3526
Sök

Aussie Locker till BMW E34?

1 353 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Hej, undrar om någon vet vart man kan få tag på en aussie locker till BMW'n?

Den har slutat diffa, så tänkte fixa nånting som håller för att åka lite brett med smile

Har skrivit till Bakaxeldelar.se, men inte fått något svar därifrån.

There's no replacement for displacement

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 april 2009
Batta skrev:

Den har slutat diffa, så tänkte fixa nånting som håller för att åka lite brett med smile

Dom har Torsen-diff till E34 som är en diff som inte låter och hackar som lockerdiffar gör.

Jonas

1 353 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Batta skrev:

Dom har Torsen-diff till E34 som är en diff som inte låter och hackar som lockerdiffar gör.

Jo, jag vet, men en torsendiff låser inte hjulet till 100%. Där får ju det hjulet med bäst grepp mest effekt, jag vill ha precis lika på bägge 2 smile

Med lem
1 127 Inlägg
4 april 2009
Lockerdiffarna är byggda för att låsa diffen vid acceleration på en bil som går OFFROAD, så de finns bara till axlar som suttit i nån sorts jeep liknande bilmodell.

Den axel Volvo använder (DANA 30 om jag inte minns fel) sitter på flera amerikanska jeepar, bla jeep cheroke. Därav att de går att använda i rwd volvos..

1 353 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:
Lockerdiffarna är byggda för att låsa diffen vid acceleration på en bil som går OFFROAD, så de finns bara till axlar som suttit i nån sorts jeep liknande bilmodell.

Den axel Volvo använder (DANA 30 om jag inte minns fel) sitter på flera amerikanska jeepar, bla jeep cheroke. Därav att de går att använda i rwd volvos..

Jo, jag vet.
Men finns några Lockerdiffar till några vanliga bilar också, så hade hoppats på att det funnits till BMW också smile

Sök