inlägg
31 mars 2009
250hk de får du bara av att lägga en turbo i motorrummet på en Bmw smile

Kör på etanol, ladda MAX 1bar så håller oöppnad motor. Då kan du räkna med en 300-350hk ur en M50B20

Sök