Duett Hjulinställningar?

Sperix
15 september 2009 · 21 Inlägg

Tjo hej! håller på med en duett som inte gick igenom besiktning på grunt av lite små saker (A) Har fixat alla nu men har en sak och jag kan inte få någon ordning på det... Den drar åt höger när man kör inte mkt men tillräckligt för att få besiktningsmännen ledsna ...

Jag tror detta beror på att däcket delvis sitter lite snett vilket är lätt att fixa MEN det lutar nått så inni mot bilen om man så säger... ser ut ungefär såhär |-\   inte så kul.. vet inte om det beror på detta men chansar på det (A)

Har för mig att man ska kunna ställa in lutningen men är inte säker någon som vet? och som kan förklara hur jag ska göra? hehe TSF Filip

jimmy_mattsson
15 september 2009 · 170 Inlägg

Hejsan jag har samma bekymmer med en pv som jag har stående hemma och där lutar båda hjulen men det är bara en bult vad jag förstod som man ändrar på för att få till hjulvinkeln.Sen hörde jag att det var vanligt att dom kunde vika sig där stötdämparen sitter fast

Sperix
15 september 2009 · 21 Inlägg

Du vet itne vilken bult det är man ska dra på ? vore väldigt hjälpsamt big_smile

kolvas
15 september 2009 · 4 001 Inlägg

Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut men jag tror att det var den inre bulten på övre bärarmen man lossar och sen vrider ut bärarmen genom att vrida bussningarna, dom är excentriska

som sagt mitt minne kan svika mig

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Sperix
15 september 2009 · 21 Inlägg

Hmm okay förstår nog på ett ungefär får testa detta imorgon smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang