4353
Sök

Problem med åtdragning av oken

bihfocus
26 augusti 2009
Trådstartare
Hej

skulle montera häromdagen tillbaka oket på vänster fram och längst ner så vill det inte dras åt. Uppe dras den åt men ej nere. Bytte sida på bultarna men samma sak nere.

Vad ska man göra nu. De känns som hålet där den ska sitta har blivit större av någon anedning.
kan man dra in en lite strörre bult måste det vara exakt lika alltså den är gängad bara längst ner och uppe är den slät..

Kan man köpa något likadant på järnhandeln eller?

Bilden på hur de ser ut finns här nere

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68386/748811_ik3xzq.jpg
Bild på bultarna
Senast redigerat av bihfocus (26 augusti 2009)

5 198 Inlägg
26 augusti 2009
Hålet kan ju inte bli större, vet att det kan vara lite kinkigt att få dit dom rätt, bytte i dagarna ok på min audi 100-94 kom bara i håg att inte dra bultarna så hårt innan båda sitter där, å se till att belägen sitter 100 rätt. lätt att missa på det oxå.

Supraman
2 300 Inlägg
26 augusti 2009
ta loss och kolla om du kan skruva i utan oket där.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

bihfocus
26 augusti 2009
Trådstartare
Jo alltså bulten högst upp är åtdragen helt men den nedersta kan jag pilla dit med handkraft den typ bara går raktigenom tar inte alls i gängorna..

5 198 Inlägg
26 augusti 2009
Låter konstigt för det kan ju inte bli större av sej själv, i så fall är det ju hålet i ok hållaren som blivit större.ser du att den går i hålet så att den inte går utanför ?

4 001 Inlägg
26 augusti 2009
gängpaj, kolla om det är på skruven eller i okhållaren, är det skruven får du skaffa en ny, är det i okhållaren får du skaffa en helicoil å dra i

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

bihfocus
26 augusti 2009
Trådstartare
Det är i ok hållaren som hålet blivit stort av någon anledning helt sjukt att man ska behöva byta massa grejer för att man monterat bort ok fan för Ford alltså...

Helicoil hur ser det ut?

5 198 Inlägg
26 augusti 2009
gängpaj ska inte kunna bli bara för att du lossar skruven, gänpaj blir om man slår på skruven eller skruvar in den villgäng.

bihfocus
26 augusti 2009
Trådstartare
Ja men ändå ska väl hållaren hålla längre än sådär bara. Jag vet att gängorna på bulten brukar ge sig men just själva hållaren det är skrattretande.

bihfocus
26 augusti 2009
Trådstartare
Beställde okhållaren från bildemontering 150:- Ford ville sälja hela oket med hållaren för 3300:- de e inte friska i skallen...

Sök