3321
Sök

940 drar snett efter styrledsbyte + hjulinställning

5 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Fick en 2:a på besk att yttre styrled på min 940 va glapp i. Händing som man är så byttes detta i ett svep och ratten hamnade något snett. Har bytt styrled innan några gånger så det va inte första gången. Styrleden inhandlades på mekonomen. Så nu skulle ju en hjulinställning göras och ja fick en tid 1 vecka efter bytet så ja körde lugnt hela veckan. Idag gjordes hjulinställning och nu drar bilen åt höger när ratten är centrerad.

Så nu undrar jag vad felet kan vara ? har dom inte gjort inställningen korrekt ?
Senast redigerat av Elfstrand89 (21 april 2009)

Med lem
1 127 Inlägg
21 april 2009
Dom kanske aldrig justerade efter ratten.. Vrid rätt ratten så blir det nog bra.

5 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Du menar flytta ratten ? Jag har airbag på min. Dock är det väll bara koppla bort batteriet i 1h så inte reservströmmen elle nått gör så airbagen utlöses ?

\m/(><)\m/
742 Inlägg
21 april 2009
Åk tillbaka och be dom göra en ny hjulinställning.. Har dom riktig maskin så bör dom justera med ratten låst i centrerat läge så den ska bli rak.. Jobbar själv med hjulinställningar och det händer att blir ratten sned av nån oförklarlig anledning men då får man göra om och göra rätt
Senast redigerat av isso (21 april 2009)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

220 Inlägg
21 april 2009
Gjorde en hjulinställning idag och gummijuckaren sa; har man servostyrning så bör motorn vara igång när man riktar in ratten rakt, om man bara riktar in ratten utan motorn igång så kan rattläget flytta sig något efteråt.
Senast redigerat av Mange_C5 (21 april 2009)

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

Sök