Tjena! Jag undrar om man kan spänna en lamelldiffad bakaxel då den endast diffar ibland? Tack på förhand.
diffar den bara ibland är det nog ingen diff i den! öppna och kolla annars är det bara och svetsa så märker du snart hur klena drivaxlar volvo har:P
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Förra ägaren sa att han hade satt i en Lamelldiff i den men jag har inte öppnat och kollat nå i den. har en kompis som har en lika bil och den diffar då aldrig förutom när det är blött ute.
Börja med att öpnna den och kolla om det är en lamelldiff. Är det det så går du in på SAM och beställer nya lameller och fjäderbrickor/Lamellsats. Kostar 2125+frakt. Glöm inte att köpa ny olja heller. Har för mig det ligger på ca 400 kr.
Glöm inte att bultarna som håller ihop diffen är "felgängade" när du börjar skruva sen. Minns tyvärr inte momenten man skulle dra allt med. Är det ingen som vet här så snacka med Vide Bilsrevice, han kan det där och säljer även de flesta delar till diffen har jag för mig. Dock ingen större skillnad i pris.